5.813 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Diarre/opkast.. pavovirus Diarre/opkast.. pavovirus

Uhh er ski urolig for min hund.. han startede igår med at have noget tynd mave.. men ikke alarmerende, han sked 2 gange og tænkte han nok bare havde spiste noget han ikke tålte så godt (folk her i området smider meget mad ud til dyrene smiley ) hænder han har lidt tynd mave ind imellem men plejer at være ok dagen efter..
Tidligt i morges vækkede han mig så grædende at han skulle ned NU.. tog ham ned og han havde helt tynd mave.. han har været nede 5 gange idag.. men eller frisk og glad..
Men her til aften kastede han så op.. men stadig frisk..
Senere kastede han så op igen.. denne gang kun galde.. og han vil pludselig ikke spise overhoved og virker lidt trist og sløv..
Dog ikke dvask, han er vågen og som sådan frisk og opmærksom nok, men gider dog ikke lege.. savler vildt meget..
Og nu kastede han så op igen denne gang rødt.. lignede rødvinsbræk.. da han intet har spist må det være blod i opkastet smiley og det lugtede virkeligt grimt, lidt alla rådden fisk..
De sidste 2 gange han har forsøgt at skide er der intet kommet.. men han har jo heller intet spist... har dog drukket i eftermiddags..
Synes det lyder som pavo, men han er vaccineret.. kan de få det alligevel ??
Kan desværre ikke komme til dyrelægen med ham før den lokale åbner i morgen, for ingen tæt på, har ingen bil og ingen der kan køre, samt et 8 ugers spædbarn..
Er så ked af det og urolig for hunden, så behøver ingen dunk i hoved..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Diarre/opkast.. pavovirus
  • #1   15. aug 2011 Ja det lyder meget som Parvo og ja de kan godt få det på tros af vaccine. men de har mindre chance for at få det og de har støre chance for at overleve MEN det kræver at de kommer i behandling ASAP.
    Hvis det er Parvo kan du ikke vente til i morgen han skal i behandling NU. han skal have væske tilført Intravenøst da alt han drikker kommer op igen og han mister rigtigt meget væske rigtigt hurtigt. Derudover skal han i medicinsk behandling. Hvis du venter kan du i værste fald risikere din hund ligger død på gulvet når du vågner

• #2   15. aug 2011 ja et eller andet må du gøre.. ville os tage den til dyrlægen .m ed det samme.....

• #3   15. aug 2011 Hvad fodre du med?
    Eller har du skiftet foder fornyligt?

• #4   15. aug 2011 Det var så de indlæg jeg ikke kan bruge til noget.. har ingen venner med bil og ingen dyrelæge i gå afstand der har åbent nu.. så det er simpelthen ikke en fysisk mulighed.. kan heller ikke forlade min 8 ugers datter smiley ville slet ikke skrive her hvis dyrelæge på nogen måde var muligt.. men nærmeste familie med bil bor 2 timers kørsel væk og de kører desværre ikke herind på denne tid for at køre hunden til dyrelæge smiley

• #5   15. aug 2011 tja desvære er det det eneste råd jeg kan give dig.
    Hvis det virkeligt ER Parvo så har du ikke så meget valg det er dyrlæge eller meget lille chance for at beholde din hund. Sorry

• #6   15. aug 2011 Kristine: Han får normalt kingsmoore .. men løb tør i forgårs.. og pga baby og manden arbejder denne weekend kunne jeg ikke få nyt, så købte noget frolic til vi kan få hentet.. men har han fået før uden problemer og han har kun spist 1 potion og det var efter at diarreen var kommet igår..

• #7   15. aug 2011 Kan godt se at du står med et mega problem :o( Kan du ikke prøve at ringe til en dyrlæge og få lidt råd og vejledning?? Måske kan en dyrlæge komme ud til dig?

• #8   15. aug 2011 Renee: Fat dog det ikke er et valg.. hvordan ville du komme til dyrelægen 20 km væk med en 40 kg hund uden bil og uden venner med bil ? og med et spædbarn der ikke kan forlades.. hvis du kan trylle så tak tager jeg gerne imod men fordømmelse og hentydning til at det er et valg det kan jeg bare ikke bruge til noget..

• #9   15. aug 2011 Det rødlige kan godt være farvestoffet fra Frolig, og hvis han havde diarre i forvejen, så er det desværre ikke det bedste foder at give ham, har du eventuelt noget kylling og ris du kan koge til ham?

• #10   15. aug 2011 Hvor i landet bor du? Måske der var nogen herinde, som var i nærheden og kunne hjælpe, med at komme afsted. Et barn på 8uger, kan jo godt tages med i liften, så barnet ser jeg ikke som et problem, hvis du kan finde en hjælpende sjæl.

