Allergi, wolfblut, overvægt osv. Allergi, wolfblut, overvægt osv.
Vi tænker jo at Bella måske har allergi, fordi hun konstant er rød i ørene, rød mellem "tæerne", det klør og jeg kunne blive ved.
Så nu har vi købt wolfblut wide plain, som jo skulle være allergivenligt - Kan man stadig fodre med gullerod, agurker, frugter osv. uden at ødelægge det? så længe der bare ikke er korn i ( tænker at det er det hun kan være allergisk over for)
Udover det:
Molly er jo lidt små fed, hun vejer 33 kg, og jeg vil gerne have hende ned på 27 kg.
Jeg giver hende 330 g. foder ( ligesom Bella) det er fra 15-25 kg, er det ok, hvis hun ser ud til at trives? hun skal jo gerne have lidt mindre end hvad hun burde nu hun skal tabe sig.
( jeg ved godt at motion også er vigtigt)
- og kan jeg samtidig fodrer hende med gulerødder, agurker osv, uden at pille fra foderet? - det er ikke sådan at de får hver dag, men de går det engang imellem til at hygge med.
Og så vil jeg lige slutte af med at sige - jeg har ALDRIG set de 2 hunde være SÅ glade for mad - eller jo Molly men Bella er ikke specielt madglad, men hun ELSKER sit nye foder, hun sidder konstant og tigger efter mere. :o)
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.826
Og jeg kan holde Schæferne kløefri, og alle hunde i perfekt foderstand ved at skifte eller kombinere de forskellige varianter.
Jeg tror ikke, at du kan lave ulykker ved at give lidt grøntsager ved siden af, de har jo reelt ingen foderværdi, men er blot hygge og tidsfordriv.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.606
Det kunne jo være en idé at prøve det der, når det jo virker som godt foder ^^'
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.321
Har en kræsen schæfer og har prøvet mange mange foder varianter, men intet fangede hendes interesse. Har måtte give mange mange halve sække væk da hun kørte død i det inden første sæk var spist.
Nåede så helt derhen til hvor jeg så barf som eneste udvej, selvom det ikke tiltaler mig, da jeg fik forslået at prøve Wolfblut.
Sagde modvilligt at jeg da godt kunne give foderet en chance, men at jeg ikke troede på det !
Nu er det knap 1 år siden jeg startede på Wolfsblut og Zenta Eeeeeelsker sin mad ! Hun hopper og danser for det.
Jeg har så valgt den dyre løsning at købe foderet i 2 kg. sække da jeg ikke tør tage chancen med en 15 kg. sæk, hvis nu hun så bliver træt af det. Som med alle de andre sække.
Jeg køber som sagt 2 kg. sække og har altid 2 sække åben af gangen og veksler mellem alle 9 smags varianter
Jeg vil hellere betale prisen og så have en glad og tilfreds hund som elsker sit foder, end at spare penge og så have en hund der ikke gider sit foder.
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.685
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 79 Svar: 8.063
Jeg har fodret Alfa, min ældste whippet med Wolfsblut, men det duer ikke til hende, til sidst fik hun 500 g range lamb og tabte sig alligevel. Hun har en idealvægt på 17 kg.
Nu er hun tilbage på Royal canin Energy 4800 og klarer sig med 200 g.
Allergi, wolfblut, overvægt osv.