Mere pral på sin plads {{forumTopicSubject}}
Min lille Luna i Norge, var på sin 2. udstilling i Sverige her i dag. Sidste weekend fik hun Excellent med CK og uplaceret, den dag hun blev Junior.
I dag blev hun 2. Bedste Tæve og fik Certet. Dvs. den dag hun bliver Norsk Champ, så er hun også Svensk Champ. Sikke en pige jeg har det. Flere svenske opdrættere, som har set hende på udstilingen sidste weekend, siger at hun er og bliver en herlig tæve. Selvom hun ikke ligner Bianca i udseende (farver og udtryk) har hun arvet hendes kvaliteter.
Billie pigen her i Danmark klarer sig også flot, så jeg kan ikke klage.
Bagsiden af medaljen er desværre at 2 af hanner i kuldet desværre har fejl som gør at de aldrig kan udstilles og komme i avl. Det er jeg personligt meget ked af. Det slår hårdere, når man kun har et lille stueopdræt. Men sådan er livet som opdrætter, og det bliver jeg nødt til at acceptere. Men jeg tænker meget på de der ikke kan opnå det som de også har gået og drømt om. Det smerter mig meget. Selvom jeg er opdrætter, så har jeg også forståelse og følelser omkring det jeg laver, og det jeg desværre ikke gør godt nok. That's life.
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.459
Trsit med hannerne. Det sker desværre. Jeg har selv lavet 2 superlækre CH hanner - ja den ene EUUV06 og det ser ud til at begge ikke kan lave hvalpe
Har du ikke et billede af tøsen?
Der var gårdhundetræf på Nyvang i går - sammen med Sealyerne, men jeg tror der var 4!!! Ham der stod for det sagde så rigtigt: Måske jeg skulle have sagt det til nogle flere...........fjols!!!
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Tal, Louise. Det var da ærgerligt at der ikke kom flere til fræffet. Det må "fjolset" forhåbentligt lære noget af til næste gang.
maj 2006
Det er hårdt at være opdrætter og gerne vil lave alt perfekt. Desværre kan ingen helt præcis vide hvordan hvalpene bliver. Ville gerne kunne gøre det om, for det piner mig rigtig meget. Første kuld med 5 hanner har ingen tandfejl og alle har begge sten nede.
jun 2007
ette det er et spil. Vi "leger" med naturen og selvom vi gør os nok så umage med at finde de rigtige kombinationer, så går det "galt" en gang imellem. Jeg mener personligt at selvom det er ærgerligt med disse "fejl" i dit kuld, så er det altså ikke noget hunden som udgangspunkt dør af. Meget værre ville det være med triste sygdomme. Vi gør det jo ikke med vilje!! Vores førstefødte er født med stor hjertefejl. Havde min mand og jeg været avlshunde, så var vi blevet udelukket fra yderligere avl!! De 2
yngte drenge har ingen hjertefejl - tro mig, det er samme kombination
Jeg har meget kønne drenge men jeg ville nu hellere have et lille underbid og så ingen hjertefejl på Valdemar. Det siger jeg ikke for at nedgøre dit opdræt eller dit syn på de "skavanker" der er kommet. Jeg siger det mere da mange hvalpekøbere tror at det er indbegrebet at en racestandard de køber og tænk sig hvis der sker den miinsdte afvigelse. Sådan er livet nu engang og vi kan kun prøve at gøre det bedre næste gang. Jeg tror aldrig at man som opdrætter bliver helt tilfreds - så var der måske ingen grund til at avle videre. De bedste opdrættere mener jeg, er dem som ikke er kennelblinde men kan indse sine egne fejl - tillykke med det :-)))
maj 2006
Det er jo det samme med hunde. Min Baloo elsker jeg overalt på jord på trods af et dårligt eller snarere skrøbeligt sind, så kan han ikke være anderledes i min verden. Man må bare handle ud derfra. På trods af 2 gårdhundepiger der er med fremme hvor det er sjovt, så betyder han endnu mere for mig, fordi han er min første gårdhund.
Jeg kan så betro dig, at var jeg en hest, så stod jeg ikke på 4 ben på denne jord mere med alle de skavanker jeg har. Men som en survivor, så lærer man at leve under de forudsætninger man har for at få et godt liv.
Jeg har lært at være ydmyg, men når noget lykkes, så bliver jeg selvfølgelig glad.
jun 2007
Mere pral på sin plads