Fransk Bulldog {{forumTopicSubject}}
Goddag allesammen
Jeg og min kæreste har længe gået med tanker og overvejelser om, om vi skulle tage skridtet videre og få os en hund. Først startede vi med at overveje en mops, og undersøgte alt om den, men mange siger, at det er en hund der "hænger" meget, hvilket er fint nok for os, men alligevel tror vi herhjemme, at vi ville være mere tilpasse med en hund der godt kunne lades lidt alene. Så vi ha nu sat vores blik på den franske bulldog, som vi har læst en del om, og selv synes passer rigtig godt til vores personlighed. Jeg må desværre så erkende, at jeg endnu ikke har mødt en i virkeligheden. Jeg ønsker selvfølgelig at besøge en opdrætter, og opleve deres hvalpe, og disses forældre, for at sikre mig 100 %, men indtil da, kunne jeg godt tænke mig at høre fra jer der ejer disse søde skabninger selv.
Hvordan er en fransk bulldog? Er den virkelig svær at træne? Hvordan er de indstillet for andre hunde? (Tænker på, om deres grynten harn oget at skulle have sagt), skal der tages samme hensyn mht halsbånd, som på f.eks mopsen? (Øjne der popper?) og hvordan er de med børn? Har de stor tendens til at være destruktive i ting, eller er de mere cool?
Glæder mig til at høre både godt og ondt fra erfarne mennesker
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 588
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.227
http://www.bulldogklubben.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=487&Itemid=241&lang=da
apr 2011
Hvor kan man se, hvor disse arrangementer afholdes?
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
så behøver du ikke skrive i tråden for at kunne få besked når der er nye svar.
blot til info :o)
Fransk bulldog er sjove.. men jeg kender ikke nogen ud over den enkelte på træningspladsen
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
apr 2011
Når man er ny er der jo så mange nye knapper
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 215 Svar: 1.400
Begge er nogle fantastiske hunde.
Men da jeg i tidernes morgen gik væk fra den franske (jeg overvejede den franske før mopsen) var det fordi: de har det med at være dominerende og kan ofte ikke med andre hunde - det er dog ikke alle franske der er sådan, men jeg kender en del, på trods af deres ejere har sørget for at socailere dem fra starten.
Vil sige det er en relativ let hund at træne, men den er stædig - ligesom mopsen, så hvis den ikke gider - jamen så får du den ikke til det.
Den skal have en del motion. Hvilket mopsen også skal, eller den behøver ikke - ifølge nogen - men benson elsker lange gåture og leg med alt og alle.
Min erfaring siger også at den franske er en god familie hund - altså den beskytter sin familie og viser alt sin kærlighed til dem. Men er der ofte "ondskabsfuld" imod andre da den passer på sin familie.
Jeg fik min beslutnig afklaret ved at ringe til opdrættere. Både nogle af mops og nogle af franske. De kender jo racen bedst
Håber det hjalp lidt
okt 2009
Ja, de kan da grynte, men det er langt fra alle der gør det. Men deres udseende gør at andre hunde til tider ikke kan tyde dem - med benson har jeg oplevet det 2 gange. Så hvis din vil lege kan den anden hunde misforstå dens kropssprog.
Men det er helt sikkert en hund med en masse charme og det kan være verdens bedste hund
apr 2011
Vi vipper meget imellem de to racer, men dejligt at høre fra en, der har været indover det samme. Og faktisk dejligt at du siger, at de kan lide motion. Vi vælger bl.a. også en mindre hund, fordi der skal være god med plads til os alle tre herhjemme, så jeg ærgede mig lidt over, at jeg kunne læse mig frem til, at deres aktivitetsniveau var lavt, for jeg ville nemlig gerne ud og gå lange ture, så nu blev jeg helt opløftet fra den tanke ^^
Men ja, tror vi skal se dem in real life, før vi kan beslutte os helt
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 279 Hunde: 2 Emner: 164 Svar: 5.624
Som Carina skriver, så ønsker den franske også selskab. Men hun leger også gerne selv. Men når der skal slappes af, er det gerne på skødet af en af os, eller putte under tæppet.
