4.658 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

småkryb småkryb

Ved ikke om de sidder på dyrene, i bygningen eller hvad - men har så mange kryb her, at halve kunne være nok...

Fandt små 1 mm rød/brune mide-lignende ting i den nye kats pels for et par dage siden - de bevægede sig...

-I dag skifter jeg sengetøj, og finder mange små-bitte larve-fyre på 2 mm i sengen - også levende... Har sprøjtet sengen og hele soveværelset med rodalon, kogt de underlag, der ligger under lagenet.

Katten var ved dyrlæge i går... Hun fandt loppeekskrementer i pelsen, samt mulige øremider...

-men intet af det andet....

Synes efterhånden min lejlighed er så klam... Udover skimmelsvamp er her nu også møgdyr i forskellige former, farver og størrelser - udover kattene og hunden:-)

Hvad gør man for at afskaffe disse??? -Udover god hygiejne, hvilket ikke er et problem... - Udlejer gør ikke noget ved det - det står i lejekontrakten - men til gengæld hænger jeg heller ikke på det....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  småkryb
  • #1   13. aug 2011 Væggelus?

http://www.absolut-skadedyr.dk/vaeggelus/

• #2   13. aug 2011 Ja.... hvilke af dem???
    - og hvordan kommer man af med dem?

• #3   13. aug 2011 Jeg spurgte dig om det kunne være Væggelus 8-)
    Der er billed af dem i alle deres livs stadier i det link jeg gav.

Kan ikke hjælpe dig med at komme af med dem. Det er meget svært og kræver så vidt jeg ved profesionel (staves) hjælp.

En ting ved jeg dog. har du dem så lad være med at rende på besøg hos andre mennesker. De vil med meget stor risiko sprede sig til de hjem du besøger.

• #4   13. aug 2011 PS: Og ja dine gæster vil tage dem med sig hjem i deres tøj. Så nul gæster til de er fjernet.

• #5   13. aug 2011 ...ved at være sent... havde slet ikke set linket:-)

- det ligner dem, der kravlede rundt i pelsen på katten - eller en voksen i lille udgave!!!

• #6   13. aug 2011 Tja. stakkels dig så.
    Kender nogen der har sloges med dem i måneder nu.
    3 lejligheder var ramt. fordi de gik på besøg hos hinanden.
    Der blev gjort rent og sprøjtet 2 gange.
    Sidste jeg hørte var at de havde fået gjort profesionel rent og alt hvad der kunne vaskes var blevet vasket af rengørings selskabet. derefter blev der sprøjtet for tredje gang,
    Så det kan være både svært og dyrt at komme det til livs.

De ramte personerne blev forment adgang i diverse klubber da det kom frem de havde væggelus da sprednings risikoen er meget stor.

• #7   13. aug 2011 Hvis der er skimmelsvamp i lejligheden er det sundhedsfarligt at bo der, så du skal flytte.

Det andet ved jeg ikke noget om, men har dine dyr utøj, så lad være med at have dem i sengen (hvis du har det)

• #8   13. aug 2011 oh dear. Så ikke lige det med skimmelsvamp.
    Se at komme væk.
    Jeg boede i 19 år i en lejlighed med skimmelsvamp. Nu går min pension ansøgning nok snart igennem.
    Jeg er 46 år.
    Inden jeg flyttede ind i den lejlighed var jeg helt rask. Efter 2 år ca begyndte jeg at lide af migræne, måtte skille mig af med mine dyr på grund af allergi. Fik kronisk dårlig mave og dyb depression.

Begge mine børn blev syge og fik det bedre efter kun 1 måned fra de flyttede hjemmefra.

I dag bor jeg et andet sted og har det bedre men rask bliver jeg aldrig.

• #9   13. aug 2011 Ved godt det med skimmelsvamp - Der er blevet renset, hvor svampen var meget fremtrædende, hvilket har haft en tydelig effekt - jeg tager ikke allergipiller mere! - Desuden er opgangen åben dag og nat og ligeledes mine vinduer i lejligheden.

Håber at finde et sted at bo inden vinter, for der er det mindre sjovt med åbne vinduer.

• #10   13. aug 2011 Væglus "æder" dig. Væglus gemmer sig, og kommer først frem når du sover. Der vil de sætte sig på dig, bide dig og spise dit blod. Det der kendetegner væglus er, de bider dig, så du vil have et åbent lille sår, hvorfra du ofte vil have en lidt løbende blod fra.
    Du vil se ud som nedenstående, hvis du havde væglus:

Se her:
    (link fjernet)

• #11   13. aug 2011 Mit gæt vil være:

Blodmider
    Lus
    Varroamiderne

prøv at google billeder af de overstående mider. Ha du haft et hvepse/bi bo i din nærhed? eller høns?

• #12   13. aug 2011 Ja skimmelsvamp e meget alvorligt. Vores bedste venner boede også i et kæmpe hus med store kælder og der var skimmelsvamp i det hele.Moderen fik lungeproblemer, var altid syg havde hovedpine, og børnene gik også rundt med hovedpine. De er heldigvis flyttet og har ingen helbredsproblemer.

Det lyder som et usundt sted at bo, det lyder som et meget usundt indeklima, så kom væk derfra hurtigst mulig, hellere i dag end i morgen.

Kommentér på:
småkryb

Annonce