I tænkebox, hva vil I forslå (race) {{forumTopicSubject}}
Hejsa HGere
Vi gået lidt i tænkebox her hjemme..
Efter Boomer har fået konstateret kærft igen igen, og vi er HELT sikker på "engang 2 hunde, ALTID 2 hunde", men vi er kommet til at snakke en del om, vi skulle prøve en mindre race, da det passer bedre med vores bolig, samt vores bil.
Vi utrolig glade for Bernersennen, men kunne værer dejlig med noget mindre, vi kunne havde med os over alt.
Hva kan vi tilbyde ???
Jeg er førtidspansonist, så går hjemme,den skal dog lærer at værer alene hjemme.
Mine formiddage, går med at gå tur med hundene, eller lege.
Samt træne vores 2 heste..
Vi en familie, som tager meget til (heste) skuer - stævner osv. der er vores hunde altid med selvfølgelig.
Vi vil gerne gå til hvalpetræning og fortsætte med lydighed el.ligne..
Vi utrolig glade for at gå lange ture, selv pigerne smill.
Jeg har set en del på West highland white terrier, har faktisk mailet med Gitte som har House-of-honters, fået lidt afvide om dem, og tror vi tager en tur til sjælland og besøger hende og hendes hunde..
Vi kender desværrer ikke så meget til mindre hunde,har altid haft store, så anbefal gerne en race som I mener kunne være noget for os..
MEN ved dog vi ALDRIG skal havde en mini hund, for den skal altså kunne klare at blive klappet på GRINNN
Desuden har vi tænkt os, at tage til Varde i næste weekend bare for at se de forskellige racer LIVE på den udstilling der over. SMILL
Nogle som skal derover ???
Hmm håber I vil komme med nogle forslag, da vi har set os helt rundt på gulvet og en ting er sku billeder noget andet er virkelighed SMIL
Knus og tak for hjælpen
jun 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 562
Ellers kan du jo overveje en af de to små sennenhunde racer
jun 2005
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.224
Collien vejer 19-28 kg (ca), så det er en mellemstor hund.
Så jeg foreslå du går omkring collieringen når I tager til Varde
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 41 Svar: 479
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 84 Svar: 996
jul 2011
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.889
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 95 Svar: 479
Eller hvad med en Jack Russel terrie?
jul 2011
jun 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 32
Terrier er generelt holdbare og det du måske skal holde dig til hvis du ønsker en sund og robust hund, er en hvor forældrene er det samme, og du måske kan gå et par generationer tilbage og se hvor store de har været.
Inden for alle de små racer kan du finde nogle som er mini og det er rigtigt at de så også bliver mindre robuste og oftere falder for virus og andre sygdomme.
Vores yorkshire terrier er med ved hestene og pga deres silkepels er det ikke noget problem at holde dem rene, tage blade ud osv. Det vil du heller ikke have problemer med med en westie, selvom de er hvide så har de en rigtig god pels.
Jeg har mødt flere westier på mine hold og jeg vil sige at det kræver sin ejer at få etableret en ordentlig grad af lydighed, men modsat fx en beagle, så tager de jo ikke færd eller lignende, så kampen om opmærksomheden osv kan du godt vinde og du kan få en rigtig velopdraget hund ud af en westi.
Men ikke uden at gøre noget og du er villig til både hvalpetræning og senere lydighed, så det tror jeg vil være rigtig godt!
Vi har ikke trænet lydighed med vores yorkshire terrier (jeg gider ikke træne egne hunde når jeg laver adfærdsterapi og træner andres)
men nogen gange tager en af mine børn en af vores hunde med til soft agility og så gider de godt lave noget.
Alt efter hvor meget du vil træne så kan du jo lede efter aner med veltrænede hunde, istedet for at kigge på udstillings resultaterne
Terrier er intelligente og samarbejdsvillige.
Den med at de gør og gør og gør, det er også et spørgsmål om opdragelse og er du i tvivl om hvordan du griber det forebyggende arbejde an så kontakt en træner eller behandler, allerede inden hvalpen kommer hjem
Held og lykke med dit hvalpe valg !!
Kh Pernille
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.224
Jeg kommer iøvrigt IKKE til Varde, så vil du Bitten tale med opdrætter af de langhårede, er jeg der ikke, men der er sikkert mange andre, der har skønne collier
jun 2005
I tænkebox, hva vil I forslå (race)