919 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

sygeforsikring, pris og behov? sygeforsikring, pris og behov?

Vi har fået en hvalp vi selvfølgelig skal have forsikret. Jeg er i tvivl om, hvorvidt vi også skal få den sygeforsikret?
Jeg kan godt se at pengene hurtigt er tjent ind hvis hunden skulle komme til at fejle noget, men som alle forsikringer er det "sure" penge hvis man aldrig får brug for den....?
Vil gerne høre lidt erfaringer!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sygeforsikring, pris og behov?
  • #1   17. aug 2011 Tja.. på det første år vi har haft Fibie.. der tjente forsikringen sig selv ind mere end 1 gang.
    (Alm. brand - 1550kr årligt.)
    Der skal ikke så meget til..

• #2   17. aug 2011 Alm Brand 1450 om året
    Selvrisiko 300 + 20% af regningen
    Livstids dækning
    Kan ikke huske hvad max beløb de yder om året er men mener det er omkring 20.000 eller deromkring

• #3   17. aug 2011 Som du siger - det er som med alle andre forsikringer..

Har jeg ingen indbrud eller lign. er min indbo penge ud af vinduet .... men jeg ville være hammer ked af at stå uden HVIS der skete noget...

Så det er en vurderings sag

• #4   17. aug 2011 Jeg så sådan på det :
    Enten sygeforsikring eller mindst 300 kr ind på en opsparing i måneden, hvis der skulle ske noget.
    En sygesikring hos alm. brand koster som sagt kun 1550 årligt, men ansvar i selvfølgelig.
    Hvis uheldet er ude og du skal til dyrlægen kan det nemt rende op i et par tusind, og det tager jævn lang tid om at spare op på seperat konto.

• #5   17. aug 2011 Det er en stor satsning at tage ikke at sygeforsikre sin hund.

Min brors boxer på godt 10 år har kun været til dyrlæge 2 x i hans levetid (ikke iregnet vacc.kons).

Vores ene fb blev syg og på 2 måneder løb regningen op i 36.000 kr!!!

• #6   17. aug 2011 Forsikringspenge er udgifter man aldrig håber at få tilbage.

Jeg vil klart anbefale en sygeforsikring, det er hammerdyrt at gå til dyrlæge med en syg hund og den hurtig tjene sig ind igen.

Min første hund var IKKE sygeforsikret, da jeg dengang ikke anede det var en mulighed. Den har været utrolig meget syg og har kostet os en formue. Vi har siden fået to hunde mere der selvfølgelig er sygeforsikret, og de fejler ingenting (heldigvis), så jeg håber aldrig at skulel bruge den sygeforsikring, men hvor er det en dejlig vished at have, at man har den.

• #7   17. aug 2011 Ja, har fået pris hos Danske forsikring, hvor vi har vores andre forsikringer, og der skal vi give 1595 årligt, med en selvrisiko på 750 kr, plus 10% af regningen. Så kan se at det er nogenlunde det samme....
    må hellere få ham sygeforsikret, og så bare håbe at vi aldrig får brug for den....

• #8   17. aug 2011 Kathrine -

Vi har alm. brand og der er selvrisikoen kun 300 kr.

Den har vi haft stor stor glæde af, da vores anden fb har allegi og meget tit har været til dyrlæge, hvor en konsulation som ofte koster omkring 450 - 500 kr, hvilket betyder at vi får refusion.

• #9   17. aug 2011 kaospiloterne: Ja, men det er så med +20% af regningen, hvor vi kun skal give 10% af regningen, og ud af f.eks 10.000 kr er det alligevel lidt at spare....:o)

• #10   17. aug 2011 Det er rigtigt, Kathrine:-)

Men havde vi ikke haft den lave selvrisiko hos alm. brand, så var der mange dyrlægebesøg vi ikke havde fået refusion for.

Og husk at få sygeforsikring på plads inden vovse får brug for dyrlæge - det er meget svært, for ikke at sige umuligt, at få en forsikring, hvis vovse først har fået nogle sygdomme.

• #11   17. aug 2011 Torben -

på hvilken måde har du haft bøvl med et forsikringselskab om dyrlægeregning?

• #12   17. aug 2011 Jeg har haft en hund der skulle have lavet akut kejsersnit - hun var så hensynsfuld at det var en mandag formiddag - men det kostede da 7500 kr og vi skulle kun selv betale 800 kr... så den dag var jeg glad for min forsikring.

Nogle ting koster altså bare kassen, havde det været om natten eller i weekenden for ikke at snakke om en helligdag kunne beløbet have været det dobbelte.

• #13   17. aug 2011 Torben, er det en almindelig konsultation og lidt medicin, så er det ikke så mange penge man skal op med, men hvis det er et brækket ben løber det da op, eller hvis det er noget de ikke kan hitte ud af hvad er, så der skal en masse undersøgelser - prøver til også det viser sig at være noget alvorligt, så er det vel meget rart at havde? med mindre man har penge nok ;o)

• #14   17. aug 2011 Jeg har Dyrekassen Danmark og synes pengene der er godt givet ud. De har kun en selvrisiko på 608kr så man får dækket noget af regningen selv ved "småting" igennem hundens liv. Desuden er forsikringen livslang.
    Og er så iøvrigt enig med Aino K, er uheldet ude er den dæleme rar at have.. :O)

Kommentér på:
sygeforsikring, pris og behov?

Annonce