2.818 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Protein knopper? Protein knopper?

Nogle der har erfaringer med dem?
Alba har fået dem i hovedet.

Hun fik noget foder hun ikke kunne tåle - det stoppede vi så med og fik hende på allergi foder. De er så kommet nu...
Men kan det være fordi at allergifoderet renser hende ud eller hvad?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Protein knopper?
  • #2   25. jul 2011 Dasie - Ja det fik jeg ikke lige med... De ligner bumser...

Jeg mødte en anden damen med dalmatiner i hundeskoven igår - forklarede hende det med fodret(uden af fortælle om knopperne) hvortil hun spørger om hun har fået knopper i hovedet, for det kunne være protein knopper.... så kiggede hun på den og sagde det meget lignede dem hendes havde...

• #4   25. jul 2011 Hvad er det for en type allergi foder i fodre med?

• #5   25. jul 2011 Dasie - Ja det har jeg - men desværre ikke lige nu da jeg er på med mobilen :)..

Bettina - Specific som vi fik anbefalet af dyrlægen...

• #6   25. jul 2011 Nu kan jeg ikke 100 % huske specifics sortiment. De har nogen hypoallergene varianter, og også en hvor proteinet er hydroliseret (sprængt). Men allergi som forårsager pusfyldte knopper eller bumser, kan være meget andet end bare foderbetinget, og det er sjældent at hunde kun har allergi overfor foder, det er som regel en kombination af flere ting de ikke tåler. Men skal en reel foderallergi udelukkes, vil jeg nok anbefale at bruge Hills z/d ultra.

http://www.hillspet.dk/Products/Product.aspx?PID=100&packType=Bag

Håber linket virker:)

• #7   25. jul 2011 Linket virker ikke - men min hund fungere ikke på Hill's så det er udelukket smiley

• #8   25. jul 2011 Hvis den reagere på z/d ultra, så er det ikke proteinet der er hundens problem, da det er fysiologisk umuligt. Men der kan selvfølgelig være andet som den ikke tåler, kulhydratkilden kan også være en mulighed.

• #9   25. jul 2011 Har ikke prøvet det foder der smiley Men sidst min hund fik Hill's sked hun 3-5 gange dagligt...

Men jeg tænker bare - hun har haft dem i nogle dage... Skal jeg se tiden an (altså kan det være allergifodret der renser hende ud?) eller skal jeg have fat i dyrlægen?

• #10   25. jul 2011 Sunshine - det er også planen hun skal over på npr hun er færdig med allergifoder.. Har de det til hvalpe?

• #11   25. jul 2011 Ej en - Men de er kommet efter jeg skiftet på allergifoderet - det der undre mig... Men kan det være fordi at det allergifoder nærmest renser hende ud eller hvad man lige skal kalde det :)?

• #12   25. jul 2011 Jeg fodre med skyttens som hun tabte pelsen af...
    Og derfor skiftede vi på dyrlægens anbefaling til allergifoder fra Specific.... Så JA. Dyrlægen er indeover.

• #13   25. jul 2011 Allergien eller mod knopperne - de er jo først kommet her i weekenden? Nej vi har ikke fået andet en allergifoder... det har også virket rigtig godt på hende (+hun gider æde det... wuuuhhuuuuu). smiley

• #14   25. jul 2011 Ej en - hun tabte så meget pels (og ja ved hun er dalmatiner og fælder 2 gange om året af 6 måneder - men det var helt ekstremt) så blev hun mat og se på og ja nogle steder fik hun lyserøde pletter fordi pelsen manglede. Jeg var dybt ulykkelig og det kom nærmest fra den ene dag til den anden dag smiley Har altid fået ros for hendes pels - så jeg var næsten grædefærdig over jeg havde givet hende det foder smiley

Hun ville også kun spise Specific hvalpefoder til store racer det første stykke tid - der jeg købte 15 kg. ville hun ikke mere - skarn!

Men deres allergifoder glider lige ned - hun er så vild med det så det er bare SKØNT smiley

• #15   25. jul 2011 Ej en - det var egentlig også det min mave fornemmelse sagde - så jeg tror jeg ser tiden an og bliver det værre så må jeg kontakte dyrlægen :)... Mange tak for svaret...

• #16   25. jul 2011 Håber jeg også :).. De er jo ens små babyer og hader når noget er som det ikke skal være!! jeg er så pyllermås om hende... men nogle af dem er ved at gå i sig selv igen heldigvis...

Kommentér på:
Protein knopper?

Annonce