{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Dr. dyr med Alf i eftermiddag... :-( {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger, så er vi nødt til at ska en tur forbi dyrlægen i eftermiddag.
Alf har et stykke tid haft en lille bule efter et flåt bid på ryggen. Der er blevet holdt godt øje med denne bule, men den har ikke ændret sig, så dyrlægen sagde vi ikke skulle bekymre os om det...
Men i morges rendte alf pludselig forvildet rundt i stuen og ku slet ikke finde ro...
Jeg fik ham så endelig til at stå stille, og ku så konstatere at der var gået hul på bilen og der kom noget gult puds ud af den...
Fik det renset og gav ham noget salve på... Ringede til dr. Dyr og fik en tid kl. 16 i eftermiddag...
Alf er faldet lidt til ro igen nu efter han har fået salve på, men han kan stadig ikke rigtig finde ud af hvor han ska gøre af sig selv...
Lige nu ligger han dog på mine fødder på gulvet og prøver på at slappe lidt af... Han ryster en smule...

Nogen der har prøvet noget lignende?
Jeg tænker jo selvfølgelig Borrelia... Men håber det godt nok ikke..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern trægulv med mulig asbest lim 3.000 kr.
  • Køkkenskab 640 kr.
  • Nedtagning af brændeovn 2.000 kr.
  • Hjælp til vaskemaskine 1.150 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.000 kr.
  • Udskiftning af vinduer 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dr. dyr med Alf i eftermiddag... :-(
  • #1   25. jul 2011 Gået hul på bulen sku der stå selvfølgelig

• #2   25. jul 2011 min søsters hund har hat det samme eter en flåt.. der skar de det væk og blev syet.. også var det det

• #3   25. jul 2011 Mon ikke der bare er kommet noget bakterieværk i såret, så der er gået betændelse i.

Det er bestemt ikke fedt for ham, og du gør godt i at gå til dyrlægen, men det betyder absolut ikke at han nødvendigvis har borrelia. Træk vejret, sørg for at holde det rent, og lad dyrlægen se på ham. smiley

Hvis der så er mistanke om borrelia kan i behandle med antibiotika.

Rigtig god bedring med ham!

• #4   25. jul 2011 Maja: det ville være dejligt hvis det bare er det der ska til!

• #5   25. jul 2011 Søster mcFluff: håber det bare er betændelse... Men man bliver jo bange når ens hund løber forvildet rundt i stuen og ikke vil stå stille og som nu ligger og ryster ved ens fødder...
    Mine dyr (både hestene og hundene) kommer altid til dyrlægen hvis jeg er det mindste i tvivl om, hvad der er galt med dem.
    Og det kan næsten ikke gå hurtigt nok...

• #6   25. jul 2011 Susanne: hvordan var symptomerne hos jeres hund? Det er jo forskelligt fra hund til hund har jeg læst mig frem til...

• #7   25. jul 2011 borreliose - feber og mærkelig adfærd. Kan virke jaget - og svær at komme i kontakt med. Sådan var min...........og øm i hele kroppen.

• #8   25. jul 2011 Alf blev kemisk kastreret for 2 uger siden og siden da har han været sløv og virket lidt bedrøvet... Men vi har jo bare tænkt at det var kastretionen...
    Nu går jeg så og tænker om det kan være tegn på borreliose... Han har lige sovet en times tid nu, og går nu igen hvileløst omkring... Bare frem og tilbage fra stuen til haven... Gider ik engang at lette ben når han skal tisse og har lettere tynd mave..er lidt bekymret lige nu...

• #9   26. jul 2011 Hmmm - jeg ville se at komme til dyrlægen. Min vandrede også hvileløst rundt. Først dyrlæge 3 fandt ud af det var borreliose. Jeg var til 3 samme dag................Havde ikke selv en ide om, hvad det var. Hun haved høj feber også - men var netop rastøs, og ville gerne spise. Mærkeligt billede............

Der var så INTET at se på hendes blodprøve. De hvide blodlegemer lå endda lidt lavt - men dyrlægen satte hende øjeblikkelig på antibiotika, og allerede dage efter var der bedring. Der blev sendt blodprøve ind ( tager en uge at få svar ), og den viste det var borrelia.

Kommentér på:
Dr. dyr med Alf i eftermiddag... :-(

Annonce