4.806 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 55 Svar

Hundeklistermærke til skraldespand Hundeklistermærke til skraldespand

Jeg har fundet en lille brochure, hvor der står beskrevet diverse regler om hund i snor og lign.
Så har hundekampagne.dk skrevet at det viser sig, at folk hellere vil samle op, hvis de kan se en skraldespand i nærheden. Derfor har de lavet et lille klistermærke, med en lille sød hund og dens lort, samt en hånd der vil samle op og hvorr står "Lukket hundepose her tak!", som man så kan sætte på sin skraldespand.
Det skulle så være gratis,at få sådan en på deres hjemmeside, men det ser ud til at den ikke er i brug længere.
Jeg syntes ellers det var en rigtig smart idé, da jeg før har været ude for sure folk, der ikke vil have hundeposer i deres skraldespande...

Så ! er der nogen der ved hvordan man kan få dem, eller noget der ligner ? smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundeklistermærke til skraldespand
  • #1   25. jul 2011 Hvis jeg puttde en hundepose i en privat skraldespand og ejeren kom ud og skældte ud, ville jeg lægge den på hans fortov.

• #2   25. jul 2011 folk skal heller ikke smide bæ i min skraldespand.... de har intet at gøre på min grund... selvom det måse kun er 4 skridt.... de må slæbe lorten med sig hjem!

Alice - det er da ikke husejerens problem at du har valgt at få hund....

• #3   25. jul 2011 Jeg kan godt finde på at spørge hvis ejeren står der, men ellers tager jeg den i tasken til jeg finder en på vejen eller kommer hjem.
    Jeg ville ikke bryde mig om at folk bare gik ind til min skraldespand. Men stod jeg der fik de lov.

• #4   25. jul 2011 Ville ALDRIG putte en fyldt hundepruttepose i tasken, den lugter selv om der er bundet knude på. Så hellere bære den i hånden til næste skraldespand

• #5   25. jul 2011 DKK er ved at producere sådan et klistermærke. En hundeejer vandt nemlig konkurrencen om at formindske antallet af hundeelorte på fortove og veje med den idé. Så det skulle være klart snart smiley
    Jeg er fortaler for ideen.

• #6   25. jul 2011 Jeg synes det er en super ide.!! Er dog også en af dem der ville blive skide sur hvis folk gik ind og puttede lort i min skralde spand. Din hund dit ansvar ( ved godt det ikke er loven) Her hvor jeg bor kan man godt gå ½-1 time med en lort, og det ville da være rart at kunne komme af med den, men kan man ikke, så må man altså slæbe den.

• #7   25. jul 2011 - T&M Hysted -

Jeg kunne ikke være mere enig. For ikke at gentage det der er blevet skrevet, så er jeg bare 100% enig med dig!

• #8   26. jul 2011 Nu fylder Valentin på 3 kilo ikke en lortepose.. så jeg overlever (underligt nok)

Men det lyder som en rigtig fin ide med det der klistermærke.

• #10   26. jul 2011 Hvorfor er det at man ikke må bruges jeres skraldespand til en lortepose?? Det forstår jeg ikke. Er det ikke bedre end lort der ikke bliver samlet op?
    For nej - folk er sku slemme til at droppe at samle op eller smide lorten i posen, på gaden, hvis der ikke kommer en skraldspand inden for nærmeste fremtid.
    Jeg ser det herude hvor jeg bor, hvor der kan være op til 2 km mellem hver skraldspand. Det er sku for dårligt.

• #12   26. jul 2011 Der er ingen der skal smide lort i min skraldespand. De har selv valgt af have hund, og der er altså også ulemper ved det. Jeg gider ikke have at folk smider lort i min skraldespand, de kan selv tage den med hjem, det hører med til at have hund.

Jeg ville blive irriteret hvis jeg fandt en lort i min skraldespand engang. Hvis folk vil have hund, må de altså også bære lorten med hjem, eller finde en andens skraldespand, hvor man gerne må. Eller en offentlig en.

