12.052 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
hjælp min hund snorker! hjælp min hund snorker!
ja så bizzart det lyder så snorker min hund. Her er ikke tale om bare lidt snorken hist og her - men snorken konstant om aftnen. Det forstyrre min søvn meget - hvad skal jeg gøre??
0 synes godt om
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.316
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.817
..................................................................................................................
Der kan være flere grunde til, at hunde snorker, men generelt kan man sige, at et eller andet forhold forhindrer luftens frie passage til lungerne. Årsagerne kan bl.a. være:
- Anatomien af luftvejene, som kan forårsage snorkelyde på grund af smalle næsebor, der klapper sammen, når hunden trækker vejret ind.
- En forlænget blød gane, så spidsen falder ned i luftrøret og blokerer for luften.
- Små hudposer bag i halsen, hvor vrangen vendes ud, så de falder ind over luftrøret.
- Et svagt luftrør, der kan klappe sammen.
- Overvægt kan bevirke, at hunden begynder at snorke.
- Stoppet næse på grund af hævede slimhinder i næsehulen og de bagerste luftveje forårsaget af allergi, irritation over for røg eller kemikalier eller forkølelse.
- Andre forhold, som kan forhindre luftens passage til lungerne, er fremmedlegemer, infektioner med svampe eller bakterier, polypper og tumorer.
Var hun min hund, ville jeg starte med at se på vægten. Er vægten passende, vil jeg anbefale dig at lade din dyrlæge se efter tegn på allergi eller andet. Det kan være et forsøg værd at give hende en anden seng uden tæpper f.eks., men med en lille pude under hovedet for at lette hendes vejrtrækning.
( Uddrag fra (link fjernet) )
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 215 Svar: 1.402
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 81 Hunde: 8 Emner: 523 Svar: 12.603
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.108
vi havde i starten, men jeg kunne ikke sove fordi jeg havde 2 hundesnuder i røven hver nat.. det forstyrrede min søvn meget.. Så ud kom de..
nu sover de i gangen
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.619
maj 2008
Jeg ser det som skavank, som ikke burde være der, - og som der står i det indlæg, som jeg har postet tidligere, så er snorkeri noget, som man bør undersøge årsagen til.
Hvis en hund halter, så trækker man vel ikke ikke bare på smilebåndet og siger "det gør min hund også".
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 18
Jeg kan ikke rigtig smide ham ud da jeg er en tøsepige og simpelthen ikke vil lukke døren i hovedet på ham...
Men kan også se jeg ikke er den eneste med det problem så må jo nok bare leve med det
maj 2008
Hvem siger noget med at smide ham ud???
Desuden....som jeg gjorde opmærksom på, så er det ikke mig, som skriver, - jeg har bare kopieret en tekst her, men det lyder ikke til, at du alligevel synes det er så slemt, at du vil gøre noget.
Det lød bare sådan i startindlægget. My bad.
hjælp min hund snorker!