Jeg har til dato ikke mødt en fransk der kan være lidt " ondskabsfuld " imod andre. Jeg har kun set dem, som super glade når der kommer nogen.
Træningsmæssigt, er min datters utrolig nem. Bare det kan betale sig for hende, altså hvis der er godbider i vente :-). Hun var ikke ret gammel, før hun kunne en del triks, og hun kan også alt det basale indenfor lydighed.
Sygdomme er noget man skal være meget obs på. Køb fra en opdrætter hvor du har tillid og hvor der er testet på forældrene.
Min datters grynter ikke det mindste, og for STOR ros af dyrlægerne.
Deres ekstra lille charme er, at man kan næsten altid lugte, hvis der er en fransk i stuen
Men kom endelig ud og mød nogle opdrættere på nogle udstillinger, og vent på, at den rette er der for jer
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.532
apr 2011
Lyder rigtig spændende indtil videre ^^
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.811
Min venindes hunde er utroligt selvsikre og meget legesyge og nysgerrie. Dog fiser de som ind i helvede og er åbenbart svære at gøre renlige.
okt 2009
Men altså det skader bestemt ikke
Forresten: så er der jo størrelsen, den franske er bliver større end mopsen, ikke meget men et par kilo bliver den ihvertfald.
Det er 2 skønne racer så tag jer hellere tid til at undersøge alt og begge race før i beslutter jer. Lige meget hvilken i vælger er jeg sikker på i bliver glade
okt 2009
Selvfølelig er det forskelligt hund for hund. Men benson var fx først 100% renlig da han blev 6 måneder. Puha en lang kamp
apr 2011
okt 2009
Altså det er jo ikke nogen hemmelighed at mops HADER regnvejr og snevejr. Jeg fik benson hjem onsdag, fredag kom der snestorm til Danmark, der var ca 50cm sne hos os, det har ikke gjort der lettere.
Men efter 1-2 måneder var han stort set renlig, men han havde stadig uheld, hvis han havde sovet kunne han finde på at tisse i søvne. Ofte tror jeg slet ikke han var klar over han tissede.
Så jeg begyndte at gå ud med ham hvert 2. Time. Det hjalp. Men først da han vsr omkring 6 månede var han 100% renlig.
Men kender da også nogle der var renlig allerede efter 2 uger.
apr 2011
Synes nu de lyder rigtig søde, begge racer.
Men skal ihvertfald lige opsøge nogen med disse hunde
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 235
Har aldrig oplevet mine destruktive ang. ting, hvis vi lige ser bort fra deres tøjdyr - men igen så er det forskellig fra hund til hund (og hvor meget de er alene osv.).
Mine elsker børn og er rigtig gode til at være sammen med børn, selvom de ikke er vokset op m børn, det er kun når vi får besøg.
Jeg ved ikke om de er mere dominerende end andre... Mine fungere rigtig fint med andre hunde, dog skal siges at hanhunden har svært ved andre hanhunde - men det er vist ikke unormalt.
Helt igennem en COOL hund med stor personlighed, MEN kig jer godt for og find en god opdrætter...
mar 2006
Og mht. vejret, så fik min veninde nr. 2 hund i vinters og da hunden kom ned og det var iskoldt, lagde den sig ned på jorden og ville ingen ting. Det var simpelthen for koldt for den lille hvalp at komme udenfor. Og så kan man jo sige, at det gør et en smule svært at gøre dem renlige.
Og regnvejr er heller ikke noget hendes hunde bifalder. Den største kan næsten kigge bebrejdende på min veninde, når det regner:-)
mar 2006
En anden ting jeg har erfaret er at de franske kan være utroligt madglade.
apr 2011
Jeg skal lige overveje den med aalborg. Bor selv i Struer, og det er kun kæresten der har kørekort til bilen
Men måske det kan lade sig gøre med tog?
dec 2007
Regnvejr hader mine også - ang. kulde skal man jo huske at de ingen underuld har, så ja nogle af dem fryser i koldt vejr...
