5.415 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

DDH stamtavle DDH stamtavle

Det kører i øjeblikket et par indlæg ang DDK og DRU og deres forskellige egenskaber osv. DDH bliver ikke nævnt. Er der slet ingen herinde som har DDH tavle og hvad er jeres generelle mening om dem? Kan fornemme folk har ret bestemte holdninger til DDK og DRU:) Milo har DDH tavle og er en fin rask hund.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Rengøring 600 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DDH stamtavle
  • #1   5. aug 2011 Hov undskyld mener DKK

• #2   5. aug 2011 Walle har også DDH stamtavle og er sund og rask. Hun har a/b Hofter og 00 albuer.

• #3   5. aug 2011 Og Funky har DJR bog

• #4   5. aug 2011 Mine 2 hunde har DDH... og det er en hyggelig lille klub.... folk har forskellige menninger om alle klubber men jeg vel sige DDH er mere seriøs ind DRU... med ingen af dem slår DKK

Der er brode kar i alle klubber, store som små...

• #5   5. aug 2011 må slutte mig til bergamasco lover

Min mor har hendes lhasa apso i ddh og jeg har været med på udstilling der.. synes der var noget mere hygge på den udstilling end der har været når jeg har været på en dkk udstilling. her snakker alle med alle og der er ikke i samme udfang "snobber" som jeg oplever når jeg har været med min svigermor til dkk udstilling.

jeg har selv bertha med ddh stamtavle men da hun har det blå øje kan jeg "kun" bruge stamtavlen til at bevise hendes ægthed og vide at der er tjekket op på hofter og albuer på forældre dyr hvilket er vigtigt for mig

men ja jeg er DKK tilhænger men dermed ikke sagt ddh ikke skulle være en fin klub

• #6   5. aug 2011 Når jeg jeg glemte og sige at jeg er blevet dkk medlem smiley

• #7   5. aug 2011 Jeg kan ikke bruge andre end DKK, da mine skal være FCI godkendt, for at bruges til den træning jeg udøver med dem..

• #8   5. aug 2011 Cocio:hvad træner du da??

• #10   5. aug 2011 IPO/BHP i schæferhundeklubben.

• #11   5. aug 2011 Cocio: i følge dem jeg kender i SK er det ikke et krav med stambog for at stille i BHPérne.

• #12   5. aug 2011 Bergamasco hvis dine hunde har DDH tavler hvordan kan du så udstille i DKK???

• #13   5. aug 2011 jeg har hund med ddh tavle,og er meget tilfreds,hun er sund og rask,og til ddh udstillinger møder man søde mennesker,ikke det snobberi som er i dkk, men vil ikke selv have en hund med dru tavle . men vi jo forskellige allesammen og godt for det da:O))

• #14   5. aug 2011 Hov så lige det var dine kinesere der havde DDH tavle og ikke de store smiley

• #15   5. aug 2011 min opdrætter s hunde er dkker men hun udstiller i ddh.

• #17   5. aug 2011 sikkert ikke alle der er,men mange er det,de taler ikke med alle,har nok i sig selv,det har jeg ikke oplevet i ddh.

• #18   5. aug 2011 Så fik jeg styret min nysgerrighed lidt:) Det er meget få jeg har mødt med DDH tavle så var lidt spændt på hvad folk syntes om den. Milo er kastereret så kan desværre ikke udstille ham, men vil da prøve at tage med for bare at kigge en dag:)

• #19   5. aug 2011 mor til 7, altså når vi er på udstilling, så har jeg aldrig nægtet at tale med nogen. Jeg kan være fraværende lige inden jeg skal i ringen, men ellers bliver der da ellers gerne snakket og folk må klappe. Men jeg stiller mig altså ikke op og råber "hallo er der nogen der vil snakke"

På sidste udstilling, var jeg på kiggetur med nevøen, vi står og kigger på pudlerne, og da jeg siger til nevøen "se hvor sjovt den er klippet" er der straks en puddelejer der forklarer hvorfor de er klippet sådan, det synes jeg da også er langt fra snobbet, men meget imødekommende smiley

• #20   5. aug 2011 jeg er glad for ddh louise, det så skønt at møde så søde mennesker:O))

• #21   5. aug 2011 moster, jeg sagde hellere ikke alle var sådan ,men nogle, det er der sikkert osse i ddh eller andre klubber,men jeg har ikke mødt nogle snobber i ddh endnu,men har osse kun været med nogle gange.