• #11   15. aug 2011 Kristine: Se det var mere konstruktivt og forstående.. vil prøve at finde hvem der har vagt og prøve at få fat i dem.. ved dog ikke om de kører ud.. men måske de kan råde..

• #12   15. aug 2011 hvis i har Falck abonnement kommer de ud og henter når det er akut mener jeg

• #13   15. aug 2011 Sorry Signe men jeg kan ikke rigtigt forstå hvilke råd du vil have.
    Du tror det måske er Parvo og det kan det godt være med den beskrivelse. Jamen hunde dør på få timer med den sygdom hvis de ikke får væske.
    Jeg kan da godt fortælle dig at du skal undgå fodder og give den masser af vand, Men hvad ville du så sige til mig i morgen tidlig hvis din hund er død?

• #14   15. aug 2011 Jeg ville starte med at ringe til en dyrlæge og høre hvad de siger - hvis de siger akut, ja så ville jeg ikke tøve med at ringe efter en taxa, om der så var 100 km til nærmeste dyrlæge...
    HVIS det er parvo, så risikerer du at vapsen er enten død eller ikke til at redde imorgen - det eneste problem er bare at det kun kan konstateres hvis en dyrlæge kigger på ham smiley

Bebsen kan vel tages med i en lift, hvis alt andet glipper?

God bedring med den lille vaps - jeg håber det bedste for jer!

• #15   16. aug 2011 Hvis du bor nær mig kunne jeg komme over og snuse til hunden. Jeg ville kunne genkende lugten af Parvo endnu er jeg sikker på men jeg kan ikke se hvor i verden du bor.

• #16   16. aug 2011 jeg vil dog ikke anbefale en gåtur på 20 km med en hund, der i forvejen risikerer at komme til at lide af væskemangel...derimod kan du spørge om dylle ikke vil komme hjem til dig..der sker jo ikke noget ved at spørge...

• #17   16. aug 2011 Kristine: Er ved at koge nogle ris.. men ved ikke om jeg kan få ham til at spise.. han viser ikke rigtig nogen interesse for mad.. men han var lige ude og drikke lidt kogt kold vand, hvilket jo er godt..
    Nej ved godt det ikke er det bedste (havde dog ikke opdaget diarreen da jeg købte det) men det eneste "billige" foder han gider spise, han er temmeligt kræsen..
    Men hvis det var farvestoffet burde de andre gange opkast så ikke også være farvet ?
    Han kastede op her for lidt siden, det var dog ikke rødt og heller ikke galle.. kun klart slim agtigt.. som savl nærmest..

• #18   16. aug 2011 signe...det kan godt "gemme" sig i bundenaf maven,,,altså farvestoffet

• #19   16. aug 2011 Er nu ret sikker på at hunden ikke lider af noget der slår den ihjel på et par timer, så var den jo død nu og hunden er altså stadig frisk, oppegående og ikke døden nær..
    Har så opdaget at det ikke var opkast der var rødt, det kom fra den anden ende.. han har bare ikke kunne nå at sige til.. opkast er kun savl og galde.. tænker blodet (som er frisk lyserødt .. hvis det er blod) stammer fra en rift pga han har skidt så mange gange..
    Nej ikke i nærheden af rådne æg, den lugt kender jeg.. lugter som fisk.. lidt alla dårlig hundeånde bare værre..
    Og han har lige drukket en masse vand.. og snust til sin madskål (altså vist lidt interesse for mad)..

• #20   16. aug 2011 Hvis blodet kommer fra den anden ende, så er der større sandsynlighed for, at det kommer pga tarmbetændelse/meget irriteret tarm. Og ikke pga en rift, en rift skulle ikke gerne give "så meget" blod, at det ligner rødvinsbræk.

Jeg undre mig lidt over, at du ikke vil ud med hvor du bor ca, så hvis der var nogle som kunne hjælpe med kørsel evt. Har du ringet og snakket med en dyrlæge og hørt hvad de siger? Altså om det er akut eller kan vente til i morgen.

• #21   16. aug 2011 kan du ikk skrive hvor du bor henne så folk måske kunne hjælpe dig lidt mere ?

• #23   16. aug 2011 det frolic, er jo rødt sådan i farven i foderet. sådan rødligt i hvert falde. deraf kunne farven godt komme. og jeg synes det lugter generelt når de kaster op. Tænker ikke du skal tænke helt vilde voldsomme baner. Det kan sagtens være fderskiftet. mavserne kan være lidt sarte nogle gange. Vi plejer at blande halv og halvt hvis vi skifter smiley så kommer der hverken opkast eller dårlig mave smiley har du ikke noget zoolac på lager der hjemme ? Det vil jeg råde dig til at have liggende. Det er lidt dyrt , men det skønt at kunne gøre noget når man står med problemerne..

