Er det pote-svamp?? Er det pote-svamp??
Yes, min skønne hund har på det sidste haft lidt problemer med sine poter, i den forstand at hun konstant slikker på dem og bider i dem.. De er helt røde og meget irriterede, og er flere gange begyndt at bløde kraftigt.
Jeg har flere gange renset dem med en simpel renseserviet og smurgt helosan på dem hvilket har hjulpet kortvarigt, men nu er det jeg tænker på om hun kan have en form for svamp? Vi har overvejet noget behandling med chlorhexidin(staves?)..
Hvad synes i det lyder som om? Har tidligere haft et dyr med svamp, der bad dyrlægen os om at bruge chlorhexidin, og dette hjalp så det er jo værd at prøve..
Finder vi ingen løsning skal hun naturligvis til dyrlægen, men først ville vi lige høre hvad i har at sige!(:
OBS: Min hund er af racen Rhodesian Ridgeback, der normalt har ret stærke poter...
På forhånd tak!
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 327
Med det vejr vi har haft de sidste par uger, er det dog ikke utænkeligt at det "bare" er svamp.
Dyrlægen har en speciel shampoo mod svamp, som er rigtig god og holder til mange gange. Vores egen får altid svamp om vinteren, uanset hvor meget vi tørrer poterne, og jeg købte den shampoo for 2 år siden, og den er stadig halv fuld, selvom vi gentagende gange har bøvlet med det.
Så det er måske det værd at tage til dyrlægen, der også kan udelukke allergi
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.312
Pøj pøj
maj 2011
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 104
Er det pote-svamp??