Dr. dyr med Alf i eftermiddag... :-( {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften siger, så er vi nødt til at ska en tur forbi dyrlægen i eftermiddag.
Alf har et stykke tid haft en lille bule efter et flåt bid på ryggen. Der er blevet holdt godt øje med denne bule, men den har ikke ændret sig, så dyrlægen sagde vi ikke skulle bekymre os om det...
Men i morges rendte alf pludselig forvildet rundt i stuen og ku slet ikke finde ro...
Jeg fik ham så endelig til at stå stille, og ku så konstatere at der var gået hul på bilen og der kom noget gult puds ud af den...
Fik det renset og gav ham noget salve på... Ringede til dr. Dyr og fik en tid kl. 16 i eftermiddag...
Alf er faldet lidt til ro igen nu efter han har fået salve på, men han kan stadig ikke rigtig finde ud af hvor han ska gøre af sig selv...
Lige nu ligger han dog på mine fødder på gulvet og prøver på at slappe lidt af... Han ryster en smule...
Nogen der har prøvet noget lignende?
Jeg tænker jo selvfølgelig Borrelia... Men håber det godt nok ikke..
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 98
feb 2006
Følger: 49 Følgere: 46 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 2.381
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Det er bestemt ikke fedt for ham, og du gør godt i at gå til dyrlægen, men det betyder absolut ikke at han nødvendigvis har borrelia. Træk vejret, sørg for at holde det rent, og lad dyrlægen se på ham.
Hvis der så er mistanke om borrelia kan i behandle med antibiotika.
Rigtig god bedring med ham!
aug 2007
aug 2007
Mine dyr (både hestene og hundene) kommer altid til dyrlægen hvis jeg er det mindste i tvivl om, hvad der er galt med dem.
Og det kan næsten ikke gå hurtigt nok...
aug 2007
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.364
aug 2007
Nu går jeg så og tænker om det kan være tegn på borreliose... Han har lige sovet en times tid nu, og går nu igen hvileløst omkring... Bare frem og tilbage fra stuen til haven... Gider ik engang at lette ben når han skal tisse og har lettere tynd mave..er lidt bekymret lige nu...
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.364
Der var så INTET at se på hendes blodprøve. De hvide blodlegemer lå endda lidt lavt - men dyrlægen satte hende øjeblikkelig på antibiotika, og allerede dage efter var der bedring. Der blev sendt blodprøve ind ( tager en uge at få svar ), og den viste det var borrelia.
Dr. dyr med Alf i eftermiddag... :-(