Kasteret eller ikke kasteret {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Vi har jo en bette han hvalp på små 15 uger. Og nu er snakken kommet ind på hans fremtid.
Da han er en blandings hund skal han ikke bruges til at avle på (jeg har skam ikke noget imod to forskellige racer avler, ellers ville jeg ikke selv have en blandings hund) Men synes ikke det er nødvendigt.
Min kæreste har lidt svært ved tanken (nok da han ikke selv ville mangle hans ædle dele om han skulle have børn eller ej)
Og bruger forsvaret at hans forældres hund ikke er kasteret og aldrig har prøvet problemer med den har tisset inde hos andre eller rendt væk når han kan dufte tæver i løbetid.
De fleste vi kommer ved har selv hanhunde og dermed synes jeg det er en god ide så vi formindsker riskoen ved at strinter indenfor.
Hvad tænker i? Kastere eller ikke kastere - tager jeg problemerne på forskud?
Hvad har i selv valgt ved jeres hund og hvilken problemer har i oplevet ved den ikke er eller er kasteret?
Håber ellers i kan holde varmen derude - puha så kom sommeren da alligevel i hvert fald et par dage.
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.775
dog er der også ulemper ved kasteration som øget vægt hvis man ikke passer på, pels forandring, hvalpesind (hvis det sker for tidligt) + at den kasteret hanhund lugter anderledes og det gør at virile hanhunde kan finde på at tro at det er en tæve og dermed kan der ske slåskamp
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 332
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 662
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 34
jun 2011
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.003
Men selvfølgelig hvis der er problemer , så er det da ok......... men da ingen ved , hvordan ens hund bliver som " voksen "... ville jeg vente til der evt dukkede problemer op... og så tage den derfra.
Jeg har haft flere hanhunde i mit lange liv..... og har kun fået een kastreret ....:O)
jun 2011
Bare af nysgerrighed
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 662
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.003
Ingen...... men jeg havde en tæve på samme tidspunkt.. som havde dårlige nyrer.....og for at forhindre at der MÅSKE kunne komme et ups-kuld, valgte jeg at få kastreret hannen, da min tæve ikke ville kunne tåle at blive steriliseret pga. narkosen...
Tæven døde iøvrigt 3 uger efter hannen blev kastreret .... havde jeg vidst det , var hannen aldrig blevet kastreret ....:O)
jun 2011
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.036
Min gamle lhasa var ikke kastereret, da det ikke var nødvendigt ved ham
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 597 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.900
Selvfølgelig kan der være gode grunde til at kastere , men jeg synes godt nok at det efterhånden er blevet til en selvfølgelig..
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.502
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 652
Jeg har dog ikke haft nogle problemer med at have en ikke kastreret hanhund. Jeg har heller ikke oplevet problemer med min han og kastrater, han er måske lidt mindre interesseret som hvis det er en tæve.
jun 2011
Er derfor jeg spørger ind til om andre har set en forskel og hvad?
Kasteret eller ikke kasteret