{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.928 visninger | Oprettet:

Hokamix, havalgemel, fiskeolie..... {{forumTopicSubject}}

Hej kære hunde-elskere!

Jeg sidder lige og prøver at indsamle mig lidt viden omkring fældning.... Desværre fælder min store Basset hund ekstremt meget, og har gjort det længe nu.... Han er lige knap 9 mdr.
Vi børster ham min. 1 gang i døgnet, og vi kunne blive ved og ved og ved... smiley

Han får Nutra Nuggets Large Breed hvalpe foder, som vi alle er godt tilfreds med. Prisen er fin og kvaliteten virker til at være god - og han spiser det med vellyst. Så jeg vil meget nødigt skifte foder. (medmindre nogen ligger hovedet på blokken, og garanterer at de med 100% sikkerhed kender noget fantastisk foder)

Men falder så over flere indlæg rundt omkring på nettet, hvor folk har gjort sig nogle erfaringer med Hokamix - som skulle være godt ved ekstrem fælning, men læser at "...en af grundene til den positive virkning er pga. der er tilsat med halvalgemel..." - og ser så at jeg kan købe 4 x så meget halvalgemel-kosttilskud for samme pris som Homaix'en koster.... (eller så'n ca.)
Er der nogen hér som bruger havalgemel, eller som FORGUDER Hokamix, som vil råde mig til at prøve det?

Og så vil jeg meget gerne høre om jeres hunde har haft afføringsproblemer, når I bruger fiskeolie? -eller andre plus'er/minus'er.... Og om jeg skal kigge efter en bestemt olie?

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hokamix, havalgemel, fiskeolie.....
  • #1   31. jul 2011 Jeg sidder selv i lidt ala samme dilemma:-) Da Diva fik almindelig fiskeolie var hendes pels rigtig fin og hun fældede ikke noget særligt. Det gør hun så nu! det er faktisk en ret stor forskel.. Jeg brugte almindelig fiskeolie fra Kronch, men jeg er ude i at ville prøve et produkt som har alle 3olier.. omega 3-6-9:-) Overvejer lidt at prøve fitness Pharma til hende:-)

  • #2   31. jul 2011 Jeg må kaste mig ud i at prøve noget fiskeolie i første omgang - det er ikke den helt store udgift.

    - og jeg overvejer også nogle b-vitaminer. synes jeg er stødt på det flere gange i min søgen efter løsninger.

    Tak. smiley


  • #3   31. jul 2011 Jeg har ikke nogen erfaringer med de andre ting, men passede en Beagle der fik Lakseolie i foderet (de kunne ikke skifte foder, fordi de have noget foder der forebygger mod tandkødsbetændelse), og han fældede minimalt :o)

  • #4   31. jul 2011 Jeg har brugt Hokamix, men jeg synes at hunden har brug for rimelig meget af det og så gad mine hunde ikke spise det (når jeg gav den mængde de skulle have) Så hvis det var mig ville jeg bruge noget andet.

  • #5   31. jul 2011 Jeg bruger Hokamix og Velcote olie i Julius' mad og jeg er rigtig godt tilfreds.

    Jeg startede med Hokamix da han var lille og led af vokseværk (efter anbefaling fra dyrlægen) og da jeg erfarede at han bedre optog sit foder bedre og fik en flottere pels med et minimum af fældning, fortsatte jeg.
    (Naturligvis fælder han stadig i de nødvendige perioder ;o)

    Han skæller heller ikke mere (før skællede han når han blev stresset) og hårsækkemider har vi ingen haft af siden han begyndte på det. Ligeledes har han ikke betændelse i sine øjne mere, hvilket han hele tiden havde en snert af inden Hokamix'en.

    Det kan naturligvis være et tilfælde - men jeg vil ikke chance det, så jeg fortsætter med Hokamix.

    Der findes flere forskellige Hokamix, og hvis din hund har problemer med at spise sin mad når der er Hokamix i, så kan du prøve Hokamix i snacks (de er lavet på kyllingekød og indeholder 5 gram Hokamix hver).

    Julius får 10 g. om dagen.


  • #6   31. jul 2011 Vi giver hokamix og b-vitamin. Det er en fantastisk forandring. Der er jo mange ingredienser i som alle har en virkning på nogle bestemte ting.
    Vi giver også tobisolie, men det hjælper ikke mod at han fælder.


  • #7   31. jul 2011 Grynet: Nu overvejer jeg da at prøve hokamixen! Diva døjer med lidt med både hud/led.. men er der glucosamin, msn osc i? kan ikke læse den fil med produkterne?

  • #8   31. jul 2011 DiVa. Du skal have den der hedder Hokamix Gelenk+ så er der !glycosaminoglykaner, mucopolysaccharider og chondroitin sufat" i udover.

  • #9   31. jul 2011 La vær: Tusind tak:-)

  • #10   31. jul 2011 Diva: Du kan købe Hokamixen en del billigere (dog stadig lidt pebret) hvis du bestiller det hjem fra www.zooplus.co.uk - der er det noget billigere end hvad de danske forhandlere kan klare.



  • #11   31. jul 2011 Og tusind tak til alle, for at dele jeres erfaringer. Jeg er ved at være desperat!

    Jeg har nu, i første omgang, investeret i noget kvalitets lakseolie, havalgemel, og b-vitaminer, og glæder mig til at få det hjem, og prøve det. Og Hokamixen vil jeg afprøve, hvis det ikke bli'r bedre. - det lyder jo lidt som om det er et vidunder-middel.



  • #12   31. jul 2011 Johanne: Men fragten er jo mega dyr derfra.

  • #13   31. jul 2011 70 kr. ca. - det er noget nær det samme man gi'r i DK efterhånden.

    Hokamix30 hos greendog.dk 2,5 kg koster 571,00 ,- her er der så fri forsendelse ved køb over 500.

    hos zooplus.co.uk koster det tilsvarende 382 kr. Så der er stadig en del at spare, på trods af den lidt dyre fragt.

    - og når man alligevel handler ved zooplus.co.uk, så er der en del at spare på de dyre fodermærker også. smiley Så får man lidt mere for sine fragtpenge.


  • #14   31. jul 2011 Jeg kan ikke finde Hokamix Gelenk derinde?

  • #15   31. jul 2011 må lige rette forsendelsen jeg havde angivet, den er ikke på 70 kr. men 85 kr for fragt fra zooplus.co.uk.*

    Men det er stadig minimum 100 kr sparet.


  • #17   31. jul 2011 Jeg skal så ikke ku sige om det billigt, men gelenk+ koster ca. 400 kr, for 700 gr. fra zooplus.co.uk.
    kender ikke lige på stående fod prisen fra danske forhandler. men hokamix30 er ihvertfald billigere fra england.


Kommentér på:
Hokamix, havalgemel, fiskeolie.....

Annonce