• #14   26. jul 2011 Jeg synes, at når folk selv har valgt at få hund, må de også selv tage lorten med hjem. Jeg går heller ikke selv og kaster store og små lorte rundt til alle sider, ned i andres skraldespande.

Jeg synes det er uhygiejnisk bare at kaste sin hunds lort ned i en anden skraldespand, i mit hoved, så gør man det bare ikke. Når man har en hund, er der både fordele og ulemper. Det er så en af dem, og den følger altså med. Lort i min skraldespand, det vil jeg altså ikke have.....

• #16   26. jul 2011 Ligger dem i MIN EGEN skradespand. Måske lyder det sært i dine ører, men sådan er det altså.

• #17   26. jul 2011 Skraldespand*

• #19   26. jul 2011 Ærlig talt, så burde samfundet selv sætte skraldespande op til det der. Ja, det kan godt være, det er dyrt og alt det der, men hvis de ikke vil have lort på gaden, må de jo tage initiativet til det.
    Det har de gjort på færøerne, og det har vist stor success.
    Men personligt, så går min hund altid ind i en busk og laver sine ting, og beklager, men jeg kravler ikke ind i busken for at hente den, lol.

• #20   26. jul 2011 Og så skal det lige siges, at det ikke er nogens busk som sådan. Det er.. boligforeningens eller whatever.

• #21   26. jul 2011 Jaja, siger bare, at jeg synes, de burde ^^'
    Klistermærkerne er en god idé, ja, men som du selv kan se, så tror jeg ikke de bliver en specielt stor sucess.
    Ja, de vil måske hjælpe lidt på problemet, men.. ^^

• #22   26. jul 2011 Heller ikke vores. Det vil min mor ikke have, haha ^^

• #23   26. jul 2011 JEG betaler for at få tømt min skraldespand. Jeg kan se hvor stor en mængde der ligger i de offentlige spande. Og selv om det ikke ville være helt samme mængde i min, så hvis bare to hundeejere, som måske havde to hunde, smed deres lorte i min spand hver dag, så skulle jeg hvis der også skal være plads til mit eget skreld bestille en større spand. Og den udgift er der vel ingen til at dele?

Jeg har selv skrald nok, jeg behøver ikke andre til at fylde i.
    Kunne jeg smide uanede mængder ud, så skulle folk være velkomne, så havde jeg en spand ud til stien. Men det kan jeg altså bare ikke.

• #24   26. jul 2011 her i Hillerød slotspark er der en sti rundt om søen hvor der på et tidspunkt kommer et skilt om at man skal have hund i snor, og lort i pose. Der hænger også poser i den ene ende af stien. Men sys det er lidt mærkeligt at der absolut ingen skralde spande på hele den sti er!

• #25   26. jul 2011 *Maria med de skønne jagthunde* .

Jeg er enig med dig. Du skrev det bedre end jeg selv kunne skrive det. smiley

• #26   26. jul 2011 Jeg gider heller ikke have det i min skraldespand. 1. Jeg betaler for at få afhentet mit skrald. 2. jeg har rigeligt problemer med at få mit eget affald til at være der. 3. min skraldespand står et pænt stykke inde på vores grund og jeg gider ikke have fremmede mennesker rendende på vores grund.

Så her må man altså tage sin lort med sig.

• #27   26. jul 2011 - Desuden, mit skrald kan knapt nok være der i forvejen, så jeg gider ikke have andres lort i.
    Min skraldespand står og inde ved garagen, og folk skal altså ikke rende ud og ind af min garage.

• #28   26. jul 2011 også*

• #29   26. jul 2011 I princippet kunne de lade lorten ligge og så er det så vidt jeg ved ifølge loven pludselig op til husejeren at samle lorten op ...

Så hellere at hundeejeren samler den op og så smider den lukkede pose i min skraldespand ...

