{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Overvejer at skifte til barf. {{forumTopicSubject}}

Hvordan fungerer det?
Jeg har læst at hunden skal faste 1 dag, og have en ben dag smiley
Men benson kan da ikke spise et ben? Og bliver de ikke død sultne er ikke at få mad en dag?
Samt hvor meget skal man have? Altså barf og tilsætnings ting osv? Bliver det så ikke dyrt?
Har også hørt at de ikke må få almindelig godbider samtidig med?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejer at skifte til barf.
  • #1   29. jul 2011 Har selv barfet engang, men min hunds mave kunne ikke tåle det. Så lad endelig være med at købe et lager af mad (som jeg gjorde) bare for at finde ud af at din hund ikke kan tåle det, og får tyndskid af det. Så står tilbage med 8 kg. barf-kød du skal af med igen.

    Vil også lige advare dig om at det stinker! *G*


  • #2   29. jul 2011 Find dig en der er uddannet i at barfe så du er 100 % sikker på din hund får alle de ting den har brug for. Det er det råd jeg fik.

    Jeg har også overvejet at barfe simba, men har ikke kunne finde nogle som er dygtige nok til at hjælpe mig med det.
    Så vidt jeg kan forstå så kan det både være billigere men også dyre end tør foder, det kommer vidst meget and på hvad man fodre med i dag og hvilken hund der er tale om.


  • #3   29. jul 2011 synes deres fodrings måde var mærkelig, så valgte at give hundene det som hygge mad smiley i weekenden og på ekstra hyggelige dage smiley

    ilderene nyder også godt af det, de elsker at få de der kalkun halse. Samme gør hundene smiley


  • #4   29. jul 2011 meld dig ind i en af barf grupperne herinde, vi er mange, som kan forklare i detaljer. Det er vigtigt at gøre det ordentligt da du ellers kan fejlernære

  • #5   29. jul 2011 Lisbeth B ~ Kennel Arachun ~
    Ved du om der er nogle som er uddannet i at barfe inde i den gruppe? Ellers er chancen jo stor for at fejl ernære alligevel.


  • #6   29. jul 2011 Jeg har fodret med i lidt over 3 år og er ganske godt tilfreds, det er faktisk også meget billigere for mig end tørfoder, men det er bre en bonus.
    Nogle faste 1 dag andre 2, nogle får kun med hver anden dag, nogle får ben hver dag, andre 1 gang om ugen, nogle bruger grønt, andre ikke, nogle supplere med tørfoder og alm godbidder andre gør slet ikke, det handler også mange gange om allergi.

    Der er ikke nogen "opskrift" på den rigtige måde, lyt til dem der barfer herinde, lyt til en god forhandler men du skal selv virkelig i gang med at selv at få en god basisviden om hvordan det fungere, det kræver en del forarbejde hvis det skal gøres ordentligt, det er ikke noget man springer ud i fordi det lige lyder spændende og så må man finde ud af tingene hen ad vejen.
    Det er slet ikke raketvidenskab, men synes man skal undersøge det grundigt inden man begynder.
    Men selvfølgelig kan din hund spise ben hvis den bliver tilvænnet og har en ordentlig opstart, men om den vil fungere på det kan ingen svarer på.
    Meld dig evt ind i barf gruppen herinde.


  • #7   29. jul 2011 Hold ferie som jeg staver i dag, beklager smiley

  • #8   29. jul 2011 Meld dig ind i barfgrupperne. Der kan du få masser af hjælp. Personligt bruger jeg ikke fastedage, og når jeg giver ben er det nogle med masser af kød.
    Barfgrupper:
    http://hundegalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=2961
    http://hundegalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=2123


  • #9   29. jul 2011 Vores har levet af rå kød i mange år. Jeg synes nu ikke det lugter. De har heller ikke en fastedag. Det gør de selv ind imellem på de dage det passer dem.

  • #10   29. jul 2011 Kennel Landseergården, Vibeke E

    Alt det barfmad Emil fik, stank som gammel kød og daka! Eww. Det var ellers det fineste barf man kunne få, men jeg var nødt til at sætte det ud i udhuset pga. af lugten. Den fimsede hele mit bryggers til.


Kommentér på:
Overvejer at skifte til barf.

Annonce