1.069 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Bosættes i Odense fra August 2012. Bosættes i Odense fra August 2012.

Hej alle jer! smiley
Jeg har taget den beslutning, at jeg flytter til Odense fra August 2012, da jeg skal have taget min uddannelse på Universitet i den by, så flytter jeg 2 år tidligere og tager min gymnasiale uddannelser dér også, så jeg får et par år til at vænne mig til byen.

Nu er sagen dén, at jeg ikke kan leve uden hund. Det har jeg aldrig kunnet. Jeg vil ikke tage min lille hund, Molly, med, da hun er en landhund, og er vant til at have fri adgang til vores have og marker hver dag og få rendt sin energi af, og få fat i rotter, mus og lign. Desuden vil hun være 8 år til den tid. Det er jo halvgammelt. smiley

Jeg søger self. Efter en lejlighed, allerede nu, hvor der er mulighed for at have hund. Jeg ved at der er en masse parker, og nogle hundeparker i byen, det har jeg sikret mig. Jeg vil derfor gerne ha' en hund. Hvad kan i anbefale af hunderacer? Det her er ikke noget impulsivt, det er noget jeg har overvejet meget længe, og spurgt mange andre hundeejere ad også, set "Dog 101", diverse hundeserier osv.. Men nu vil jeg gerne høre jeres mening; Hvilken hunderace? Fra internat, eller hvalp?

Dramatiske optagelser fangede øjeblikket, hvor en hval kolliderede med en lille båd i Barnegat Bay, New Jersey, den 2. august. Sammenstødet fik båden til at vælte og kastede en kvinde i vandet. Det blev senere bekræftet, at en vågehval døde som følge af kollisionen nær kysten. Der er ikke rapporteret om andre tilskadekomne.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af møbler 800 kr.
  • Elektriker 800 kr.
  • Sætte kilerem på texas rider 6100E 250 kr.
  • Hej jeg skal have hæng mit TV og TV bord op 800 kr.
  • Flytterengøring 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bosættes i Odense fra August 2012.
  • #1   20. jul 2011 Det skal lige siges at jeg har god erfaring med de fleste hunderacer, da jeg er vokset op med hunde i mit hjem.

• #2   20. jul 2011 Vi har en mops i lejlighed i Odense på 2. sal. Det går rigtig godt med at have ham i lejlighed, men vi bærer ham op og ned 3 gange om dagen for at lufte ham. Så hvis du skal bo oppe skal du nok ikke vælge en for tung hund. Milo vejer 11 kg og det er max grænsen for hvad jeg vil slæbe på:) Vi ønskede en renlig hund da vi bor på 2. Sal, så vi slap for renlighedtræning, som kan blive et værre renderi op og ned:) Milo købte vi som 2 årig, og kan kun finde positive ting ved at købe "brugt". Han var vant til at bo i lejlighed og mange lyde, og vant til mange gåture da tidl ejer heller ikke havde have, så det var perfekt. Jeg kender 2 andre som også bor i lejlighed med mops, de er også meget tilfredse med den race, da de ikke gør meget og når de gør så er det ikke ret højt:) Man kan hurtig blive upopulær i en opgang hvis man har en hund der larmer!

• #3   20. jul 2011 Ang lejlighed, så er det godt du allerede leder nu! Det er MEGET svært at finde leje lejlighed, hvor du må have hund i Odense. De er virkelig hys, i sær de store udlejere. Har en veninde som lige har fået lov til at have hund hos Rolf Barfod. Det er dyre lejligheder, men hvis man snakker med den rigtige kontordame kan man godt få lov. Bare husk at få det skrevet ind som ekstra punkt i kontrakten, hvis der senere skulle blive problemer. Held og lykke:)

• #4   20. jul 2011 Jeg ved godt at det bliver svært, især når man er ung og skal på SU, men jeg giver nu ikke op så let.. Der ER jo nogen private udlejere der ikke er så hysteriske. smiley

