småkryb småkryb
Ved ikke om de sidder på dyrene, i bygningen eller hvad - men har så mange kryb her, at halve kunne være nok...
Fandt små 1 mm rød/brune mide-lignende ting i den nye kats pels for et par dage siden - de bevægede sig...
-I dag skifter jeg sengetøj, og finder mange små-bitte larve-fyre på 2 mm i sengen - også levende... Har sprøjtet sengen og hele soveværelset med rodalon, kogt de underlag, der ligger under lagenet.
Katten var ved dyrlæge i går... Hun fandt loppeekskrementer i pelsen, samt mulige øremider...
-men intet af det andet....
Synes efterhånden min lejlighed er så klam... Udover skimmelsvamp er her nu også møgdyr i forskellige former, farver og størrelser - udover kattene og hunden:-)
Hvad gør man for at afskaffe disse??? -Udover god hygiejne, hvilket ikke er et problem... - Udlejer gør ikke noget ved det - det står i lejekontrakten - men til gengæld hænger jeg heller ikke på det....
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
http://www.absolut-skadedyr.dk/vaeggelus/
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.418
- og hvordan kommer man af med dem?
jun 2010
Der er billed af dem i alle deres livs stadier i det link jeg gav.
Kan ikke hjælpe dig med at komme af med dem. Det er meget svært og kræver så vidt jeg ved profesionel (staves) hjælp.
En ting ved jeg dog. har du dem så lad være med at rende på besøg hos andre mennesker. De vil med meget stor risiko sprede sig til de hjem du besøger.
jun 2010
apr 2007
- det ligner dem, der kravlede rundt i pelsen på katten - eller en voksen i lille udgave!!!
jun 2010
Kender nogen der har sloges med dem i måneder nu.
3 lejligheder var ramt. fordi de gik på besøg hos hinanden.
Der blev gjort rent og sprøjtet 2 gange.
Sidste jeg hørte var at de havde fået gjort profesionel rent og alt hvad der kunne vaskes var blevet vasket af rengørings selskabet. derefter blev der sprøjtet for tredje gang,
Så det kan være både svært og dyrt at komme det til livs.
De ramte personerne blev forment adgang i diverse klubber da det kom frem de havde væggelus da sprednings risikoen er meget stor.
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
Det andet ved jeg ikke noget om, men har dine dyr utøj, så lad være med at have dem i sengen (hvis du har det)
jun 2010
Se at komme væk.
Jeg boede i 19 år i en lejlighed med skimmelsvamp. Nu går min pension ansøgning nok snart igennem.
Jeg er 46 år.
Inden jeg flyttede ind i den lejlighed var jeg helt rask. Efter 2 år ca begyndte jeg at lide af migræne, måtte skille mig af med mine dyr på grund af allergi. Fik kronisk dårlig mave og dyb depression.
Begge mine børn blev syge og fik det bedre efter kun 1 måned fra de flyttede hjemmefra.
I dag bor jeg et andet sted og har det bedre men rask bliver jeg aldrig.
apr 2007
Håber at finde et sted at bo inden vinter, for der er det mindre sjovt med åbne vinduer.
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
Du vil se ud som nedenstående, hvis du havde væglus:
Se her:
(link fjernet)
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
Blodmider
Lus
Varroamiderne
prøv at google billeder af de overstående mider. Ha du haft et hvepse/bi bo i din nærhed? eller høns?
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
Det lyder som et usundt sted at bo, det lyder som et meget usundt indeklima, så kom væk derfra hurtigst mulig, hellere i dag end i morgen.
småkryb