{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.323 visninger | Oprettet:

5,5 mdr og sprunget korsbånd - erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Vi havde Theis til dyrlæge i dag fordi han var begyndt at halte når han løb. Det kunne jo nemt bare være en forstrukket muskel eller tå eller noget, for der var intet at se når han bare gik, måske gik han lidt stift på det ene bagben, men ikke noget man ville lægge noget i. Det kunne også være han havde trådt på et eller andet, for han var øv i "tæerne" når man undersøgte dem, men der var ikke noget at se...

Dr. dyr kigger så på han pote men går hurtigt op til knæet og siger så han er bange for korsbåndet er røget smiley Der er åbenbart 2 former, en hvor det ryger lige med det samme og en hvor det bliver beskadiget og så ryger hvis han bliver overbelastet, det er den sidste han har, så nu venter vi på dr. dyr har tid til at opererer ham i næste uge...

Det er så ekstra øv at mig og min søster skiftes til at passe ham mens vores forældre er på ferie, så det bliver nok ikke lige de bedste sidste dage de har på ferien smiley

Men jer der har prøvet det før, kan i ikke lige fortælle om jeres erfaringer med det? både mht hvordan det skete, operationen, omkostningerne (mine forældre har heldigvis sygedoms forsikring på ham), genoptræning og hvor lang tid det tog at komme over?

Jeg vil også gerne høre fra nogen der har nogle erfaringer med at hunden har sprunget det i så en ung alder? Han er heldigvis en lille hund og er næsten fuldvoksen i størrelsen selvom han ikke er mere end 5,5 måneder...

Vi havde også planlagt at stille ham i hvalpeklassen til udstilling d. 18 september, men det kan vi vel godt vinkle farvel til nu?

Håber der er nogen af jer der vil tage sig tid til at dele jeres erfaringer eller bare viden generalt om når sådan et korsbånd ryger, for jeg ved godt nok ikke ret meget om det :s

Mvh Rikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  5,5 mdr og sprunget korsbånd - erfaringer?
  • #1   26. jul 2011 Kender én der havde samme problem. Det kostede 12000 bare for undersøgelse på dyrehospitalet uden de kunne finde ud af hvad der var galt. Hun konsulterede så en meget erfaren dyrlæge som sagde at den bare var forstrukken, men det ville tage mindst lige så lang tid at blive rask som den havde været syg. incl. medicin, ca 400 kr...

  • #2   27. jul 2011 jeg gav for 6 år siden 5600 kr for operation af knæet på bobo, se profil, også sprunget korsbånd, han satte en sene ned fra låret og satte den på knæet.
    det er MEGET ofte at det andet korsbånd også ryger, når den første er ødelagt.
    min hund skulle holdes i ro, dvs ligge hele tiden, isnor når han skulle tisse og ind og ligge igen, det tog 10 uger fordi han var langsom om at hele


Kommentér på:
5,5 mdr og sprunget korsbånd - erfaringer?

Annonce