26. jan 2008 Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.797
Urolig hvalp... Vokseværk? Urolig hvalp... Vokseværk?
Ej altså, sikke da en møg nat jeg har haft :O(
Kashmir min nye hvalp på 5 måneder har været urolig hele natten, har vadet rundt, lagt sig i omkring 10 min, vadet rundt igen og sådan har det kørt næsten hele natten´:O(
Var ude med hundene omkring kl 22.30 hvor vi gik en god lang tur så hun kunne blive træt, gik i seng omkring kl 23.30.
Kashmir blev hurtigt urolig igen, og tænkte at hun måske ikke havde fået sig gjort ordenligt ren, så kl 00.30 var vi ude igen, ikke nogen lang tur, bare lige 15 min eller sådan noget..
Nå ind igen og prøve på at få sovet lidt, men der gik ikke meget mere end 10-15 min før hun blev urolig igen, traskede igen hvileløs rundt, halsede som om at hun havde det varmt osv..
Kl 03.00 var vi igen ude i ca 15 min, og igen hjalp det ikke særligt meget.
Denne gang prøvede hun på at putte ved mig i sengen, og tror faktisk at hun lå stille i næsten 30 min, men halsede stadig.
Og sådan har resten af natten været, og hold op hvor er jeg altså bare træt nu :O(
Kom til at tænke på om hendes uro evt kunne skyldes vokseværk? Og hvis ja, er der noget jeg kan gøre for at hjælpe hende?
Det må jo heller ikke være sjovt for hende at være så urolig :O(
Og hvis det ikke er vokseværk, hvad pokker kan det så være? :O)
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.877
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.714
Fie bliver urolig hvis maven driller, eller hun er spændt dernede
jan 2008
Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.797
Nej hun har nemlig virket rigtig skidt tilpas i nat :O(
Temperaturen har jeg ikke taget, kan selvfølgelig ikke finde mit termometer, men hendes snude og øre har virket noget varme i nat.
Hun har spist fint hele dagen, drikker også fint, og har generelt været som en hvalp skal være :O)
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.877
Nå, uanset hvad, hvis det fortsætter, ville jeg ringe og høre en prof
okt 2010
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 564
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.866
Men jeg tænkte også på om Kashmir kunne været blevet nervøs for nogle lyde langt væk, feks torden. Men det kunne faktisk også godt lyde som om der var et eller andet som generede hende. Hvis det bliver ved, så ville jeg nok lige få hende tjekket.
Dina havde vokseværk, da hun var 3-4 måneder gammel. Der kunne man høre at det knækkede i hendes led, når hun rejste sig. Dyrlægen kiggede på det, og sagde at det ville gå over igen. Der var ingen af hendes led som var løse. Heldigvis gik det over efter en måneds tid, men mens hun havde det, var hun ikke urolig. Man kunne bare høre det, når hun rejste sig op.
jan 2008
Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.797
Jeg har lige puttet hende ude i min gang (hun har lige lært at være alene hjemme derude og kan stadig se mig igennem et børnegitter) og det ser ud til at have hjulpet lidt.
Hun har lagt stille i et lille stykke tid nu, og synes at vejrtrækningen lyder normal igen.
Hanne:
Der var nogle tidspunkter i nat hvor det godt kunne lyde som om at det tordnede langt væk, og så var der nogle der skød lidt tæt på os da vi gik den første aftenstur.
Men om det er det hun har reageret så voldsomt på er jo desværre ikke til at vide :O(
Vi kører til hvalpetræning nu her, og så vil jeg lige prøve at snakke med Kashmirs opdrætter, som er formand derude, om hun har oplevet noget lignende med hende før.
Og er hun stadig skidt tilpas senere i dag bliver der selvfølgelig ringet til dylle :O)
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.866
Det er en frygtelig larm, og forfærdeligt at se på når ens hund er så angst.
Hvis hun er bange om natten, så vil hun gerne være så tæt på mit ansigt som muligt, og vader rundt og kan ikke finde ro.
jul 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 8
Urolig hvalp... Vokseværk?