• #31   26. jul 2011 Nu skider hunde næppe på nøjagtig samme plet hver eneste dag, hver eneste gang de går tur, så det vil nok være begrænset hvor ofte der vil blive dumpet en lort i en pose i ens skraldespand. Og de fleste af dem som samler op, har vel ikke noget imod at gå lidt længere eller tage lorten med hjem, fordi de ikke vil bryde sig om at smide den i andre folks skraldespand - fordi de måske ikke selv var så begejstret for at få dem i deres egen.
    Så jeg kan ikke se at problemet skulle være så forfærdeligt stort.

• #32   26. jul 2011 Skraldespanden er jo bare til affald.. om der ligger en lort der er min eller en andens er da fuldstændig ligemeget... Man går jo ikke og lugter til den, og låget er da lukket..

Men ingen der ved hvor klistermærkerne kan findes ?? smiley

• #33   26. jul 2011 Gud hvor er i dog sarte smiley Som om en lort fra eller til vil give jer problemer, som en anden skriver er det jo ikke fordi at hunden skider lige præcis foran jeres hus hver dag, helt ærligt..

Kan godt forstå jer der ikke har skraldespanden stående ude på vejen, men tvivler da også på at nogle ville være så fræk at fx. gå ned af en indkørsel og smide den ud!

Jeg var i sommerhus for nogle uger siden hvor skraldespanden stod ude på vejen og der smed jeg sgu posen i der hvor hunden sked, come on!

• #35   26. jul 2011 Hvis min skraldespand stod ude ved vejen måtte folk godt bruge den. Også til det slikpapir de smider på fortorvet.
    Men da den står inde ved garagen har jeg ikke lyst til at der skal rende folk rundt på min grund.

• #36   26. jul 2011 Når jeg går tur med min hund skider han næsten altid det samme sted,jeg samler lorten op,og smider den i vores egen skraldespand.kunne aldrig finde på at gå ind på andres grunde for at smide mit affald ud.jeg ville selv blive stiktosser hvis fremmed hundeejere render rundt på mit territorim for at smide lorten i spanden.

• #37   27. jul 2011 Christina; det er jeg klar over jeg ser bare sådanne på det at det er min hund og lorten ryger i min skraldespand.kunne ikke drømme om at smide det i andres skaldespand heller ikke selv om den står ved vejen

• #38   27. jul 2011 Altså hvorfor skal vi andre have besværet med andre hundeejeres hundelort??

1- flere steder betaler man for vægt

2- vi skal selv sørge for at vaske skraldespandene her i kommunen ihvertfald- og hvem siger alle lukker deres poser rigtigt??

3- ofte har vi så meget i de små skraldespande at vi må trampe det ned- hvor lækkert er det lige at stå og trampe i andres lort??

så NEJ jeg synes bestemt ikke det er iorden at bruges andres skraldespande med mindre de selv siger man må (som man så kan med det klistermærke)

Her ryger andres hundelorte ud på vejen så kan det være de bliver lidt flove når de går ruten med hunden næste gang.. For det virker ihvertfald smiley

og vi har endda offentlige skraldespande 5 skridt væk fra min grund.. men vores kvarter er fyldt op med store hundelorte det så klamt at gå tur her.. og også for børnene at lege.. men folk gider bare ikke samle op åbenbart smiley
    Min hund skider heldigvis kun i vores egen have- hun er for "fin" til at gøre det andre steder... men gjorde hun det andre steder ville jeg til en hver tid samle op og tage posen med mig! til min egen skraldespand eller en offentlig..

• #40   27. jul 2011 Om det er en hundelort eller en andens skraldepose de smider ud med affald i, det kan være det samme. Det er andres affald, og det skal ikke være i MIN skraldespand!

• #41   27. jul 2011 Mette helt enig. Min skraldespand er privat.
    Jeg kunne Aldrig finde på at smide det i andres skraldespand. Er en gang kommet til at gøre det hos min mors nabo, fordi jeg gik forkert, og så det ikke før jeg kikkede op og der stod naboen og gloede underligt i vinduet. Jeg synes det var SÅ pinligt.