Jeg tænkte på en meget lille hund, fx. en Dværg Pinscher, Chihuahua, eller lille blanding. Mopshunde kan jo godt have nogle problemer med næse/vejrtrækning og ganen. Har du ikke oplevet det ved din? smiley

• #5   20. jul 2011 Ang. lejlighed, så prøv at kigge på HD ejendomme, i deres lejemål er 1 hund tilladt. smiley

Kan kun give Louise Skov ret, helt sikkert MOPS! smiley

• #6   20. jul 2011 Er HD Ejendomme dyre? smiley

• #7   20. jul 2011 Chihauhau har jeg dårlige erfaringer med i lejlighed, da to familier er blevet smidt ud af deres lejlighed, fordi de gøede for meget, vi var selv med til at klage, måske lidt dobbeltmoralsk når man selv har hund, men ingen kunne holde det ud!! Jeg har aldrig oplevet nogle hunde gø så meget som dem. Om det så er racen eller ejeren den var gal med kan jeg ikke vide, men det er den eneste erfaring jeg har med den race. Cavalier King Charles Spanier er også en lille hund som skulle være god i lejlighed. Men ellers prøv at Google hunderacer til lejlighed, så finder du nogle gode artikler om emnet.

• #8   20. jul 2011 HD ejendomme er vist ok i pris. Selv om der står i annocerne man ikke må have hund, så bare prøv at ring alligevel, kender en som var heldig og havde gode overtalelsesevner:)

• #9   20. jul 2011 Jeg går helst ikke over i at have deciderede jagthunde, som en Cavalier King Charles Spaniel er, da det ville være syndt at fratage dens jagtlyst. smiley

Hmm, Ja okay. Jeg kan godt se problemet. Den race kan godt være lidt larmende. Larmer en pinscher mon?

• #10   20. jul 2011 Jeg søgte på nettet, og der stod at man godt måtte have dyr. smiley

• #11   20. jul 2011 Hov forresten ang dit spørgsmål med vejrtrækningen ved mops, så jo nogle har problemer, men kigger man så godt for og vælger en god kennel, så kan man godt undgå det. Milo har kun probleme, hvis det er meget varmt, ellers har han rigtig gode luftveje.

• #12   20. jul 2011 Er en cavalier en jagthund???? De små skødehunde??? Så har jeg vist misforstået noget.
    I Højstrup Boligforeninger og Fyns Almennyttige må du også have hund i nogle af deres lejligheder, men det er nok for sent at blive skrevet op:(

• #13   20. jul 2011 Spanieler er jagthunde. smiley

Skrives op, ligefrem? Har de ikke en liste som andre boligselskaber med ledige lejligheder da?

• #14   20. jul 2011 Ikke cavalier, har lige læst på deres hjemmeside og gipote.dk. Det er selskabshunde, og deres egen klub anbefaler den faktisk til lejligheder, og familihund. En meget hurtigt hund som også er god til agility.
    Boligforeninger her i Odense kræver indmeldelsen og indbetaling af årlig kontigent. Derefter vælger man hvilke afdelinger man vil skrives op i, mange afdelinger har flere års venteliste. Det eneste sted, hvor du altid kan få lejlighed uden venteliste er Vollsmose. De er store og meget billige, men man skal nok gøre op med sig selv om det er stedet for en. Jeg har selv boet i området, og jeg turde ikke gå ud når det blev mørkt, så flyttede hurtigt igen.

• #15   20. jul 2011 Ellers er vores andelslejlighed til salg:)

• #16   20. jul 2011 Når jeg kigger på nettet, fx. på Bolighit.dk, Boligportal.dk, og de andre hjemmeside der er, så er der da lejligheder og kollegieværelser der er til leje, og der kræver det ikke en venteliste, men at man bare kontakter en person?

