{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.632 visninger | Oprettet:

Labrador og mad! {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg så en lykkelig ejer af den dejligeste og smukkeste labrador.
Der er en million gode ting ved hende, og én dårlig ting ved hende - mad

Hun er altid sulten, hun stjæler alt fra bordene når vi ikke er hjemme, hvis vi har glemt at pakke det væk, - det er virkelig irriterende.

I går havde hun spist et eller andet, vi har endnu ikke fundet ud af hvad - men hun var helt oppustet, og kunne intet.

Hun er ellers normalt en rigtig slank labrador, da jeg jo går til agility med hende, og hun jo ikke rigtig kan springe, hvis hun er for fed smiley
Men det er virkelig svært at hun ikke skal have ret meget at spise, for hun er konstant sulten.
Jeg fodre hende med nogle "ekstra Light foder", og hun får endda mindre end der står hun skal have, da hun ellers meget hurtigs bliver for tyk.

Man skulle ellers tro, at en hund som dyrker så meget motion som hun gør, skulle kunne klare at få en ordentlig potion foder! - Hvor meget giver I jeres hunde?

Jeg har utrolig svært ved at få hende til at lade værd med at tikke, så jeg plejer at smide hende ud, når vi skal spise, men kan det virkelig passe at en hund vil gøre alt for mad?

Tænker jeres hunde også tit kun <i>PÅ MAD?
-eller er min hund bare generelt sulten hele tiden </i>

Kender i noget meget mættende og ikke-fedende foder, da jeg gerne vil prøve noget nyt, det kan jo være at det ikke mætter ret meget, det jeg har.


Mvh. Mette & den madglade hund Molly


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Labrador og mad!
  • #1   9. jun 2006 Min tæve tænker på mad hele tiden - hun er henne ved skålen ca. 300 gange om dagen, og kommer vi lige til at puste på den så den giver et lille "kling" så kan hun høre det på flere km. afstand :o)

  • #2   9. jun 2006 det er en apporterende jagthund(ligesom min) og er meget madglad...

  • #3   9. jun 2006 Jeniki*har et hus til leje*


    Det gør Molly også, hvis man kommer til at puffe til skålen, og hun lægger inde i stuen, kommer hun dundrende i fundfart og vælter ALT på sin vej, for at komme så hurtigt som muigt hen til madskålen



  • #4   9. jun 2006 ¤Team Flyvspriing¤
    Det kunne jeg jo have sagt mig selv smiley


  • #5   9. jun 2006 Griner - sådan har vores hunde det også -
    ANna decideret ryster når vi sidder til bords og spiser - hun ligger i køkkenet - og kigger ind i stuen ( vores hunde må ik bare gå i stuen uden at have fået lov )
    Og hun er manisk indtil maden er taget af bordet - det er sygeligt - !!
    Til tider hjælper det at lade hende komme ind og ligge ved ens fødder mens der spises -
    Men hun er SÅ madfikseret -
    Og det er selvom hun evt lige har fået mad...

    Men selvfølgelig et problem hvis hun går på bordene og tager maden derfra...
    Gjorde Futte for første gang i sidste uge... !! Men han er også kun 7 mdr... smiler...


  • #6   9. jun 2006 Mette........det er ligesom Coco, min mand har faktisk også spurgt om ikke vi er blevet snydt, og det er et Brindle madsvin vi har købt :o)

  • #7   9. jun 2006 Virker måske alligevel som om du skal finde noget der mætter mere.........selv om labradorer er kendt for at være meget madglade smiley

  • #8   9. jun 2006 Fie er også madglad , hun stjæler dog ikke fra bordet og normalt spiser hun ikke noget før hun får lov.

    Men ja hun sidder da også og savler hele gulvet til når der bliver lavet mad *G*

    Fie er på slankekur lige pt. og selvom hun er meget madgal er det til at holde ud.

    Vi bruger Olivers og så får hun en gulerod eller 2 i løbet af dagen.


  • #9   9. jun 2006 Tror også at jeg skal finde noget mere mættende.
    Det er virkelig vildt så sulten hun heletiden er!


  • #10   9. jun 2006 Det er forskelligt fra hund til hund, men jeg har hørt flere steder at fx. Labrador, Dalmatiner og andre racer er "sultne hunde" altså de spiser til de segner nærmest.

    Så måske er det det!!

    Men jeg kender dog flere racer der ikke er inde under denne kategori der kan høre raslen fra en pose flere kilometer væk.


  • L S
    L S Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 83
    #11   9. jun 2006 Jeg har en blandingshund (hvid schæfer x labrador 35 kg), der ikke er madglad overhovedet. Han har derfor mad stående fremme hele tiden, men spiser sammenlagt kun 1 kg tørfoder i ugen. Han tigger ikke ved bordet, selvom han af og til får lidt af vores mad når vi spiser. Han har således (heldigvis) ikke arvet labradorens gode appetit.

  • #12   9. jun 2006 Mette

    Hvad fodrer i med?

    Nu har jeg lige pillet kylling til Fie og hun kan slet ikke forstå det ikke er kommet i hendes skål endnu *G*


  • #13   9. jun 2006 Hej Mette

    Nu er jeg også lab-ejer, men fodrer råt, så kan ikke rigtig hjælpe dig der.

    Jeg har dog en veninde med en sort lab, og Trunte er på diæt. Hun får erstattet noget af tørfoderet med grønsager. Min veninde køber de der babykarotter i frostposer, som hun så tøer op Og lige hælder lidt kogende vand over... Du kan også bruge grønne bønner, de mætter også..

    Luna stjæler ikke fra bordene, og jeg har kun set hende savle en gang.. det var da jeg skulle forsøge at få hende til at gø.. det virkede ikke:-)


  • #14   9. jun 2006 Åhh glemte lige, til morgen får hun ren tørkost.

    Og til aften får hun som regel lidt kylling, fisk eller kød med grøntsager blandet i tørkosten.


  • #15   9. jun 2006 Karina Aalborg C : Lige præcist. Vores hunde er slet ikke indrettet til at spise 2x daglig i 7 dage: Da de aldrig opnår stopmættethed, vil de blive ved at have et hul de forsøger at fylde. Nogle mere end andre, det kommer an på hvor meget af deres oprindelige instinkter de har tilbage.

  • #16   9. jun 2006 Jeg har jo også en Lab. og han er slet slet slet ikke mad syg... :o)

  • #17   9. jun 2006 Jamen, det er jo en labrador ;o)

Kommentér på:
Labrador og mad!

Annonce