• #22   5. aug 2011 nu har jeg aldrig været til en ddh udstilling, men mon ikke der er en del flere på en DKK udstilling?

Når der er så mange mennesker, så er det altså umuligt at gå og nikke venligt til alle.

Er du direkte blevet afvist eller hvordan følder du snobberiet?

• #23   5. aug 2011 jeg har tit været til udstillinger bare for at kigge med familien og stemningen er anderledes i dkk ,og nej jeg ikke blevet direkte afvist på dkk ud, men det svært at forklare,jeg vi har jo ikke talt med alle i dkk så ved da godt det ikke er alle der er snobber,men nogle af dem man så og talte lidt med var bare anderledes på en lidt snobbet måde,hvor jeg i ddh indtil nu kun har mødt søde mennesker, min faster har en chi med tysk tavle hende prøvede de at forklare at man ikke købte hund med tysk tavle,og det kun var dkk der duede,det er det jeg ikke kan li ved nogle dkker,at de skal pådutte andre at det kun er dkk hunde der dur ,andre klubber er vel osse gode nok syntes jeg,
    jeg kender ikke dru feks, men er blevet frarådet meget tit ikke at købe hund med dru tavle fordi de tager alt ind,ved ikke om det rigtigt

• #24   5. aug 2011 mor til 7......... I - DRU tager ikke alt ind: "DRU godkender kun DRU og FCI stambøger.
    Tyske stambøger: Her godkendes kun VDH ( FCI ) samt DRC stambøger.
    DRU anerkender dermed ikke DDH, DHL, DRC ( Danmark ), DDKC og DHS stambøger, dette gælder både
    til udstilling og avl."

det er direkte kopieret fra deres hjemmeside smiley

• #25   5. aug 2011 freja, det viste jeg ikke,men som sagt osse kun noget jeg har hørt:O))

• #26   6. aug 2011 Altså nu repræsentere DKK (og alle andre klubber) jo hele befolkningen, så du vil møde alle slags mennesker, dem der har overskud, dem der ikke har, røde, gule, grønne og blå. Man kan altid finde underlige mennesker, man skal bare lede efter dem smiley

• #27   6. aug 2011 Uanset hvor man går på udstyillling, vil der være nogle der er nemmere at tale med end andre. Man finder hurtigt ud af at holde sig fra nogle personer, men andre kan man bare snakke løs med og stille spørgsmål m.m.
    Vores sommerudstilling i Grenå (Små Sleskabshunde - KSS) er berømt i hele Nordeuropa for en skøn og hyggelig udstilling.
    Det bliver svært at finde et mere positivt sted at se små hunde og tale med opdrættere.
    Men også her er der da nogle, man finder ud af at holde sig fra.

• #28   6. aug 2011 Nadja... Ja rigtig kineserne er med ddh og kasteret og steiliceret smiley

Bergamascoerne er med nkk og skk smiley

• #29   6. aug 2011 Peter F det er nemlig rigtig... Jeg har personlig også en person inden for dkk som jeg går en bue uden om selvom hun burde være en der skulle hjælpe nye folk... hun burde være ikke være sådan når hun sidder i den stilling... men sådan er det jo

• #30   6. aug 2011 Sarah, det er rigtigt at man kan stille til BHP-prøver uanset tavleforhold, men man kan ikke gå til de større konkurrencer... Så har man ambitioner om det, så må man have hund med FCI-tavle.

Noget helt andet er, så oplever vi i vores kreds, at en hundefører, der ikke har tavle på sin hund bliver begrænset selv i de mindre kreds-konkurrencer. Eksempelvis kunne hun ikke stille i Danmarks Bedste Begynder B.... så der ER altså kedelige begrænsninger...

Kommentér på:
DDH stamtavle

Annonce