- Jeg skal IKKE bo i Vollsmose. smiley Er man fra Tønder, har vi også en laaang gade med en masse boligblokke på, der hedder "Nørremarksvej", populært kaldt mellem de unge; Perkerstræde.
    Jeg tør ikke gå i nærheden af den gade når det er mørkt, for der står en masse narkosælgere, alkoholikere, og (ikke for at være racistisk på nogen måde) udlændinge der ikke ligefrem ser venlige ud.

Andelslejlighed? smiley Info?

• #17   20. jul 2011 Bolighit og boligportalen har ikke noget med kommunens boliforeninger som Fyns Almennyttige er, at gøre. De offentlige boliforeninger bruger kun foreningens hjemmeside. Prøv at kig på www.fabbo.dk tror jeg den hedder. Hé hé tænkte nok du ikke ville bo i Vollsmose:) Skal sgu heller ikke nyde noget!!
    Vores lejlighed koster 278.000 kr for 88 kvm og husleje på 4000 kr. Den ligger i centrum i noget som hedder Skibhuskvarteret. Rigtig dejligt område med en park lige overfor og 1 km til en hundeskov. Og man må have hund:) Men det er nok for dyrt, hvis du skal bo alene.

• #18   20. jul 2011 Jeg har været inde på Fabbo. Det koster godt 5200 ex. Aconto. Og det er simpelthen for meget for lille mig, om jeg så boede sammen med en medbo. (-:

• #19   20. jul 2011 Ja det lyder dyrt. Hvad kan du max give?

• #20   20. jul 2011 Så kan jeg lige holde øjne og øre åbne:)

• #21   20. jul 2011 Hmmm. Jeg ved ikke hvor meget jeg får i SU endnu, da jeg flytter i august, men først får SU i oktober. - Jeg har sparet penget sammen til at klare mig, til den tid. smiley Min ven får omkring 2700 for at bo hjemme, så jeg regner vel med en 2500-3000 pr. måned? smiley

• #22   20. jul 2011 Du kan se på su styrelsens hjemmeside, hvad du får.

• #23   20. jul 2011 Den er meget upræcis. smiley Jeg vil få SU direkte som udeboende, og ikke hjemmeboende, det står der intet om, min søster har fået et totalt anderledes beløb end hvad der står på hjemmesiden.

• #24   20. jul 2011 Årh okay. Det er nok også noget med ens fradrag så. Kan jeg egentlig godt huske fra mig selv nu dengang jeg studerede. Ja og så kan man jo også tage studielån, hvis det kniber, men kan ikke anbefales, jeg betaler af på mit nu, og det er så træls. Så heller noget ekstra arbejde ved siden af. Held og lykke med det hele:)

• #25   20. jul 2011 Tak. smiley

• #26   20. jul 2011 vil lige sige at en cavalier ikke er en dicideret jagthund, men en "skødehund". de trives fint i lejlighed, bare de får deres daglige motion som alle andre hunde racer også skal have.
    en cavalier er bestemt ikke en hund der løber på vægene, men er super til at tilpasse sig deres ejer, og gode til at slappe af når man skal det.

jeg bor selv i odense, så du skal da være mere end velkommen til at komme og opleve et par cavalier eller 3:)

• #27   21. jul 2011 Min veninde har en cavalier, som hendes far bruger til jagt. Det er derfor jeg mest ser den som en jagthund. smiley

• #28   21. jul 2011 ok. de kan også bruges i jagt, men er ikke en jagt hund:)

• #29   3. aug 2011 vi har boet i lejlighed i Seden som er ejet af Fabbo.. vores lejlighed var 62 m2 og prisen var 3400 med altan.. rigtigt dejlig sted med masser af natur! men før jeg flyttede ind hos min kæreste havde han boligstøtte som husleje kun var på 2800. og der må man også ha en hund, vi har en dejlig mops! smiley

Kommentér på:
Bosættes i Odense fra August 2012.

Annonce