{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  import
  • #1   26. jul 2011 hvad vil du helt præcis med en hund fra polen? noget er sikkert fint nok, men personligt ville jeg holde mig fra det.. der er masser af dejlige hunde i dk smiley

  • #2   26. jul 2011 Ja, jeg har importeret fra Polen.
    Er det en hvalp eller en voksen hund der er tale om?


  • #3   26. jul 2011 hvis det er en hvalp, skal du søge om import tilladelse om at tage en uvaccineret hvalp til DK, der er under 3 mdr....

    hvis det er en voksen, skal den have et pas med en rabies vaccination, der er ældre end 21 dage.


  • #4   26. jul 2011 Du skal også have en erklæring om, at der ikke har været rabies indenfor de sidste 6 mdr i en omkreds af 50 km af opdrætter.

  • Lady Pink
    Lady Pink Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 13 Emner: 58 Svar: 265
    #5   26. jul 2011 det er en hvalp det drejer sig om smiley

    ja jeg tror da hunde fra Polen er lige så gode og fine som dem fra Danmark smiley


  • #6   26. jul 2011 det siger jeg heller ikke, men man skal nok være mere varsom - især pga. sprogbarriere og kendskab til hvordan tingene skal/bør være dernede... tænkte måske også bare på, hvorfor valget netop var faldet på polen frem for alle mulige andre lande? ikke at jeg skal blande mig, men er nysgerrig - måske især fordi det ikke er noget, jeg selv ville turde give mig i kast med smiley

  • Lady Pink
    Lady Pink Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 13 Emner: 58 Svar: 265
    #7   27. jul 2011 Anne mette smiley

    det er for at få nogen nye gener smiley og der er jo lige "det" med sproget
    jeg kunne aldrig drømme om at købe en hvalp fra den polske gul og gratis
    det hedder den jo nok slet ikke smiley

    jeg har fundet et par gode hunde kenneler som ser meget seriøse ud

    og så er jeg meget imod alle de restriktioner som danske avler har..

    når jeg har købt og betalt for min hund, så er der ingen der skal bestemme om jeg vil parre den med naboen´s elefant, elller kat
    groft sagt.. for det gør jeg jo selvfølgelig ikke..

    i nogle købskontrakter står der endda hvis det er en hanhund.. at avler skal have penge for den første, og måske 2 parringer den laver ???

    hvis det er fordi de mener de ikke har avlet hvalpe der er gode nok til videre avl, burde de vel kastrerer hvalpen inden den kom til nye ejer..

    og det er sådanne grunde til jeg søger i udlandet efter min nye hund smiley






  • #8   30. jul 2011 det er så også første gang jeg har hørt nogle ordentlige argumenter for lige netop polen smiley men er som sagt også bare nysgerrig, var egentlig ikke for at være på tværs smiley (for mangler handler det bare om at få en billig hund, som der ofte er noget galt med - er nok her temmelig farvet af egen race ;))

  • #9   30. jul 2011 Min race er ikke specielt billigere i Polen end herhjemme smiley
    Men som du skriver, så tror jeg bestemt før i tiden det var derfor folk hentede der - og nok uden tavler kan jeg forestille mig smiley


  • #10   30. jul 2011 Hvordan kan man være imod de danske restriktioner? Jo flere restriktioner, jo bedre?

  • #11   30. jul 2011 Hold da op..... Det var da godt nok de dårligst argumenter for at importere en hvalp jeg længe har har hørt!!

    Mon trådstarter overhovedet ved hvad avlsrestriktionerne er til for?

    :o((


  • Lady Pink
    Lady Pink Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 13 Emner: 58 Svar: 265
    #12   30. jul 2011 Lise..

    Det ved trådstarter ganske udmærket godt smiley
    Det var også for at skærre ud i pap... min Race er heller ikke specielt billigere i Polen...

    og bare rolig jeg har et par stykker af slagsen.. så jeg er ikke helt grøn og ny... og jeg har også med DKK tavle på....

    og mine hunde er undersøgt for ALT det de skal være for avl...
    og kunne aldrig drømme om avl uden disse ting er 100% i orden..
    for det er IKKE fra mit avl de dårlige hvalpe skal komme...hvis jeg kan gøre mit til det...

    og når så det er sagt så er det i store træk for at få nyt blod i avlen
    og jeg vil ikke ligge under for en dansk avler hvad jeg må og ikke må

    jeg elsker alle mine hunde, og selv om de ikke lige lever op til avl..så beholder jeg dem.. og det er der jo mange avler i DKK der ikke gør..der kører man 3-4 kuld af ..så ud som klappehunde ved andre ..

    og havde jeg det i tankerne skulle jeg jo så afleverer til opdrætter , frem for at selv kunne evne at finde et godt hjem




  • Lady Pink
    Lady Pink Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 13 Emner: 58 Svar: 265
    #13   1. aug 2011 Miriam..
    Ja det gør jeg..
    selvfølgelig skal der være avlsrestrektioner.. det er de mange ting avlerne tilføjer i kontrakten smiley



Kommentér på:
import

Annonce