5.736 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hund der fælder MEGET Hund der fælder MEGET

Hej alle i hundekloge mennesker... smiley
Jeg har en lille mops blandning som fælder enormt meget og har gjort det, det meste af hans voksne liv... Det er IKKE i perioder, men konstant...
Mit spørgsmål er så, om det kan være hans foder? Eller om det kan være noget han som sådan mangler siden han fælder så ekstremt meget... ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Handyman 1.400 kr.
  • Sæt et skab fast mod vægen 799 kr.
  • Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Klippe hæk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund der fælder MEGET
  • #1   31. jul 2011 Hvad får den at spise??

• #2   31. jul 2011 Den har fået billig foder fra diverse supermarkeder.... Han trives godt på det, og har en skindende pels... Men fik et tips om, at det kunne være foderet der gjorde at han fældede så meget....

Har i nogle ideer om, hvad der ville være godt at købe i stedet? Hvad det skal indeholde, for at han ikke fælder så meget??

• #3   31. jul 2011 Ja, jeg sværger jo så til de kornfrie produkter. Men der er masser af hunde, som fungerer fint på foder med korn i.

Jeg er ved at skifte min egen hund over på Wolfsblut. Rigtigt godt foder uden en masse "affald" i.

Men ellers er der også Acana, Orijen og Kingsmoor Pure.

• #5   31. jul 2011 Mops er jo kendt for at være en race der fælder Sindsygt meget. Benson fælder også ekstremt, han får eukanuba og lakseolie. Men en gang med furminatoren 1-2 gange om måneden hjælper en del.

• #6   31. jul 2011 Min gravhund, Bonzo fælder også en del. Det burde han jo ikke, da han er ruhåret og vi forsøger at plukke ham når vi synes han trænger.
    Jeg regner med at det skyldes at han er kastreret. Min forrige hund, en schæfer begyndte også at fælde meget efter kastraktion. Fældningen blev ved resten af han liv.
    Bonzo får Hypo allergi fra Royal canin fordi han har haft allergi da han var yngre, og han trives rigtig godt med dette foder.

• #7   31. jul 2011 Hvis man tit skifter foder så vil mange hunde også fælde meget mere end normalt. Man kan afhjælpe det ved at give noget godt foder og evt give lakseolie ved siden af.

• #8   31. jul 2011 okay.. tusinde tak for svarene... Så må jeg prøve med noget olie og noget lidt bedre foder... smiley Vil lige kigge nærmere på det forskellige produkter som i har anbefalet... smiley

• #9   31. jul 2011 Jeg bruger Markus-Mühle og det er et godt foder og rigtig billigt hvis man bestiller det fra zooplus.de

• #10   31. jul 2011 Det kan sagtens være foderet. smiley
    Der er mange der bruger lakseolie i foderet, og det hjælper. Men jeg bruger det ikke selv smiley

• #11   31. jul 2011 Som en allerede nævner længere oppe, så er mopsen jo altså kendt for at fælde... Hele året rundt!!!!
    Så det tror jeg ikke har noget med foderet at gøre... Det er en ting man må leve med, når man har mops

• #12   31. jul 2011 Mops = fantastisk selskab - men desværre også hår overalt

• #13   31. jul 2011 Selvom det ligger til racen at fælde kan man godt selv gøre noget for at det er knap så slemt.

• #14   31. jul 2011 Tja.. jeg må prøve at skifte kost og lidt lakseolie også at børste ham noget mere... har da sådan en furminator... Og hvis det ikke hjælper... tja... Så går det jo nok... Det er bestemt ikke noget at jeg ville skille mig af med ham over... smiley Ligesom så mange andre har det med deres hunde, så er han mit et og alt... Men kunne være rart, hvis han kunne fælde lidt mindre...

• #15   31. jul 2011 ja foderet spiller helt sikkert ind, jeg fodrer med Oliver's og har ikke fældningproblemer, og giver dem fiskeolie også.

• Pia m
    Pia m Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 104
    #16   1. aug 2011 hej du skal sørge for at der ikke er for meget protein i foderet, jo mindre destro bedre. jeg køre selv med 18-20 procent, og rex fælder ikke ret meget mere.han får også fiskeolie.

• #17   1. aug 2011 Pia M... Super god info du kom med der... Må jeg spørge hvad du fodre med, hvor der ikke er så meget protein i?

• #18   1. aug 2011 Kan se at der kun er 22% råprotein i det foder han får nu, så det er da ikke helt ved siden af... smiley

• #19   1. aug 2011 Wolfsblut har også 4 varianter, hvor der ikke er så meget protein i. (Wide Plain, Cold River, Dark Forest og Wild Duck).

• #20   2. aug 2011 Jeg følger lige med i denne tråd, har også en dejlig mopse blanding og hun fælder også ekstremt meget. De sidste par måneder er blevet værre, og jeg har et meget flot sort granit klinkegulv som er helt lyst nu af hundehår. Er der andre forslag udover olien? smiley

• Pia m
    Pia m Tilmeldt:
    maj 2011

#21   3. aug 2011 jeg giver ham pedigree og der er kun 20 procent i det tager lige nogle uger før du kan se et resultat.

• #22   3. aug 2011 Nu er pedigree ikke et foder jeg vil anbefale, kender flere som har foderet med det hvor hunden har fået en træls mat pels og er begyndt at fælde.

• Pia m
    Pia m Tilmeldt:
    maj 2011

#23   3. aug 2011 der er jo også forskel på hunde og hvad de kan tåle,der er er rigtig mange forskellige mærker til så man må bare prøve sig frem. jeg har prøvet forskellige mærker,og pedigree er det bedste for rex. og hans pels er rigtig fin.

• #24   11. okt 2011 Har du skiftet foder, og har det hjulpet på fældningen?
    Jeg har os en mops Hugo, som os fælder helt vildt, nogle perioder mere end andre, og har får Royal Canin, som jo skulle være et rigtig godt produkt. Så vil gern vide hvis du har skiftet og om det har hjulpet smiley

• #25   12. okt 2011 har ikke skiftet foder... Det hjælp en hel del på problemet at give ham fiskeoliepiller.... Have nogle liggende til mennesker, så han får sådan en hver dag, også er det lige knap så meget han fælder... smiley

• #26   12. okt 2011 Okay smiley

Kommentér på:
Hund der fælder MEGET

Annonce