{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

Diabetis/gigt - Gode råd søges {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere..

Håber i kan hjælpe lidt. Jeg skriver på vegne af mine forældre som har en samojedespids på 9½ år, der har lidt ekstra på sidebenene.
For 3-4 uger siden begyndte han at halte, samtidig med at han drak utrolig meget vand og tissede meget. Han kom til dyrlæge som pga. af en blodprøve (ingen urin prøve) konstaterede at han havde sukkersyge og gigt. Han fik tabletter til at tage smertene, insulin, og special kost (Canine, lowfat, Diabetis, Prescreption diet). Efter det smertestillende og insulinen blev givet kvikkede han op og blev frisk, men problemet er at han ikke vil spise det nye foder. Han er generelt altædende og MEGET madglad, men det nye foder vil han simpelthen ikke spise tiltrods for at alle muligheder er prøvet (håndfodring, varmt vand, kold vand, ingen vand, leg, mv). Mine foreældre var så ved dyrlægen igen idag, og fik en noget vag forklaring som de egentlig ikke kunne bruge til noget. De spurgte om råd omkring de kunne give ham andet evt. kogte grøntsager, mager kylling/tun eller lign. men "det var dyrlægen ikke helt klar over".

Alt i alt har jeg derfor følgende spørgsmål:
- Kan man godt bedømme om hunden har sukkersyge KUN på baggrund af en blodprøve eller kan det forhøjede blodsukker skyldtes smerter og det at han har drukket/tisset rigtig rigtig meget?
- Er der noget foder som uderover ovenstående er velgenet til diabetis hunde ?
- Kan man selv lave noget mad som er godt til dem (Evt. kogte grøntsager, fisk, kylling osv) ?
- Har i ellers noget gode råd som man kan følge i en sådan situtation?

Beklager indlæget blev lidt langt, men håber der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Diabetis/gigt - Gode råd søges
Kommentér på:
Diabetis/gigt - Gode råd søges

Annonce