{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.542 visninger | Oprettet:

pelspleje diskutionen fra igår {{forumTopicSubject}}

http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=474008

Ville lige fortsætte på debatten da mit net gik ned igår og synes der var mange gode ting som jeg synes kunne være super lige at debatere færdigt


Terese*Penjo og Macho
Jeg må sige at jeg også indimellem bliver en smugle gal i skralden og især på en dag som igår hvor der kommer 2 hunde som begge ikke er plejet nærmest siden de var her sidst. Jeg synes dog det værste er når ejerne ikke selv kan se at det da er synd for hunden. Mange undskylder sig med børnene har været syge eller renovering af huset men vi ved da alle samen at man kan gøre det til en hyggestund at børste sin hund og så gøre det mens man måske sidder i sofaen og lytter eller ser nyheder i fjernsynet. Jeg tror simpelthen ikke på at der er mennesker som aldrig sidder i sofaen og slapper af

Jeg synes det er utroligt hvis opdrætterne ikke engang gider forklare lidt om pelsplejen og så videre det er jo en vigtig del af det at få hund især af de langhårede racer..

Lige så vel gælder det også trimme racer hvor ejere tit står som et stort spørgsmålstegn når man forsøger at forklare hvordan en trimning egentlig foregår. mange tror bare man starter maskinen op hvilket jo er helt forkert!
Mange forstår heller ikke at det ikke er nok at køre sin trimmehund til frisøren engang hver 4-5 mdr hvis ikke de selv vil pleje noget, hvorfor fortæller opdrættere ikke hvad det kræver(self gør nogle men langt fra alle gør det desværre.)

jeg synes det kunne være ret interessant at høre hvad vi alle hver især har fået at vide ang pelspleje når man har købt hund både store og små racer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pelspleje diskutionen fra igår
  • #1   3. aug 2011 jeg kan jo starte med hvad jeg har fået at vide(jeg fortæller ikke før opdrætter har fortalt om pelspleje at jeg bruger det til dagligt, da jeg vil høre om opdrætter egentlig ved hvad de skal sige til hvalpekøberne)

    Amy(pomeranien) Da vi købte amy var hun 4 mdr og havde haft sin første familie derfor har jeg ikke mødt opdrætter personligt. Hende vi købte amy af vidste ikke noget som helst om pelspleje af denne race.

    One'aby(golden retriever) One'aby er købt hos min svigermor så hun vidste self jeg gik op i det med pelspleje og ved dermed også at jeg ved hvordan jeg skal håndtere pelsen

    Bertha(berner sennen) en gennembørstning en gang om måneden med en pigbørste (ville personligt ikke vælge denne til denne race) er nok. Jeg ville personligt sige en gang hver 14 dag ca og så ville jeg personligt bruge en t-strigle og en karte til de fine hår ved ører og numse. Det var nu ikke fordi nogle af deres hunde var filtret men synes selv det er nemmere med det andet

    Zoey(american Akita) en rigtig god pelsguide medfulgte ved køb på skrift med billeder og det hele af de rigtige strigler blowere og så videre så her har jeg intet at indvende


  • #2   3. aug 2011 Det vi fik at vide med Thomsen (cairn terrier) var at en gennembørstning med en kam en gang om ugen eller 2 kunne holde fældningen minimal. Og så skal han trimmes cirka 3- 4 gange om året alt efter pelsmængden. Vi skulle ikke selv ud i noget trimning før vi havde været på kursus om det. Vi fik også at vide at bad ikke er nødvendigt med mindre det var en nødsituation. Overskylning med haveslangen hvis det er mudder.

  • #3   3. aug 2011 Chucky= Cavalier
    Børstning min. 2 gange ugentlig, fin tilklipning af poter og ører, bad når nødvendigt(fedt og lugt) Var hvad jeg fik afvide fra opdrætter..

    Han er så blevet børstet hver dag, da vi er i skoven hver dag og han havde sindsygt meget pels, og tog alt med sig hjem:o) Vi er også meget ved stranden, så børster ham lige igennem inden vi kører..

    Nu er han blevet klippet for første gang i sit liv, så det har nedsat børstning gevaldigt en gang om ugen er rigeligt...


  • #4   3. aug 2011 Her er beskeden fra min opdrætter:

    "Børst hver dag som hvalp så hunden vænner sig til det feks som en bette hyggestund foran tv'et om aftenen.
    I pelsskift perioden fra hvalp til voksenpels, skal du være over hunden flere gange dagligt, inden de små fnuller i bunden bliver til filtre. Når pelsen er skiftet kan man gå over til udredning 2-3 x ugentligt. Husk at bade den jævnligt efter udredning"

    Jeg udstiller, så ja, jeg børster og vasker ofte (kan bedst lide 3 x ugentligt redning - så er det nemmere)

    Men, men min opdrætter har tit oplevet, at folk ofte springer beskeden om ekstra redning i pelsskift-redning over og tror de kan børste 2-3 x ugentlig.... De ender med at få hunden klippet, og passer ikke pelsen.

    Skal min opdrætter gøre mere? Jeg kan ikke se hvordan???


  • #5   3. aug 2011 jeg er enig din opdrætter kan ikke gøre mere men der er bare opdrættere der helt undlader at fortælle om plejen for ikke at skræmme køberne

  • #6   3. aug 2011 Jeg fik et pelsplejekursus af min opdrætter, det var et krav før man måtte tage sin nye hvalp med hjem. Kurset forgik på den måde, at en af min opdrætters hunde som var vand til pelspleje, og helt tryk ved det blev sat op på trimmerbordet. Og hvor jeg så skulle børste den, lærte hvordan jeg gjorde det bedst og nemmest, så det ikke gjorde ondt på hunden og så jeg fik alle filtrene væk.
    Jeg blev så også informeret om hvordan jeg skulle træne min lille hvalp til at blive ordnet, få kigget ører, poter o.s.v
    Min hund er en coton de tulear


Kommentér på:
pelspleje diskutionen fra igår

Annonce