{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæve og han???
  • #1   18. jul 2011 Kastration/sterilisation er den eneste vej frem, synes jeg smiley Ellers skal du have den ene hund ud af huset og det fungere heller ikke rigtig.

    Men de fungere super godt sammen.


  • #2   18. jul 2011 hvis ikke en af dem er kastreret, så må de simpelthen ikke komme til at parre sig i løbetid, det er jo op til en selv, hvordan man så forhindrer det

  • #4   18. jul 2011 Min han er kastreret men vi holder dem selvfølgelig alligevel adskilt når hun er i løbetid - vi prøvede først med et alm. babygitter hvor vi på ingen måde troede den lille kunne slippe igennem, men ganske rigtigt var de begge inde i stuen da vi kom hjem! De er altså ret smarte de vapser smiley
    Det er rigtig svært og besværligt at holde dem adskilt og jeg tør slet ikke tænke på hvad der var sket hvis de havde parret og Kiyoh ikke var kastreret! Vi tænker på endnu en hund i fremtiden og det ultimative "nemmeste" ville jo være at få en tæve til, da der jo så heller ikke "kan ske" noget, men hvis vi skulle vælge endnu en hanhund bliver en af dem neutraliseret smiley


  • #5   18. jul 2011 Det skal så lige siges at min hanhund ikke bliver kulret når hun er i løbetid - og han interesserer sig først for hende når hun er helt højløbsk og "villig"
    Men hvis han opførte sig som mange andre hanhunde havde jeg nok fået steriliseret tæven også smiley


  • #6   18. jul 2011 Tja... det er som man tager det. Og synes da ikke man behøver at gøre problemet større end det er.

    Hvis man vil avle kan man jo ikke neutralisere den ene eller begge hunde.

    Jeg har båder tæver og hanner og har ingen problemer. Om natten er er den ene i bur og om dagen er de skilt ad eller den ene er med mig.
    Mine hunde for stort set samme op mærksomhed som den ande, da jeg sagtens kan have eks tæven liggende hos mig i sofaen eller omkring mig uden hannenn konstant forsøger at bespringe hende.

    Mine hanner hyler og skaber sig ikke når der er tæver i løb.

    Håber du kan bruge mit svar til noget- og hvis ikke kan du jo bare springe det over : ) hehe


  • #8   18. jul 2011 Ja, hvis man er typen der synes det er sjovt at ens hund er i bur eller skilt fra sin familie i næsten en måned, så go for it smiley

    2 løbetider med fertil han og tæve var dælme nok for mig. Jeg vil gerne være sammen med hunde hunde hele tiden.

    Så det er jo et spørgsmål om hvordan man har det med den slags.


  • #9   18. jul 2011 Altså jeg har både tæve og hanhund smiley
    Og det går helt fint selvom ingen af dem er neutraliseret smiley

    Men Wictor er også så voksen at det først er i det øjeblik Fadia blir højløbsk at han viser interesse.. Ind til der er han totalt og aldeles ligeglad med hende smiley

    Praktisk foregår det ved at de skiftes til at være i bur (som de er vant til at ha som hule hvor man putter) og ellers selvfølgelig adskilt 100% når jeg ikke er hjemme smiley
    Det er ikke sådan at Wictor ikke kan spise eller andet selv når Fadia er højløbsk, så derfor kan det sagtens fungere for os herhjemme smiley


  • #10   18. jul 2011 hvis man vil se det negative i det hele så kan man jo det...

    ingen hund er jo endnu død af at være i bur om natten.


  • #11   18. jul 2011 Nina..
    Men der er jo nogle hanhunde, som slet ikke kan fungere når der er en højløbsk tæve i nærheden af dem,..
    Synes ikke det er unormalt man hører at hannen går helt fra maden, hyler og skriger 24timer i døgnet osv..

    Også synes jeg bestemt det er synd for hannen at være omkring tæven...


  • #12   18. jul 2011 det er rigtig- men vhis man har dem fra hvalp kan opdragelse jo hjælpe på det, og eller kan man jo hvis den er helt umuligt, blive passet hos familie- måske opdrætter i tiden det står på

  • #14   19. jul 2011 Påtænker trådstarter da avl??
    Troede det var ren klappekagehund ligesom os andre smiley


  • #15   19. jul 2011 det kunne man da tror når hun skriver følgende- hvordan forhindre man parringer.

    og hvis man vil have en han og tæve sammen, og ikke vil parre hvorfor så ikke neutralisere en af dem eller begge to??


  • #16   19. jul 2011 Nemlig. Det er det jeg vil frem til. Jeg lærte lektien på den hårde måde og det kom der hvalpe ud af.
    Nu skal der dælme ikke være fertil han og tæve i samme hus igen, med mindre jeg pludselig beslutter mig for at blive opdrætter og det er der nok små chancer for smiley

    Mine hunde som begge er fixet fungere super godt sammen, uden stress, løbetider, parringer osv smiley


  • #17   19. jul 2011 Hvis man vælger en han og en hun hund, så må man vælge at tage ansvarret for dette. Det nemmeste er at kaster han hunden, men hvis dette ikke er en mulighed så er bur og adskelelse et must, ja det kræver arbejde men så er det heller ikke være... eller sende hunden på ferie smiley

    Her sker dette når tæverne er i løb.
    De kommer i bur 1-2 timer af gangen og så bytter de... og sådan kørt det hele perioden... de lærer hurtigt at buret ikke er dumt og vi har står burene på gulvet hele dagen lang og så gå de ind og sove i dem.. og de elsker faktisk og bruge dem så huler smiley

    En han og tæver går fint i spænd sammen, og det er næmmer når hundene er vokset op sammen så man selv kan opdrage hundene.... nogle han hunde kan tabe vægt som henriette skriver...

    Men kan også bruge de der piller som krumme skriver, mange bruge dissse til udstilling har jeg hørt..

    2 tæver og en han hund? vi har ikke problemer med dette her men som charlotte skriver kan 2 tæver godt være stride i mod hinanden

    Lidt her fra..


Kommentér på:
Tæve og han???

Annonce