Gå pænt - igen igen {{forumTopicSubject}}
Hej dejlige HG.
Jeg er virkelig i vilderede nu. Det er pga. den bette Silje pige. Når vi går tur så trækker hun som besat ud til begge sider og fremad (selvfølgelig ikke samtidig). Hvis hun ikke trækker, bliver hun stående samme sted ved en busk og snuser. Kunne hun sev vælge kunne hun stå der i op til 10 min. Og det rækker min tålmodighed altså ikke til! Så det er virkelig et stort problem.
Jeg har prøvet at stoppe op når hun trækker, men så trækker hun videre, eller sætter sig ned og glor lige ud. Hvis der går lang tid nok, giver hun sig til at hyle og pive.
Jeg har prøvet at kalde hende til mig, men det virker åbenbart kun hjemme i huset. Hun er i hvert fald totalt lige glad med om jeg så kalder på hende, sukkersødt, normalt eller med mandestemme. Alle stemmer er afprøvet, ingen effekt.
Jeg har haft hvalpe før, og der har træningen ikke været nødvendig. De har bare kunnet det, så er lidt på bar bund nu.
Imorgen har jeg i planerne, at prøve med pølsestykker, for at se om det er mere interresant. Hun hopper sikkert bare op af benene så.
Jeg tager imod gode råd og metoder med kyshånd, jeg håbe virkelig på noget hjælp herinde fra. Hvalpetræning starter vi (måske) til på torsdag.
På forhånd, tak.
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.889
Og hvis hun hopper op må du jo ned på hendes niveau.
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
Jeg regner stærkt med at vi starter til hvalpetræning på torsdag.
Emma & Thomsen (Don't be fooled) !
Nej det har jeg ikke prøvet. Det er klart et forsøg værd, er næsten villig til at gøre alt bare for at få hende til at gå pænt.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 6 Emner: 74 Svar: 4.137
En god ide ville være at starte på et lydighedshold
jun 2011
Tror lige vi starter med hvalpetræningen først.
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 95 Svar: 479
Men når hun så gik der med leveren nede foran næsen, så fik hun en masse ros, og lever
Og tilsidst kan man trække den længere og længere (:
jun 2011
Det lyder som en god idé. Det er det samme jeg vil prøve med pølsestykker imorgen. Tror jeg er for sart til at gå rundt med lever i hånden. *G*
jun 2011
jun 2011
Cesar Millan? Hvad/hvem er det? Er lidt på bar bund der. Ikke rigtig noget jeg ved noget om.
Og hold da op du har afprøvet mange ting. Håber ikke det kommer så vidt med Silje, puuuuha da.
jun 2011
jun 2011
Gå pænt - igen igen