Havde en bette poms der døde af parvo. hun kastede op en hel nat, og så var det dét. Dyrelægen mødte akut op klokken 5 om morgenen, havde kimet ham ned hele natten. men der var intet at gøre. han satte drop i hende, og gav hende væske. men hun var for svag og lille. suk.. Det var gult det der kom op af hende, og der der kom ud bag til var gul brunt og meget meget tyndt. smiley det var så ulækkert og synd . sad og græd en hel nat med det bette pus, og ingen svarede ved yrelægen, anede ikke hvad jeg skulle gør. smiley

• #24   16. aug 2011 PIA K: Han er ikke usikker på benene og virker ikke til at have feber.. virker egentlig som sig selv, bare lidt mere træt og så uden interesse i mad..

Natasja: Han kommer skam også til dyrelægen, lige så snart vores egen dyrelæge er åbent kl 8 .. og tænkte faktisk også lidt tarmbetændelse da jeg læste om det..
    Jeg troede det røde var noget den havde kastet op, da den siger til når den skal skide, men han havde så ikke nået det.. opdagede det kom den vej da han satte sig og der bare kom en sø rødt "vand" ud af ham..

Bor i Bagsværd.. men vi har desværre ikke flere tusind at ligge kontant hos en vagtdyrelæge hvis vi kunne få et lift.. og nu om dage er der jo desværre intet der hedder regning hos en dyrelæge der ikke kender en smiley og jo normalt har vi en opsparing, men den er desværre tømt pga baby samt dyrelæge til hest.. hvilket jo er uheldigt.. han virker heldigvis stadig ret frisk og klare øjne, slimhinder i normal farve osv.. og vores egen dyrelæge åbner kl 8..

• #25   16. aug 2011 Puha en omgang han har været igennem, håber han er okay i dag, bliver tilset af dyrlægen og du opdatere. Ønsker ham god bedring :o)

• #26   16. aug 2011 Darn. Jeg bor i Glostrup. Bagsværd ligger kun en cykeltur væk fra mig.
    Ville ønske du havde sagt det tidligere.

Nå men nu er det morgen så håber han er ved Dyrlægen snart.
    God bedring

• #27   16. aug 2011 Da TS nu har skrevet hun er fra Bagsværd gætter jeg på at det er en naveræn infektion. Er selv fra Lyngby. I juni begyndte vores vaps også pludselig at kaste op, på vej til dyrlægen fik han diarre der netop i farven lignede rødvinsbræk. Han nåede at skide tre gange på 50 meter. Mere og mere blodigt. Han fik antibiotika, mavesårspiller (fordi maven var virkelig slået ud i forvejen pga nogle smertestillende piller han ikke kunne tåle) og skånekost. I løbet af en-to dag var han frisk igen. Vi fortsatte med antibiotika og mavesårspiller i 5 dage og skånekost i 14 for at være sikker på at maven endelig var ok. Det er muligvis dem samme infektion der stadig er på spil?!
    Det undre mig dog at der skulle være 20 km til nærmeste dyrlæge. Bagsværd ligger da kun tre km fra lyngby og der er da døgnåbent dyrhospital..?

• #28   16. aug 2011 Damn you autocorrect iPhone. Naveræn = mavetarm

• #29   16. aug 2011 Vi har selvfølgeligt været til dyrelæge her til morgen straks de åbnede.. og det er en virus og han har fået drop og mælkesyre bakterier, samt skal have amtibiotika fra i morgen og skånekost..
    Dyrelægen mente det var helt fint at vi havde ventet da han var frisk og vågen..

Nu ligger lyngby dyrehospital (så vidt jeg ved) ikke lige ved by grænsen, så der skal nok være en 6-7 km fra os.. ja ok måske ikke 20 km, men stadig alt for langt at gå for en syg hund..

• #30   16. aug 2011 God bedring - godt i fik ham tilset!

• #31   16. aug 2011 Til oplysning hvis du får brug for det en anden dag, ligger dyrhospitalet klods op ad Lyngby station.
    Og god bedring til vapsen! Han er helt sikkert hurtigt på benene igen. smiley

• #32   16. aug 2011 Stine: Ok det hospital kendte jeg så ikke.. men godt at vide smiley dog stadig for langt at gå med en syg hund, men indtil ca midnat kører der så busser.. så jo godt at vide til en anden gang smiley

Ginne: Tak.. han sover og er træt, men virker ellers glad.. så håber han hurtigt er på toppen igen..

Kommentér på:
Diarre/opkast.. pavovirus

Annonce