{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.416 visninger | Oprettet:

Sheltie vs. Cavalie {{forumTopicSubject}}

Hvilke race ville i vælge, hvis i kunne vælge i mellem de to racer i overskriften.
Hunden skal bo hos en familie med to børn, bedsteforældrerne har en blandingshund, hunden er en hyrdehund af en art. Den bliver tit passet hos den pågældende familie, Det er en tæve på ca. 2 år.

Der udover har familien rimelig god tid til pelspleje og træning samt aktivering.

(Det er ikke til mig selv).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sheltie vs. Cavalie
  • #1   31. jul 2011 Tja jeg ville jo til enhver tid vælge en cavalier men nu er det også bare racen for mig, men hvad de skal vælge er jo ikke til at sige, det er 2 meget forskellige racer, vil dog sige man skal IKKE købe en cavalier uden tavle hvor forældre osv er hjertescannede helst flere linier tilbage..

    Men kig på www.cavalierklubben.dk der er opdrætterliste og så anbefal dem at tage ud og besøg nogen kenneler med de racer de overvejer og mød de voksne hunde, på den måde kommer de nemmere frem til hvilken en de vil have.


  • #2   31. jul 2011 Det lyder som en god idé, har de tendesn til hjerteproblemer?
    I øvrigt vil de gerne have en hund der er 2-4 år, er der noget de skal være opmærksom på i forbindelse med den alder?


  • #3   31. jul 2011 Hold da op Fix er godt nok helt fantastisk smuk. smiley

  • #4   31. jul 2011 Jeg ville til hver en tid vælge en cavalier smiley Men har også en af slagsen selv, men ja sørg for at der er styr på det med hjertescanning. Du kan se min på min profil:-)

    Min elsker at være en del af familien, elsker lange gåture og leg samt er lyn hurtig til at lære nye ting, men elsker også hygge på sofanen. Der ud over er han en super agility hund:-) Og generelt bare meget nem.
    Den skønneste race!


  • #5   31. jul 2011 Louise ja hvis de vil have en voksen så sørg for at den er hjertescannet inden de overtager den, men der er også en omplaceringsliste på cavalierklubben hvor der til tider er voksne hunde der søger nyt hjem.

  • #6   1. aug 2011 Helt klart en sheltie. Især når der er børn i familien. En sheltie er bare en underskøn hund til de fleste formål.

    -Den er eminent til både små, mellem og store børn.
    -Den elsker udfordringer, såsom lidt agility, spor eller bare almen lydighed
    -Efter dens hårpragts størrelse så kræver den ikk flere timers trimning, almindelig "vedligeholdelse" er længe fint
    -De elsker alt og alle

    Så efter min vurdering er det et nemt valg. SHETLAND SHEEPDOG.


  • #9   1. aug 2011 Jeg vil give Linda R ret - aktivitets niveauet er forskellig. dernæst ved jeg fra venner, der har begge racer, at sheltien er meget vokal - gøende - hvorimod cavalien er mere stille..

    Men jeg synes begge hunde er fantasktiske og smukke :o)


  • #10   1. aug 2011 Cavalier, helt bestemt. De er utrolig nemme at træne, gør for det meste ikke ret meget, er rolige - men kan også være aktive, de er ikke agressive på nogen måde, der er ikke så meget pelspleje, de kan godt med andre hunde og dyr, de egner sig til stortset alle familier.



Kommentér på:
Sheltie vs. Cavalie

Annonce