Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp min hund snorker!
  • #1   6. jul 2011 Hvis ikke du kan lære at leve med det eller bruge ørepropper må hunden ud af soveværelset.

• #2   6. jul 2011 Det gør mine 3 franske også det er da bare noget man må lærer at leve med......

• #3   6. jul 2011 Prøv at læse dette her:
    ..................................................................................................................

Der kan være flere grunde til, at hunde snorker, men generelt kan man sige, at et eller andet forhold forhindrer luftens frie passage til lungerne. Årsagerne kan bl.a. være:

- Anatomien af luftvejene, som kan forårsage snorkelyde på grund af smalle næsebor, der klapper sammen, når hunden trækker vejret ind.

- En forlænget blød gane, så spidsen falder ned i luftrøret og blokerer for luften.

- Små hudposer bag i halsen, hvor vrangen vendes ud, så de falder ind over luftrøret.

- Et svagt luftrør, der kan klappe sammen.

- Overvægt kan bevirke, at hunden begynder at snorke.

- Stoppet næse på grund af hævede slimhinder i næsehulen og de bagerste luftveje forårsaget af allergi, irritation over for røg eller kemikalier eller forkølelse.

- Andre forhold, som kan forhindre luftens passage til lungerne, er fremmedlegemer, infektioner med svampe eller bakterier, polypper og tumorer.

Var hun min hund, ville jeg starte med at se på vægten. Er vægten passende, vil jeg anbefale dig at lade din dyrlæge se efter tegn på allergi eller andet. Det kan være et forsøg værd at give hende en anden seng uden tæpper f.eks., men med en lille pude under hovedet for at lette hendes vejrtrækning.

( Uddrag fra (link fjernet) )

• #4   6. jul 2011 Lev med det smiley benson snorker også, men jeg kan faktisk ikke sove hvis han ikke snorker da det er blevet en vane. Nogle gange snorker han helt vildt, så går jeg blot hen og rykker på hans hoved, så stopper han. Ofte er det fordi han ligger i en underlig stilling.

• #5   6. jul 2011 Ud af soveværelset med den, hvis du ikke kan dig til det.

• #6   6. jul 2011 Punktum snorkede også så meget, at hun måtte ud af soveværelset. Og selvom hun lå inde i stuen, kunne hun indimellem snorke så højt, at det vækkede mig, og jeg var nødt til at stå op og gå ind og flytte lidt rundt på hende. Jeg synes det er en del af charmen ved visse racer smiley

• #7   6. jul 2011 Ud af soveværelset med hunden! Vi har ikke hunde i soveværelset mere..
    vi havde i starten, men jeg kunne ikke sove fordi jeg havde 2 hundesnuder i røven hver nat.. det forstyrrede min søvn meget.. Så ud kom de..

nu sover de i gangen

• #8   6. jul 2011 Min Silje snorker også, men det er kun i ny og næ. Jeg synes det er så kært og charmerende, det genere mig overhovedet ikke. Tror godt nok også at jeg sover tungt. *S*

• #10   6. jul 2011 Jeg har svært ved at se noget charmerende ved en hund, som snorker, - i sovende såvel som i vågen tilstand.

Jeg ser det som skavank, som ikke burde være der, - og som der står i det indlæg, som jeg har postet tidligere, så er snorkeri noget, som man bør undersøge årsagen til.

Hvis en hund halter, så trækker man vel ikke ikke bare på smilebåndet og siger "det gør min hund også".

• #11   7. jul 2011 Lise L : Carlo er i god form og ikke overvægtig og han har heller ikke allergi eller ligende - har tænkt på om det evt kunne være da hans seng har høje kanter og han kan godt lide at ligge med hovedet helt op og så mase sig lidt - så det kunne evt godt være en grund.

Jeg kan ikke rigtig smide ham ud da jeg er en tøsepige og simpelthen ikke vil lukke døren i hovedet på ham...
    Men kan også se jeg ikke er den eneste med det problem så må jo nok bare leve med det smiley

• #12   7. jul 2011 Katrine

Hvem siger noget med at smide ham ud???

Desuden....som jeg gjorde opmærksom på, så er det ikke mig, som skriver, - jeg har bare kopieret en tekst her, men det lyder ikke til, at du alligevel synes det er så slemt, at du vil gøre noget.
    Det lød bare sådan i startindlægget. My bad.

Kommentér på:
hjælp min hund snorker!

Annonce