{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

Hæs eller kennelhoste {{forumTopicSubject}}

Hej alle...

Har en hund som jeg har hentet fra en kennel i søndags efter han og hans søster havde været der i 6 dage.

De er begge to vaccineret mod kennelhoste, både den almindelige og den i næsen.

Synes ikke jeg havde nogen halseproblemer med ham da de kom hjem, han halsede fint mandag, men tirsdag kunne vi hører en hæshed og lidt hoste.

I dag kan han ikke halse og han hoster også meget spontant, meget tør og hæs hoste.

Har snakket med dyrlægen idag, og hun gav mig en tid til imorgen, men synes jeg skulle aflyse den hvis det blev bedre, Men jeg er bare så meget i tvivl om det er det ene eller andet..

Nogen der har oplevet noget ligende.

Det skal lige siges at hans søster slet ikke har haft ligende problemer, hun er ikke typen der gør meget, så vi har ingen chancer for at hører om hun er hæs eller noget.

Mange hilsner
Betina og Saxo og Pixi

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hæs eller kennelhoste
  • #1   13. jul 2011 Der er en måde jeg kender til at du kan teste om hunden har kennelhoste - du tage vapsen i en line og løber sammen med hunden i en rundkreds hvor du sætter tempoet op, hvis vapsen begynder at hoste er det temmeligt sikkert at denne har kennelhoste.

• #2   13. jul 2011 De er vaccineret ca 3 uger før de skulle afsted, de har hele tiden været vaccineret med den almindelige vaccine mod kennelhoste, men valgte at dække dem yderligt ind med den i næsen da de skulle afsted på pension.

Nogen gange når han hoster kommer der slim med op, men ikke alle gange.

Da de blev vaccineret snakkede jeg med dyrlægen om at man aldrig kan dække dem 100 procent ind, men hvis de nu skulle få hosten så ville de ikke være så slemt.

• #3   13. jul 2011 stresset ved at flytte kan få den til at blomstre op hvis de har virusset..har selv haft et hvalpekuld på et tidspunkt de fejlede ikke noget da de rejste 2 -3 dage efetr fik alle hoste så jeg havde åbenbart kennel hosten,,det var franske buller og 2 ud af de 6 var hårdt ramte og fik lunge betændelse,,,kan huske jeg var forfærdlig bekymret det jo ikke lige det man ønsker når man sælge hvalpe

Kommentér på:
Hæs eller kennelhoste

Annonce