994 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777

Hund vs. Solsort Hund vs. Solsort

For en uges tid siden sad der en solsort ude i vores have på hegnet. Lilly fik øje på den og stormede ud for at få fat i den og slå den ihjel. Men det skræmte ikke solsorten. Den blev siddende selvom Lilly hoppede op og ned af hegnet mens hun gøede.

Først da Lilly fik fat i spidsen af fuglens hale og fik trukket 5-6 fjer ud, valgte den at flyve væk. Tænkte at vi så ikke så den mere.

Men jo - nu er der startet en stirre-krig mellem solsorten og Lilly som har stået på hver eneste dag siden "hale-episoden" *GG*
Fuglen er bare lidt klogere og sidder nu i hækken og "rækker tunge" i stedet - mens Lilly gør og hopper op og ned smiley

Synes det er lidt morsomt at se hvor ligeglad fuglen er med Lilly - og se hvordan Lilly virkelig tror at hun kan få fat i denne fugl, selvom den er så højt oppe.
Tror fuglen vinder denne krig ;D

http://hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=63383

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund vs. Solsort
  • #1   7. jul 2011 Måske den har rede i nærheden? smiley
    En rigtig terrier gir' aldrig op jo smiley

• #2   7. jul 2011 Totalt OT, men det andet billede af solsorten du har taget .. DAMN, hvor er det bare godt !!!!!

• #3   7. jul 2011 Mille: Ja, den har helt 100 rede et sted i min hæk eller i naboens skur. Utroligt dumt sted for der er 2 hunde og en kat hos naboen og Lilly herinde, som meget gerne vil slå både morfugl og unger ihjel. Lilly tog en solsorte-unge sidste år som var skubbet ud af reden... dumme hund smiley

Malle-Fan: Tak skal du have. Det var bare lidt hurtige billeder af den fugl. Men kunne komme så tæt på at jeg næsten kunne kæle for den. Det første billede er taget med macro og linsen op i snotten på fuglen smiley

• #4   7. jul 2011 Tinna: Dumme solsort! Man kan bare intet stille op med de små rov dyr smiley
    Sofus fik fat i en krave forleden, som hurtigt fik wreslet sig fri, thank goood!
    De hurtige jægere er de smiley
    Og mig som er den helt store dyreven ha ha, kan slet ikke klare det!
    Og vi har to undulater herhjemme smiley

• #5   7. jul 2011 Haha, ja sådan er de jo. Jeg har ingen problemer med at Lilly tager mus og fugle og sådan. Det ligger helt naturligt til hende. Men opfordre self ikke til det, men har det heller ikke skidt med det hvis det skulle ske smiley

• #6   7. jul 2011 ... nå nu fandt Lilly redden. Hun stod pludselig på mit havebord og gloede ind i hækken. Der var redden med de store flotte unger og mor solsort der gav de orm hun lige havde fundet.

Så nu er havebordet sat væk fra reden, så de kan få lidt fred ;D

• #7   7. jul 2011 Tinna: ja tænkte det nok, at der var en redde, siden den var total ligeglad med rovdyret smiley
    Jeg er sådan lidt sart med dyr... Men mus og rotter må han med glæde tage smiley
    Hmm måske lidt dobbeltmoralsk smiley

• #8   7. jul 2011 Nå det er sku farfugl der er sur på Lilly - for han kom lige op på hækken igen mens jeg tog et par billeder af de små og morfugl.

Hækken blev klippet for bare 2 dage siden - hvor er jeg gad for at vi ikke ramte de små og reden. Det har godt nok været tæt på smiley Havde slet ikke set dem før nu. Men det havde Lilly så.

(link fjernet)

• #9   7. jul 2011 Nej hvor er det dog sødt. Hvis fuglene sidder hjemme på mit stakit, sætter Silje sig også nedenunder og kigger direkte op på fuglen. Dog er det ikke den samme fugl.

En gang imellem kigger hun på mig som om hun siger "Mor, hvad skal jeg med fuglen? Er den farlig? Skal jeg angribe? Hvorfor kigger fuglen sådan på mig, mor?" Det er så sødt. Så når jeg nikker tilbage til Silje giver hun også et lille nik, og kigger videre på fuglen.

Emil derimod er totalt ligeglad med dem. Han har travlt nok med bare at vimse omkring og stå i vejen der hvor han kan. smiley

• #10   7. jul 2011 Haha hvor sødt smiley smiley

• #11   7. jul 2011 Simpelthen. smiley

• #12   7. jul 2011 Årrhhhh.... hold op..... det er ikke søde lille Lilly's skyld.... det er Solsortens og alle andre fugles skyld....
    Se bare her..... lille uskyldige LILLY.

(link fjernet)

• #13   7. jul 2011 Ja de har bare med at hoppe ind i munden på hende smiley
    Elsker det billede du lavede dengang ;D

• #14   7. jul 2011 *NITTIB*

Nej hvor er det sødt. Genialt lavet. smiley Tommel op.

• #15   7. jul 2011 Mette H
    Tak.... :o)

Kommentér på:
Hund vs. Solsort

Annonce