{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Hjælp ang schæferhund! {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for gode råd til det her.....

Da jeg søger en schæferhund, er jeg blevet kontaktet af en opdrætter som har en unghund på 7 mdr, som jeg kan overtage.
Der er lige det ved det at den har skulder dysplasi, men han sir den fint kan gå som familiehund.
Jeg ved ikke rigtigt og den vil blive aflivet snart, hvis han ikke finder et hjem til den.......

Nogen gode råd?? Er det noget som man kan tage, eller er det ikke???

Håber I kan hjælpe og helst ingen sure miner, da det er svært nok i forvejen.

Pft.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp ang schæferhund!
  • #1   30. jul 2011 Jeg ville starte med at møde hunden smiley

• #2   30. jul 2011 Er der ikke en status på den ?

Tænker ligesom albuer og hofter, altså graden af det

• #3   30. jul 2011 Ved nogle hunde er det kun på papiret man kan se en måske har HD, hvor den på ingen måde er mærket af det.

Hvor slemt skulle det værre ? Altså med dens skulder ?

• #4   30. jul 2011 Ved da godt der er stor forskel på billeder og så hvordan hunden har det...

Men det ville betyde en del for mig om det var b eller d.

• #5   30. jul 2011 Få den tjekket ved en dyrlæge hvis den ikke er tjekket. Håber ikke de forlanger det vilde for den når den har det i generne...

• #6   30. jul 2011 Jeg ved bare at det er konstateret via røgent. Han vil derfor ikke bruge den til avl, og kan ikke selv bruge den.

Jeg har desværre ikke mulighed for at møde den først, da den befinder sig i den anden ende af landet end jeg, men er det noget, ville jeg naturligvis kunne hente den

• #7   30. jul 2011 Rene det var svar til TS ikke til dig smiley

Jeg mener nogle ville måske blive skræmt væk ved at høre ordet HD (Bare et eks.) men hvor hunden på ingen måde er mærket af det.

• #8   30. jul 2011 Christina, du kan tage den på prøve så, hvis det er smiley

• #9   30. jul 2011 Nu som medløber DKK snob. : Ja, men tager jeg den, så tror jeg næppe han tager den retur da den ellers skal aflives smiley

Svært, da jeg aldrig har sku træffe sådan et valg før.

• #10   30. jul 2011 snak med opdrætter om hvilken grad det er den har AD .
    Skal du kun bruge den til " hyggehund" og alm træning kan den sagtens have et godt liv hos dig . Dog med visse hensyn . hvis det var i en voldsom gtad havde opdrætter formegentlig allerede fået den aflivet .

Synes også det gør en forskel om du får den eller hvilken pris du skal betale .

• #11   30. jul 2011 Christina, du kunne jo høre opdrætter for en form for prøvetid, på kontrakt ? smiley

Enig med Susanne, var det meget slemt var hunden nok aflivet allerede nu smiley Og hvis opdrætter vurdere den kan gå som familiehund.

• #12   30. jul 2011 Susanne ( Tosafoto ) J

Den koster ikke noget, men det er ikke det som jeg tænker på. Men udelukkende om den kan gå som familiehund uden genere og store dyrelæger regninger.

Jeg ved naturligvis at der er alt det almindelige og uventede, ikke ment på den måde smiley

• #13   30. jul 2011 Christina, du kan os ringe til din egen dyrlæge og høre deres vudering ? smiley Ved godt de ikke har set hunden, men måske de kan fortælle dig lidt om tingene.

• #14   30. jul 2011 Det havde jeg ikke lige tænkt på, men ja, god ide. Hun må ku sige om man skal kaste sig ud i det eller ej....

• #15   30. jul 2011 Jeg vil mene den sagtens kan gå som familiehund smiley , men du kan selvfølig aldrig vide , om den vil få gener på et tidspunkt , og det vil den sandsynligt med alderen .:) , når der opstår slid mm , men graden af AD spiller selvfølig også ind .
    jeg kender nogle med en hanhund med 3 i den ene albue , og han er slet ikke generet af det smiley

• #16   30. jul 2011 Jeg tror jeg godt turde kaste mig ud i det, udfra de ting du skriver. En sådan hund ville sagtens kunne gå som familiehund hos mig, uden problemer.
    Som Susanne skriver, er en del hunde slet slet ikke mærket af det smiley

• #17   30. jul 2011 sikke dog et røvhul af en opdrætter at give dig sådan en pistol for panden: tag mod den her søde unghund som i øvrigt ikke virker eller den bliver aflivet!

Tænk dig rigtig godt om. Har du råd til de dyrlæge regninger, kiropraktorbehandlinger osv.d er skal til?

• #18   30. jul 2011 Tak for jeres råd. Blev da lidt klogere, og altid rart at høre hvad andre mener.
    Rigtig god weekend til Jer.

• #19   30. jul 2011 Sarah: Hvad mener du med at den ikke virker???

