{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

Kasteret eller ikke kasteret {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Vi har jo en bette han hvalp på små 15 uger. Og nu er snakken kommet ind på hans fremtid.

Da han er en blandings hund skal han ikke bruges til at avle på (jeg har skam ikke noget imod to forskellige racer avler, ellers ville jeg ikke selv have en blandings hund) Men synes ikke det er nødvendigt.

Min kæreste har lidt svært ved tanken (nok da han ikke selv ville mangle hans ædle dele om han skulle have børn eller ej)
Og bruger forsvaret at hans forældres hund ikke er kasteret og aldrig har prøvet problemer med den har tisset inde hos andre eller rendt væk når han kan dufte tæver i løbetid.

De fleste vi kommer ved har selv hanhunde og dermed synes jeg det er en god ide så vi formindsker riskoen ved at strinter indenfor.

Hvad tænker i? Kastere eller ikke kastere - tager jeg problemerne på forskud?

Hvad har i selv valgt ved jeres hund og hvilken problemer har i oplevet ved den ikke er eller er kasteret?

Håber ellers i kan holde varmen derude - puha så kom sommeren da alligevel i hvert fald et par dage.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kasteret eller ikke kasteret
  • #2   28. jun 2011 personligt er jeg mest til kastreret hanhunde, som ikke er kasteret for tidligt, synes de er nemmere i omgang med andre hunde både tæver og hanhunde, de skal ikke undersøge tæver intenst og kan koncentrere sig om at lege og ikke være seksuel forstyrret.

dog er der også ulemper ved kasteration som øget vægt hvis man ikke passer på, pels forandring, hvalpesind (hvis det sker for tidligt) + at den kasteret hanhund lugter anderledes og det gør at virile hanhunde kan finde på at tro at det er en tæve og dermed kan der ske slåskamp

• #3   28. jun 2011 Jeg tror du skal vente og se tiden an. Hvis ikke han bliver total underligt, når damerne er i løbetid, altså ikke vil spise, ikke kan finde ro osv, så synes jeg ikke der er nogen grund til at kasterer ham? smiley

• #4   28. jun 2011 Vi har fået zeus kastreret .. for det f'ørste er han bla. hund og vi vil ikke have uheld .. for det andet, pga han humpede alt og alle så derfor gjordde vi det os .. han gøede os hele tiden og var over aktiv og ville slet ikke falde til ro.. nu har vi så lige prøvet en kemisk kastretion bar lige for at se om det overhoved hjalp , og det gjorde det smiley , han er mere afslappet, kan sagtens finde sin ro og gøer ikke . humper ikke alle og enhver . så lige så snart den kemiske stopper så får vi en rigtig en . .

• #5   28. jun 2011 Laura - Var en god ide med at prøve med en kemisk kastration først. Jeg vil nemlig helst heller ikke stå med et uheld, og nu bor vi i et kvarter hvor alle har hundene. Plus det er en mark og skov vi har som nabo som er meget populær at lufte hundene på - så det er nemt at blive fristet.

• #6   28. jun 2011 stephanie - er også det min kæreste holder på, og kan også se det fornuftige i det. Igen der er jo et godt stykke tid til det skal ske hvis det er. Men vi kan lige så godt overveje hvad det bedste ville være for Max og os smiley

• #7   28. jun 2011 Jeg ville aldrig få en hund kastreret .... bare for at kastrere.
    Men selvfølgelig hvis der er problemer , så er det da ok......... men da ingen ved , hvordan ens hund bliver som " voksen "... ville jeg vente til der evt dukkede problemer op... og så tage den derfra.
    Jeg har haft flere hanhunde i mit lange liv..... og har kun fået een kastreret ....:O)

• #8   28. jun 2011 NiITTIB - Hvilken problemer oplevet du med den ene hund du valgte at kastere?

Bare af nysgerrighed smiley

• #9   28. jun 2011 Ja for det kan jo os sagtens gå den anden vej , kan jo godt blive meget værre derfor vi valgte en kemisk kastration, for lige at se hvad der skete ved det ..

• #10   28. jun 2011 Jeg ville nu se hvordan hunden er når den er voksen. Der kkan være bivirkninger ved en kastrering. Både ved pels og væsen.

• #11   28. jun 2011 Louise B

Ingen...... men jeg havde en tæve på samme tidspunkt.. som havde dårlige nyrer.....og for at forhindre at der MÅSKE kunne komme et ups-kuld, valgte jeg at få kastreret hannen, da min tæve ikke ville kunne tåle at blive steriliseret pga. narkosen...
    Tæven døde iøvrigt 3 uger efter hannen blev kastreret .... havde jeg vidst det , var hannen aldrig blevet kastreret ....:O)

• #12   28. jun 2011 NITTIB - Oki på den måde... Ked af det med din tæve smiley

• #13   28. jun 2011 Jeg har to kastrater. Goofy havde kun damer på hjernen og stak af hvis han ikke havde snor på også når vi var til stævner og træning. Tazz blev kastereret fordi de to små jeg har/havde er. Så for at undgå der skulle ske noget når han er så stor i forhold til og så også pga hans adfærd/fortid (havde bla fået bank ved første ejer)
    Min gamle lhasa var ikke kastereret, da det ikke var nødvendigt ved ham

• #14   28. jun 2011 Jeg kan ikke se nogen grund til at en hund skal under kniven , fordi vi er bange for at en hanhund vil opføre sig øh ja som en hanhund ..

Selvfølgelig kan der være gode grunde til at kastere , men jeg synes godt nok at det efterhånden er blevet til en selvfølgelig..

• #15   28. jun 2011 De fleste ting du nævner som årsag til at kasterere handler om opdragelse. Jeg syntes det er voldsomt at gøre, bare fordi det er en hanhund.

• #16   28. jun 2011 Havde jeg købt en blanding var den blevet kastreret.
    Jeg har dog ikke haft nogle problemer med at have en ikke kastreret hanhund. Jeg har heller ikke oplevet problemer med min han og kastrater, han er måske lidt mindre interesseret som hvis det er en tæve.

• #17   28. jun 2011 Charlotte - Vi har mest haft tæver ved mine forældre (max er både min og kæresten første "rigtige" hund - altså som vi selv har købt, hvis du forstår smiley ) Det er kun mine forældre sidste hund der er en han. De ting jeg beskriver er de ting vi oplevede med ham og som så forsvandt efter han blev kasterart.

Er derfor jeg spørger ind til om andre har set en forskel og hvad?

Kommentér på:
Kasteret eller ikke kasteret

Annonce