Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mundkurv
  • #1   14. jun 2006 man kan få mange forskellige mundkurve...I stof og af plastik osv, så mon ikke der er en der passer til en fransk..... Og tror det er meget rigtig da flere lande også f.eks Tyskland har disse regler.

• #2   14. jun 2006 Gaffa-tape er din ven...

Men er der ikke en Østrisk ambassade eller sådan noget som du kan spørge.. eller den danske ambassade i Østrig?

• #3   14. jun 2006 Kæledyr
    Man må have husdyr med til Østrig på ferie, hvis de vel og mærket er vaccineret mod hundegalskab senest 30 dage og højst 12 måneder før indrejsetidspunktet. Vaccinationsattesten skal være på tysk. Har man den kun på dansk skal en tysk oversættelse medfølge.

Ifølge loven skal hunde altid være i snor også i skovområder. Jægere har berettigelse til at skyde hunde der løber frit rundt i skoven. Visse steder udlægges der også forgiftet kød for at bekæmpe hundegalskeb.

Når hunde færdes på offentlige områder skal de også have mundkurv på. Hundeejeren hæfter for enhver skade, deres hund måtte forårsage. Især hvis der er tale om personskader ved f.eks. bid, eller når en cykelist eller et barn styrter, som følge af en fritløbende hund, er bøderne meget dyre!

På mange hoteller er husdyr velkomne, men husk at gøre Happydays opmærksom, om du medbringer kæledyr, inden afrejse. På få hoteller vil der blive opkrævet et lille tillæg for husdyr, da det kræver ekstra rengøring af værelset.

• #4   14. jun 2006 skyder de løst omkring rendende hunde ????? Say What ?

• #5   14. jun 2006 * Tanja *
    En berettigelse er ikke lig med at de rent faktisk gør det

Det er nu mere det forgiftede kød der bekymrer mig

• #6   14. jun 2006 Michael de Skal have mundkurv på.... Og i snor !

• #7   14. jun 2006 Det lyder helt tosset Annemie...

• #8   14. jun 2006 Man skal ikke have mundkurv på i Østrig . Måske er der regler for enkelte hunde racer, det har jeg dog ikke set noget om.
    Vi var i Østrig sidste år med 3 Border Collier. De var meget velkomne hvor vi kom frem. Den campingplads vi boede på havde en hundelufte sti hvor hundene måtte løbe løs, Hvis de var lydige

• #9   14. jun 2006 Anette hvorfor står der så Ifølge loven skal hunde altid være i snor også i skovområder. Jægere har berettigelse til at skyde hunde der løber frit rundt i skoven. Visse steder udlægges der også forgiftet kød for at bekæmpe hundegalskeb.

<b>Når hunde færdes på offentlige områder skal de også have mundkurv på. Hundeejeren hæfter for enhver skade, deres hund måtte forårsage. Især hvis der er tale om personskader ved f.eks. bid, eller når en cykelist eller et barn styrter, som følge af en fritløbende hund, er bøderne meget dyre!

• #10   14. jun 2006 Hmmmm.. Det har jeg ikke set før - måske var jeg bare heldig ikke at møde nogen sure mennesker, selv politiet hilste på vores hunde smiley

Hvor har du fundet oplysningerne?

• #11   14. jun 2006 via Google

Skrev hund med til østrig.

• #12   14. jun 2006 Altså, at hunde hørende under gruppe 1 og 2 og blandinger deraf skal have mundkurv el. lign på når de færdes på offentlige arealer. Samt den skal gå i linen og personen der fører linen skal være over 18 og være fysisk i stand til at holde hunden. Du kan se hundegrupperne her: (link fjernet) - helt nederst på siden.

Jeg mener, at der også er mundkurve regler i Østrig. Du kan måske ringe til den danske ambassade/konsulat i de lande du skal besøge og få besked der? Ellers kontakt kennelklubberne i de pågældende lande, de må jo vide det. smiley

• #13   14. jun 2006 saksat via google

• #14   14. jun 2006 "kun" de her racer åbenbart

American Staffordshire Terrier
    Pitbull Terrier
    Staffordshire Bullterrier
    Bullterrier
    Mastino Napolitano
    Mastino Espanol
    Bordeaux Dogge
    Dogo Argentino
    Fila Brasileiro
    Römischer Kampfhund
    Chinesischer Kampfhund
    Bandog
    Tosa Inu

Så du havde alligevel ret Anette...

• #15   14. jun 2006 tak for hjælpen.som jeg forstår det er fransk bulldog fritaget for at skulle have mundkurv på.mathilde siger tak.

Kommentér på:
mundkurv

Annonce