• #20   30. jul 2011 Sarah ... jeg kan ike lige forstå din sidste bemærkning .. jeg kender flere hunde med HD og AD .. de render ikke mere til dyrlæge og kiropraktorbehandlinger end normale forhold .. det er jo simpelt tænkning at alle skal have råd til at sende sin hund afsteed til dyrlæge hvis det bliver nødvendigt .

jeg vil mene det hele afhænger af hvor slem grad hunden har og hvor påvirket den er af det ... og at man i sådanne tilfælde kender hundens begrænsninger .

Ydermere kan jeg hellere ikke forstå du synes opdrætter er et røvhul fordi han ikke har pladsen til en hvalp af egen opdræt der ikke kan indgå i avl. TS søger en billig hund og opdrætter ser muligheden for at den får et godt liv et andet sted .

• #21   30. jul 2011 Kunne man forestille sig at det Sarah skriver mht. aflivning.

At det er ligesom de annoncer med "skal væk inden imorgen, ellers bliver den aflivet" og derfor hun skriver opdrætter er et rø...

Sådan tolker jeg det ihvertfald

• #22   30. jul 2011 Rene .

det kunne man muligvis .. men man kunne også tolke det som om opdrætter siger " jeg har ikke pladsen til den , så kan jeg ikke finde et godt hjem bliver jeg nødsaget til en aflivning " ... vi ved det jo ikke .. derfor er det nok lidt drastisk at tolke opdrætter er et røvhul smiley .

• #23   30. jul 2011 Snes sku bare folk herinde ind imellem er lidt hurtig ude smiley ..

Og nej .. kender ikke pågældene opdrætter *GG'

• #24   30. jul 2011 ja der er flere muligheder, men synes ikke opdrætter skal "spille" aflivningskortet overfor evt. ny ejer...

For det skulle jo helst ikke være grunden til at man tog den til sig

• #25   30. jul 2011 Synes skulle der stå ..

• #26   30. jul 2011 Ser ikke opdrætter som et røvhul.

Opdrætter melder jo klart ud over for TS.

• #27   30. jul 2011 Måske han bare er ærlig omkring situationen ..

nå skal ud med mine teorister smiley

• #28   30. jul 2011 Helt enig Medløber .

• #29   30. jul 2011 Bare sjovt at når der er en annonce herinde, så er der et ramaskrig, hvis folk er ærlige omkring en evt. aflivning, hvis der ikke findes nyt hjem...

Pudsigt så forskelligt det er....

• #30   30. jul 2011 Rene ..

Det ved jeg ikke om det er , jeg skriver min holdning til TS , her .. jeg skriver aldrig i annoncer herinde , det mås man ikke smiley

• #31   30. jul 2011 Desuden ville min mening ikke være anderledes .. skod opdrættere er noget helt andet i mine øjne smiley , men det er en helt anden snak ....

• #32   30. jul 2011 Personligt ville jeg ikke tage en ung schæfer med påvist problemer i ledne.. Det er noget hø at skulle begrænse en sådan hund, og har man prøvet det een gang gør man det aaaaaldrig igen.

En 4-årig hund kunne jeg gå med til, men under 2 - nej tak.

Kan den holde til 3 gange 60 min på tur? og 90 min træning med stor, lineføring, apportering 4 gange i ugen?
    - Ellers får du din sag for med mental stimmullereing, og det er ikke let med en højenergisk og meget intelligent hund =/

• #33   30. jul 2011 Er enig med Susanne, deler hendes holdning til dette.

• #34   30. jul 2011 Jeg ville ikke tage en syg hund - lige netop schæferhunden er der så mange eksemplarer af, så jeg ville holde mig langt væk.

• #35   30. jul 2011 Natasja - skrev ikke at alle har samme kriterier, men kun hvad JEG forventer af en hund af den kaliber..

Jeg vil ikke skåne hunden med mindre det VISER sig den har en skade.. Altså vil ikke købe en skadet hund..

• #36   30. jul 2011 Hvis TS ønsker en familiehund er den hund sikkert et godt bud. Jeg ville ikke have et problem med at tage den, overhovedet.
    Man skal ikke tage sorgen på forskud.

• #37   30. jul 2011 Det er da ikke belastende....?

60 min på stranden/ i skoven/ på marken 3 gange om dagen er da bare motion, leg, stimullering og herligt..

Træning 4 gange i ugen er muligvis højt sat for andre, men jeg tænker på ingen måde 1½ times apportering.. Der er indlagt pauser, og øvelserne gentages ikke til ukendelighed.

At man gør meget med hunden behøver på ingen måde være belastende - med mindre der altså er noget galt med bevægelsesapparartet..

• #38   30. jul 2011 .. og den dag træningen er fjerner det jo en tur ( i hvert fald i min dagligdag), for jeg går ikke 60 min og tramper rundt og træner bagefter =)

• #39   30. jul 2011 Kan sagtens følge dig Nina, jeg ville også have mine betænkligheder.

Men er nok "miljøskadet" efter livet med en hund, hvor der er vrøvl med leddene , men det kender du jo desværre også til smiley

Fie er jo familiehund, men øv hvor det er træls hun ikke bare kan rende sammen med alle venner i længere tid, ligesom turer på over 1 time er udelukket.