Der ud over kan folks hundelorte nu sagtens blive en ret betydelig mængde, hvis man bor det forkerte sted. Nu står min skraldespand ikke lige hvor man kommer til den, men havde vores grund været spejlvendt ville det næsten være lige ud til en stor lufteplads. Hvis bare 1/10 smed deres lort i så kan jeg love for det blev en hel del. Og det selv om vi bor i en mindre by.

Jeg ved godt loven med det her er helt hen i vejret. At det er grundejers ansvar. Men det er det jo uafhængigt af om lorten må komme i ens spand eller ej. Selv om jeg godt ved at det nok er realiteten at det påvirker. Heldigvis er folk her ret flinke til at samle op. Jeg kan se hvordan det flyder med lort ikke så langt fra os. smiley

• #42   27. jul 2011 Der hvor jeg bor, flyder det med lort. Det er ved en skolesti, hvor rigtig mange går tur med deres hunde, inklusiv mig. Det er bare ikke fedt, når både Silje og Emil gerne vil hen og have næsen i en lort fra en stor Grand Danois hund.

Lige på det stykke, burde man sætte bare én skraldespand, da børnene også smider udtroligt meget affald. Slikpapir, skolepapir, gamle vanter der er i stykker, brugt madpapir, knækkede blyanter, osv. Det er ulækkert.

Jeg har heller aldrig smedet mit affald, eller lort for den sags skyld i andres skraldespand. I mine øjne er det uhøfligt, medmindre folk har sagt god for at man gør det, og det har jeg altså ikke. Ser jeg nogen proppe lort i min skraldespand, ville jeg nok gå ud og spørge hvad de har gang i. Især da min skraldespand stør ved min garage.

Jeg så engang en dreng på omkring 7 år, han var oppe ved garagen for at smide indpakningen af en is ud. Det fik han da lov til, da han ikke var større, men alligevel vidste at det ikke skulle ligge på jorden ligesom alle de andre 7-årige drengen åbenbart tror. Selvfølgelig burde han tage det med hjem, men når han ikke er ældre og alligevel tænker på naturen, det er altså flot. Det fik mig til at tænke lidt.

• #43   27. jul 2011 Smidt*
    Står*

• #44   27. jul 2011 I nabo grundejerforeningen er her sat posestativer med skraldespande op. Det her hjulpet meget, men stadig er der folk der ikke gidder samle op. Og der var endda i forvejen alm. skraldespande. Det er mere end der er her. Man skal min gå ½ time for at komme til den nærmeste skraldespand. Men folk er alligevel bedre til at samle op?

Jeg synes bare igen vi hundeejere bliver en smule, "jeg må alting". Vi smidder vel heller ikke vores andet affald hos andre. Tænk på hvis man bor midt inde i byen. Nej, man tager sit affald i lommen og med hjem, eller finder en offentlig. En skraldespand er privat.

• #45   27. jul 2011 Enig, en skraldespand er privat. Desuden, rager det heller ikke andre at se hvad der er i den. Nogle smider jo ret private ting ud.

• #46   27. jul 2011 Nogen*

• #48   27. jul 2011 *Karin - med pels på*

Det er jo to forskellige ting. En lort bliver hurtigt nedbrudt, hvor imod en flaske/dåse er flere år om det. Hvorfor ikke bare tage den med hjem?

• #49   27. jul 2011 Jeg synes også det er en smule anderledes..
    Den med lorten synes jeg svarer til hvis du gik hen og tømte indholdet af dine lommer.

• #50   27. jul 2011 Jamen det er da godt at i kan sidde og blive enige sammen gang på gang om hvor uhøfligt det er at smide en lille pose med lort i en skraldespand der står ude på vejen.
    Men samtidig er det okay at smide en flaske eller dåse ud, som egentlig skal i en flaske eller dåse container? Sorry men det hænger sgu ikke sammen smiley

• #51   27. jul 2011 Det svarer da ikke til at tømme indholdet af ens lommer, helt ærligt nu må i da lige!
    I modsiger jo jer selv, i brokker jer over mangel på skraldespande, at folk ikke samler op og det er klamt, men samtidig vil i ikke være med til at gøre en ende på problemet og bidrage med en skraldespand (hvis den vel og mærke står ude på vejen)

• #52   27. jul 2011 Lotte med Mille

Det gør det da. Ja, det er uhøfligt at smide lort i andres skraldespande, medmindre ejeren af skraldespanden har sagt god for det, for har de det er det skam helt iorden.

