Diarre/opkast.. pavovirus Diarre/opkast.. pavovirus
Uhh er ski urolig for min hund.. han startede igår med at have noget tynd mave.. men ikke alarmerende, han sked 2 gange og tænkte han nok bare havde spiste noget han ikke tålte så godt (folk her i området smider meget mad ud til dyrene ) hænder han har lidt tynd mave ind imellem men plejer at være ok dagen efter..
Tidligt i morges vækkede han mig så grædende at han skulle ned NU.. tog ham ned og han havde helt tynd mave.. han har været nede 5 gange idag.. men eller frisk og glad..
Men her til aften kastede han så op.. men stadig frisk..
Senere kastede han så op igen.. denne gang kun galde.. og han vil pludselig ikke spise overhoved og virker lidt trist og sløv..
Dog ikke dvask, han er vågen og som sådan frisk og opmærksom nok, men gider dog ikke lege.. savler vildt meget..
Og nu kastede han så op igen denne gang rødt.. lignede rødvinsbræk.. da han intet har spist må det være blod i opkastet og det lugtede virkeligt grimt, lidt alla rådden fisk..
De sidste 2 gange han har forsøgt at skide er der intet kommet.. men han har jo heller intet spist... har dog drukket i eftermiddags..
Synes det lyder som pavo, men han er vaccineret.. kan de få det alligevel ??
Kan desværre ikke komme til dyrelægen med ham før den lokale åbner i morgen, for ingen tæt på, har ingen bil og ingen der kan køre, samt et 8 ugers spædbarn..
Er så ked af det og urolig for hunden, så behøver ingen dunk i hoved..
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Hvis det er Parvo kan du ikke vente til i morgen han skal i behandling NU. han skal have væske tilført Intravenøst da alt han drikker kommer op igen og han mister rigtigt meget væske rigtigt hurtigt. Derudover skal han i medicinsk behandling. Hvis du venter kan du i værste fald risikere din hund ligger død på gulvet når du vågner
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 664
sep 2005
Følger: 156 Følgere: 158 Hunde: 20 Emner: 798 Svar: 2.779
Eller har du skiftet foder fornyligt?
sep 2004
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 67
jun 2010
Hvis det virkeligt ER Parvo så har du ikke så meget valg det er dyrlæge eller meget lille chance for at beholde din hund. Sorry
sep 2004
sep 2005
sep 2004
sep 2005
mar 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 196
sep 2004
jun 2010
jun 2010
Du tror det måske er Parvo og det kan det godt være med den beskrivelse. Jamen hunde dør på få timer med den sygdom hvis de ikke får væske.
Jeg kan da godt fortælle dig at du skal undgå fodder og give den masser af vand, Men hvad ville du så sige til mig i morgen tidlig hvis din hund er død?
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 271
HVIS det er parvo, så risikerer du at vapsen er enten død eller ikke til at redde imorgen - det eneste problem er bare at det kun kan konstateres hvis en dyrlæge kigger på ham
Bebsen kan vel tages med i en lift, hvis alt andet glipper?
God bedring med den lille vaps - jeg håber det bedste for jer!
jun 2010
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
sep 2004
Nej ved godt det ikke er det bedste (havde dog ikke opdaget diarreen da jeg købte det) men det eneste "billige" foder han gider spise, han er temmeligt kræsen..
Men hvis det var farvestoffet burde de andre gange opkast så ikke også være farvet ?
Han kastede op her for lidt siden, det var dog ikke rødt og heller ikke galle.. kun klart slim agtigt.. som savl nærmest..
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
sep 2004
Har så opdaget at det ikke var opkast der var rødt, det kom fra den anden ende.. han har bare ikke kunne nå at sige til.. opkast er kun savl og galde.. tænker blodet (som er frisk lyserødt .. hvis det er blod) stammer fra en rift pga han har skidt så mange gange..
Nej ikke i nærheden af rådne æg, den lugt kender jeg.. lugter som fisk.. lidt alla dårlig hundeånde bare værre..
Og han har lige drukket en masse vand.. og snust til sin madskål (altså vist lidt interesse for mad)..
mar 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 196
Jeg undre mig lidt over, at du ikke vil ud med hvor du bor ca, så hvis der var nogle som kunne hjælpe med kørsel evt. Har du ringet og snakket med en dyrlæge og hørt hvad de siger? Altså om det er akut eller kan vente til i morgen.
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 664
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.342
Havde en bette poms der døde af parvo. hun kastede op en hel nat, og så var det dét. Dyrelægen mødte akut op klokken 5 om morgenen, havde kimet ham ned hele natten. men der var intet at gøre. han satte drop i hende, og gav hende væske. men hun var for svag og lille. suk.. Det var gult det der kom op af hende, og der der kom ud bag til var gul brunt og meget meget tyndt.
sep 2004
Natasja: Han kommer skam også til dyrelægen, lige så snart vores egen dyrelæge er åbent kl 8 .. og tænkte faktisk også lidt tarmbetændelse da jeg læste om det..
Jeg troede det røde var noget den havde kastet op, da den siger til når den skal skide, men han havde så ikke nået det.. opdagede det kom den vej da han satte sig og der bare kom en sø rødt "vand" ud af ham..
Bor i Bagsværd.. men vi har desværre ikke flere tusind at ligge kontant hos en vagtdyrelæge hvis vi kunne få et lift.. og nu om dage er der jo desværre intet der hedder regning hos en dyrelæge der ikke kender en
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.872
jun 2010
Ville ønske du havde sagt det tidligere.
Nå men nu er det morgen så håber han er ved Dyrlægen snart.
God bedring
aug 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 759
Det undre mig dog at der skulle være 20 km til nærmeste dyrlæge. Bagsværd ligger da kun tre km fra lyngby og der er da døgnåbent dyrhospital..?
aug 2009
sep 2004
Dyrelægen mente det var helt fint at vi havde ventet da han var frisk og vågen..
Nu ligger lyngby dyrehospital (så vidt jeg ved) ikke lige ved by grænsen, så der skal nok være en 6-7 km fra os.. ja ok måske ikke 20 km, men stadig alt for langt at gå for en syg hund..
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
aug 2009
Og god bedring til vapsen! Han er helt sikkert hurtigt på benene igen.
sep 2004
Ginne: Tak.. han sover og er træt, men virker ellers glad.. så håber han hurtigt er på toppen igen..
Diarre/opkast.. pavovirus