• #40   30. jul 2011 Igen... Jeg skriver kun at JEG personligt - ikke andre end jeg selv - IKKE ville tage en unghund ind med problemer med bevægelsesapperarte5t, jeg vil ikke på forhånd vide at hunden til evig tid skal skånes og passes på, køber jeg en (ny) schæferhund bliver det med træning i sigte - ikke ro og skånsom motion, det ser jeg ingen grund til at vælge fra start..

Jeg jeg jeg jeg... kun min egnen mening om hvad jeg ville gøre... Om du ville gøre noget andet står dig frit for, jeg svarer blot TS hvad jeg personligt ville gøre - og hvorfor.

• #41   30. jul 2011 Ja jeg kender desværre alt til at have hund med ledproblemer og derved begrænsninger..

Men hans begrænsninger ligger mere i stressniveau end egentlige hensyn til hans led..

Altså motionsløb og cykling er han fritaget for.. Ligesom spring og agility heller ikke bliver en realitet med den hund..

Men 2 timer på stranden om morgenen, 1 time om eftermiddagen og 1 time langs diget om aftenen, DET holder han fint til... når neglene lige er i orden..

Men han BLIVER begrænset.. Og det gider jeg ikke med min næste hund hvis det på nogen måde kan undgås =)

• #42   30. jul 2011 Frk Medløber - Jeg tænker nemlig også fremtid... Og der vil den jo skulle begrænses i nogen grad.

Fint hvis den skal være sofadyr som min Kaoz er (ser jeg ham stadig som på trods af vores lange ture, han kan ikke holde til den træning jeg gerne ville), men en schæfer på 7 mdr vil ikke være sofahund.. den vil løbe stærkt, lave unoder, spæne over glatte overflader... Ja jeg ser det værste senarie for mig... Nok fordi man HAR prøvet det før =/

• #43   30. jul 2011 Nu blir der nævt skulder..er den opdrætter sikker på at den ikke har OCD ? For det forsvinder ikke bare.. Så skal den under kniven og alder er typisk for den lidelse..

Jeg havde takket nej,familiehund eller ej ! men ser osse en del familiehunde,der ikke bare kan gå med ryger under kniven,grundet en lidelse i den alder.. yderlig er der på sigt risiko for slidtgigt.. men er du villig til at putte en 10 til 15 tusind i hunden,his det udvikler sig ??

• #44   30. jul 2011 Jeg ville aldrig vælge at tage en hund til mig som jeg i forvejen vidste var syg og skulle skånes, slet ikke en brugshund. Det er en chance at løbe, med rette motion, foder, tilskud osv. kan den muligvis leve et godt og langt liv, men der kan også ske det modsatte.
    Jeg syntes som flere nævner at hvis du overvejer det, ville jeg vælge at få tilsendt fotos og snakke med egen dyrlæge. Hvis han siger ok og du ønsker hunden, syntes jeg du skal køre over og kigge og så se om hunden passer til dig.

• #45   30. jul 2011 10-15 tusinde er vel så også minimum, såfremt den skulle kræve operation?

Jeg ville være ked af, allerede fra start af, at skulle gå og holde øje, noget andet hvis det var en hvalp og den så senere udvikle et eller andet

• #46   30. jul 2011 Ja der er jo aldrig nogen garanti for at man får en rask hund, men at bevidst at købe en syg, det ville jeg ikke gøre. Alt for mange bekymringer osv.

• #47   30. jul 2011 Rene.. Præcis.. derfor jeg skriver hvis det udvikler sig smiley

• #48   30. jul 2011 hmm jeg ville tænke mig rigtig godt om, jeg tænker at den er 7 mdr og har allerede fået konstateret skulder dysplsi, så har der været en gene allerede for at den er kommet til dyrlæge, den er slet ikke udvokset og den kommer til at veje mere når den er fuldvoksen, allerede nu skal man tag sin forholdsregler med ikke for meget leg, træning eller generelt motion.
    gratis hund eller ej, personligt havde jeg takket nej pga den uvished om hunden kan leve med det og håbe på der ikke sker forandringer yderligere i skulderen som gigt osv.
    jeg står for 3 gang med en hund med albuedysplasi (14 mdr) som jeg tvivler på at han holder, han har en status 3 på albuerne, lige er det tæske hårdt at have den uvished og skal tag diverse hensyn.
    næste gang jeg skal have hund, så bliver hundens linier og side linier tjekket på hundeweb, før jeg takker ja og betaler gerne fuld pris for hunden i håb om at sundheden er i top, men det har taget mig 3 hunde at komme dertil, er træt af at blive ked af aflive en hund tidligt i dens liv.
    undskyld mit opstød

• #49   30. jul 2011 stavefejl er vel gratis i aften

• #50   31. jul 2011 Tak for alle jeres gode råd, jeg tager det hele til mig og ser både det positive som det negative.
    Synes det er fedt at folk kommer ud med deres personlige mening, det er derfor det er så rart at få det vendt herinde, når der er noget som man selv er usikker på.

Så jeg vil bare sige tak fordi I tog jer tid til at svare smiley

Kommentér på:
Hjælp ang schæferhund!

Annonce