Det med flasken, nej, den skal man heller ikke smide i andres skraldespande eller i naturen. Den kan man tage med hjem og smide ud, eller aflevere til en flaske-automat ellerlign.

Nu må jeg gentage mig selv igen: man skal ikke smide skrald i andres skraldespande, uanset hvad det er. Om det er lort, flasker, dåser eller madpapir!

Du mener ikke det hænger sammen, men jeg synes ellers det hele hænger sammen som det skal.

• #53   27. jul 2011 Lotte og Mille

Igen; jamne min skraldespand står jo netop IKKE ude ved vejen! Det er det der er mit problem. Jeg modsiger skam ikke mig selv.

• #54   27. jul 2011 med*

• #55   27. jul 2011 Mette:

Jamen det er jo ikke din skraldespand tråden handler om? Så vidt jeg har set snakker folk generelt og det handler om skraldespande ud til vejen, hvor der så har været emsige folk der har undskyldt sig med at neej puuha.. jeg betaler for hvor meget mit skrald vejer og jeg vil bestemt ikke bidrage med noget, jeg skal ikke betale for at andre kan få deres lort i min skraldespand, lad kommunen sætte skraldespande op istedet! Jamen så bliver det jo på den ene eller anden måde jo stadig taget fra personens lomme smiley
    Og nå ja, så er det jo også begrænset hvor meget en lort vejer.

• #56   27. jul 2011 Det har jeg aldrig sagt. Jeg har selv skrevet om hvordan det var for mig, hvor jeg så bliver "angrebet" af dig, der siger at det der bliver skrevet ikke hænger sammen. Inden du skriver det, så kig lige igennem hvad jeg også har skrevet længere oppe. Og desuden, det var ikke mig der skrev det, om indholdet af en lomme, det har jeg overhovedet ikke deltaget i.

• #57   27. jul 2011 Mette

Jamen så vidt jeg kan se er mit første indlæg ikke skrevet personligt til dig, ellers havde jeg jo skrevet dit navn først smiley
    Jeg generaliserede nu bare de forskellige ting man efterhånden har læst herinde smiley Jeg angriber dig på ingen måde

• #58   27. jul 2011 Og som jeg har skrevet, kan jeg da godt forstå at du ikke synes det er okay at folk går ind og bruger din skraldespand, når den ikke står ude på vejen smiley Det er da mangel på respekt

• #59   27. jul 2011 Jeg svarede skam bare på dit indlæg. For du skrev "I" og på det tidspunkt var det mig og "Misja, Kiwi og Carlos" der sad og diskuterede de forskellige ting - derfor følte jeg mig angrebet. smiley

• #60   27. jul 2011 Ja, præcis. Det var det jeg prøvede at komme frem til..

• #61   27. jul 2011 Jeg synes så ikke det gør nogen forskel hvor min skraldespand står. JEG betaler for min skraldespand=mit skrald. Jeg forventer ikke at der skal være offentlige skraldespande, men er de der bruger jeg dem. Der betaler alle = alle kan smide skrald i. Det synes jeg hænger gangske fint sammen.
    Jeg synes bare det er en privat ting.

• #62   27. jul 2011 Hvis alle bare var opdraget til at men ikke smider sit affald rundt omkring,men sørger for at det lander i en offentlig skraldespand eller tager det med hjem.tænk hvor mange penge samfundet kunne spare.

• #64   28. jul 2011 Palle. Jeg skrev bare hvad jeg mente om idéen, hvad jeg selv gør og ikke vil have.

• #66   29. jul 2011 Så er alt jo som det skal være.

Kommentér på:
Hundeklistermærke til skraldespand

Annonce