De er måske svære at gøre renlige, men ja det skyldes nok ofte vejret!
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.371
Vores mops er bestemt ikke en der hænger- som regel er det ham der begynder på leg! Folk tror ligefrem han er vild når de kommer på besøg fordi han har så meget krudt i røven
men ja de prutter og snorker, men de 2 jeg har er faktisk meget ens af sind.
men er er nogen rigtig hyggetrolde, som det ene øjeblik har sat sig for at gøre det af med dine tæer og det næste ikke kan komme tæt nok på for at sove.
Min mops har så det minus at han gør hver gang han hører trin ude i opgangen. og hvad jeg ved fra andre der har mops, er det vidst noget der ligger til racen, og man skal huske at vaske foldere i hovedet, så de ikke kommer mug eller andre sygdomme.
men alt i alt er de begge nogen hunde med stort hjerte og så er de rigtig kloge:)
dec 2007
www.hundegalleri.dk/grupper/franskudenfilter
www.hundegalleri.dk/grupper/franskbulldog
dec 2007
apr 2011
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 13 Svar: 205
Bette Fimmer er døv . Hun er mere kærlig end monrad og elsker alle . Hun er dog trænet med godbidder, men det har ikke taget hende lang tid at forstå det hele . Igen, tror ikke de er mere stædige end man gør dem til .
De er begge store puttehoveder, men er klar og frisk hvis der skal ske noget . De underholder gerne sig selv, med hinanden og uden . Jeg har ikke haft problemer med at de ikke har kunnet "læse" andre hunde .
nov 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 46 Svar: 318
Jeg syntes det er en god ide a få en fransk buller:)
Vi har selv 2 damer som vi holder så meget a
Dina er en pige som elsker andre hunde, vil utrolig gerne lege.
Hun grønter ikke når hun bruger energi men snorker så meget
Hun er lige glad med mennesker også her hjemme er der ikke meget vagt hund over hende
Vi har gået til hundetræning med hende og der ville hun ingen ting, kun kigge på andre hunde:)
Hun elsker børn vi har selv 2 piger og der skal puttes når der kan:)
Zille en en dame som elsker mennesker men holder sig tilbage med andre hunde,
Hun grønter virkelig meget når hun bruger energi, hun elsker a lege med sine bamser og bolde.. jo større bold jo medre...
Vi har ikke gået til hundetræning med hende...
Zille er elle-vild med børn:)
Zille er vores vagt hund, det er hende der gør når der bliver banket på:)
Ingen a dem har vi haft fra små a.
Dina blev købt da hun var 1 år og Zille for 4 uger siden:) Hun bliver 3 her sidst i måneden:)
Vi går til udstilling med Dina og det går bedre frem da hun jo har sin egen mening:)
Alle franske bar deres egen mening. ( enten gider de ellers gider de ikke )
Held og lykke frem over og undskyld det blev så langt:)
nov 2010
nov 2010
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 44
dec 2007
Jeg har en af hver nu, og vil ikke give dig helt ret i det hele!- du generaliserer en lille smule. Jeg har en mops på 2 og en fransk. ingen af dem har været syge. Min svigermors hund en mops har haft kennelhoste 3 gange, har haft kræft i livmoderen og cherryeyes. derudover er er en mops altså mere udsat for luftvejsproblemer end en Fb.. deres ansigt er meget fladerer end en FB.. kortnæsede racer for som regel oftest øjnskader, hvilket min mops lige i mandagsble opereret for, navlebrok er også udbredt hos mopsen, hvilket min også har- det er dog kun kosmetisk. en stor fordel er at en mops fælder rigtig rigtig meget-året rundt, det gør en Fb ikke, slet ikke samme mængde!
dec 2007
Fransk Bulldog