{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

I tænkebox, hva vil I forslå (race) {{forumTopicSubject}}

Hejsa HGere

Vi gået lidt i tænkebox her hjemme..

Efter Boomer har fået konstateret kærft igen igen, og vi er HELT sikker på "engang 2 hunde, ALTID 2 hunde", men vi er kommet til at snakke en del om, vi skulle prøve en mindre race, da det passer bedre med vores bolig, samt vores bil.

Vi utrolig glade for Bernersennen, men kunne værer dejlig med noget mindre, vi kunne havde med os over alt.

Hva kan vi tilbyde ???
Jeg er førtidspansonist, så går hjemme,den skal dog lærer at værer alene hjemme.
Mine formiddage, går med at gå tur med hundene, eller lege.
Samt træne vores 2 heste..
Vi en familie, som tager meget til (heste) skuer - stævner osv. der er vores hunde altid med selvfølgelig.
Vi vil gerne gå til hvalpetræning og fortsætte med lydighed el.ligne..
Vi utrolig glade for at gå lange ture, selv pigerne smill.

Jeg har set en del på West highland white terrier, har faktisk mailet med Gitte som har House-of-honters, fået lidt afvide om dem, og tror vi tager en tur til sjælland og besøger hende og hendes hunde..

Vi kender desværrer ikke så meget til mindre hunde,har altid haft store, så anbefal gerne en race som I mener kunne være noget for os..

MEN ved dog vi ALDRIG skal havde en mini hund, for den skal altså kunne klare at blive klappet på GRINNN

Desuden har vi tænkt os, at tage til Varde i næste weekend bare for at se de forskellige racer LIVE på den udstilling der over. SMILL
Nogle som skal derover ???

Hmm håber I vil komme med nogle forslag, da vi har set os helt rundt på gulvet og en ting er sku billeder noget andet er virkelighed SMIL

Knus og tak for hjælpen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  I tænkebox, hva vil I forslå (race)
  • #1   13. aug 2011 Hvad med en Fox-terrier? De er kanon søde synes jeg og min berner elsker dem af en eller anden grund smiley Jeg kender nogle som har foxterrier og berner sammen og det fungerer rigtig godt.
    Ellers kan du jo overveje en af de to små sennenhunde racer smiley Så har du stadig en sennenhund, bare i lille format og lidt mere aktiv smiley Appenzeller Sennenhund og Entlebucher Sennenhund

• #2   13. aug 2011 Eller en Corgi, en lille hund men samtidig stor af sind og også rigtig søde smiley Det er der også et par som har berner der har smiley

• #3   13. aug 2011 Nu ved jeg ikke, hvor meget mindre den skal være end berneren, men ellers vilel en collie elske et udeliv og træning som det du beskriver.

Collien vejer 19-28 kg (ca), så det er en mellemstor hund.

Så jeg foreslå du går omkring collieringen når I tager til Varde smiley

• #4   13. aug 2011 En shetland sheepdog, faktisk bare en collie i lidt mindre format! smiley

• #5   13. aug 2011 Hvad med Cavalier???? Tricolour'en ligner jo berneren i mini format....

• #6   13. aug 2011 Ellers den helt klassiske Dansk/svensk gaardhund som er en utrolig lydig hund du kan bruge til alt! Simpelhen en fantastisk race!!! smiley

• #7   13. aug 2011 Nu når i har kig på westien er der jo også cairnen, hvad forskellen mellem de to racer ud over farven er ved jeg ikke helt smiley

• #8   13. aug 2011 Hehe, Phillis, jeg skulle også til at forslå en dsg'er smiley (vidste ikke du var herinde på hundegalleri)

Eller hvad med en Jack Russel terrie?

• #10   13. aug 2011 Ja de er nu en skøn race! ;D (tænte nok du var her inde, men har ikke kunne finde dig!) smiley

• #11   13. aug 2011 Hvis du tænker på westien så vil jeg sige at det er et udmørket valg.

Terrier er generelt holdbare og det du måske skal holde dig til hvis du ønsker en sund og robust hund, er en hvor forældrene er det samme, og du måske kan gå et par generationer tilbage og se hvor store de har været.

Inden for alle de små racer kan du finde nogle som er mini og det er rigtigt at de så også bliver mindre robuste og oftere falder for virus og andre sygdomme.
    Vores yorkshire terrier er med ved hestene og pga deres silkepels er det ikke noget problem at holde dem rene, tage blade ud osv. Det vil du heller ikke have problemer med med en westie, selvom de er hvide så har de en rigtig god pels.

Jeg har mødt flere westier på mine hold og jeg vil sige at det kræver sin ejer at få etableret en ordentlig grad af lydighed, men modsat fx en beagle, så tager de jo ikke færd eller lignende, så kampen om opmærksomheden osv kan du godt vinde og du kan få en rigtig velopdraget hund ud af en westi.
    Men ikke uden at gøre noget og du er villig til både hvalpetræning og senere lydighed, så det tror jeg vil være rigtig godt!

Vi har ikke trænet lydighed med vores yorkshire terrier (jeg gider ikke træne egne hunde når jeg laver adfærdsterapi og træner andres)
    men nogen gange tager en af mine børn en af vores hunde med til soft agility og så gider de godt lave noget.
    Alt efter hvor meget du vil træne så kan du jo lede efter aner med veltrænede hunde, istedet for at kigge på udstillings resultaterne

Terrier er intelligente og samarbejdsvillige.
    Den med at de gør og gør og gør, det er også et spørgsmål om opdragelse og er du i tvivl om hvordan du griber det forebyggende arbejde an så kontakt en træner eller behandler, allerede inden hvalpen kommer hjem smiley

Held og lykke med dit hvalpe valg !!

Kh Pernille

• #13   13. aug 2011 Marianne vi gør da hvad vi kan for at gøre opmærksom på vores race - gang på gang - men ingen vil høre fornuft smiley

Jeg kommer iøvrigt IKKE til Varde, så vil du Bitten tale med opdrætter af de langhårede, er jeg der ikke, men der er sikkert mange andre, der har skønne collier smiley

• #14   14. aug 2011 Hov jeg kan se at jeg har skrevet foxterrier, jeg mente naturligvis Jack Russel terrier smiley (Det er dem jeg og Argento godt kan lide - ikke fox *S*)

Kommentér på:
I tænkebox, hva vil I forslå (race)

Annonce