Forskellige trænere = forskellige metoder {{forumTopicSubject}}
Jeg er selv lydighedstræner og jeg har altid sagt til mine hundeførere at når / hvis de får en anden træner, så vil de få at vide de skal gøre tingene anderledes end jeg siger, fordi ingen træner ens og der er mange metoder til den samme ting..
Nå..
Nu er jeg så startet til ringtræning hvilket er helt nyt for mig.
jeg har trænet en gang et sted og var et andet sted idag.. det er forskellige dage, så vælger den dag der passer bedst lige den uge.
Og HOLD da op hvor fik jeg selv at mærke at trænere siger noget forskelligt..
jeg fik en ting at vide det første sted og det stik modsatte at vide det andet sted...
En rimelig simpel ting men nok til at jeg som relativt garvet hundefører blev lidt forvirret over det..
Og så må jeg jo lige tænke på mine hundeførere.. Der er helt grønne (hvalpehold)
Det må jo være total forvirring og " Hvem har egentlig ret her.. Ved de overhoved hvad de snakker om"
Det viser mig hvor vigtigt det er at pointere at der findes mange måder at gøre det på og den ene metode kan være lige så god som den anden..
Men.. Udstillere...
Er der nogen "regl" om i hvilken hånd man skal holde linen ?
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Men er det generelt ikke nemmere at vise hunden flot hvis linen er i venstre hånd ?
til lydighed har jeg linen i højre ( hvis jeg har line på hunden)
jun 2006
Skal med til collieudstillingen på Fyn og så skal jeg have ham meldt til Bjerringbro ... Idag :o)
jun 2006
jun 2006
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.613
jun 2006
Forskellige trænere = forskellige metoder