{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.249 visninger | Oprettet:

5 hundehvalpe i en lejlighed {{forumTopicSubject}}

Hej.

I dag fandt jeg og kæresten så ud af præcis hvor påpasselig man skal være når man sælger sine hunde.

Jeg fik en henvendelse i søndags på mine hundehvalpe, køberen lød meget oprigtig og ville reservere 2 af mine tæver, da hun ikke ville have at hendes hund skulle blive ensom.
Det argument kunne jeg godt følge, hun ville indsætte depositum fredag, men som dagene gik fik jeg og kæresten dårlige mave fornemmelser da hun ikke virkede særlig interesseret i hvalpene.

Vi snakkede med en anden opdrætter som kunne fortælle at samme person havde reserveret hos hende også samme dag, så fik vi rigtig ondt i maven og måtte konfrontere personen.
Kæresten skrev til personen om hun ville være opdrætter, siden hun valgte mere end de 2 hundehvalpe fra mig. Dertil svarede hun at hun havde reserveret 5 hundehvalpe, men hun boede i en stor lejlighed og om der var noget galt i det? Kæresten skrev straks tilbage at en person umuligt kan passe 5 hundehvalpe, og da slet ikke i en lejlighed, så vi ønskede ikke at sælge vores hvalpe til hende.
Her ville en interesseret som virkelig glædede sig blive ked/skuffet, men ikke hende her, hun virkede ret så ligeglad.

Vi prøvede at slå personen op, men den person eksisterede slet ikke i den angivne by, faktisk var hun slet ikke at finde. Slog så hendes mail op på google, den viste så at hun havde en del kaniner, men stadig ingen adresse at finde på hende.

Jeg er lettet over at vi opdagede det før det var for sent.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  5 hundehvalpe i en lejlighed
  • #1   17. aug 2011 Man skal altid følge sin mavefornemmelse!

Dejligt at I gør et arbejde for at finde egnede hvalpekøbere smiley

• #2   17. aug 2011 hmmm ... lyder mærkeligt.. man kan da ikke have 5 hundehvalpe.. i en lejlighed... hmm .. kunne godt tyde på noget mystisk .. smiley
    jeg ville heller ikke sælge til hende hvis jeg havde fundet ud af den baggrund. ikke tale om .. Det lyder skummelt.

• #3   17. aug 2011 super dejligt i opdaget det..:)

• #4   17. aug 2011 Det lyder rigtig meget som om hun vil "oprette" hvalpefabrik
    eller bare sælge hvalpene videre for flere penge ØV!
    GODT I opdagede det smiley

• #5   17. aug 2011 fedt at I stolede på jeres fornemmelse...
    stakkels små hunde at skulle ende sådan et sted

• #6   17. aug 2011 Vi fik det rigtig skidt, for vi vil det bedste for vores hvalpe, og det er bestemt ikke det de får hos hende.
    Vi vil aldrig sælge hvalpene til sådan et liv, det vil altid være hjemmet før pris.

Har selvfølgelig advaret de andre om hende, og håber virkelig ikke at der er nogle andre som hopper i nettet, og først opdager det når det er for sent. (desværre er der nok nogle som hopper i)

• #7   17. aug 2011 Hun har da hul i hovedet.

• #8   17. aug 2011 De 5 hunde koster tilsammen 33000 kr. så kommer der transporten plus alle de andre udgifter der følger med når man får en lille hvalp, de penge skal hun så trække ud af budgettet i denne md. + næste md. det er rigtig mange penge, og ingen med en sund fornuft vil købe 5 hundehvalpe på en gang og så plante dem i en lejlighed, må sige vi er stadig i chok, og for eftertiden vil vi følge vores mavefornnemmelse lige fra start, og ikke vente et par dage.

Kæresten er meget følsom og hun var færdig da hun fandt ud af det, hun fik ondt i maven, kvalme og man kunne se tårerne i hendes øjne, hun kiggede på mig og sagde "tænk hvilket liv de små ville få, hvis ikke vi havde opdaget det". Jeg kan kun give hende ret.

Det skal lige siges at vi hele tiden har været meget kritiske, da vi kun ønsker det bedste, men alligevel kan nogle folk have en fantastisk evne til at få det hele til at lyde bedre end det er smiley

• #9   17. aug 2011 det var da godt nok vildt at hun havde tænkt sig at bruge så mange penge på hvalpe. hun må da have penge nok.. det lyder som en skummel person der nok ikke vil bruge dem til noget fornuftigt smiley

godt i fandt ud af det. tænk sig engang hvis i havde fået det afvide bagefter hun havde hentet hvalpene, så havde i nok haft det rigtig dårligt smiley hvalpekøbere kan desværre ogs bare brodne kar smiley

• #10   17. aug 2011 Puha tør slet ikke tænke tanken om hvad vi ville hvae gjort, hvis vi først opdagede det bagefter.
    Er så glad for at vi opdagede det før, og det gør at vi fra i dag vil sørge for at være ekstra kritiske.

• #11   17. aug 2011 Sku da helt vildt..

2 hvalpe er en kæmpe håndfuld at have på en gang, 5 er jo fuldstændigt ånsvagt

• #12   17. aug 2011 Puha... Sikke dog en mærkelig oplevelse, hvor var det dog godt at i var vågne;)
    Det kan jo være vedkommende har hemmelig adresse og Tlf nr..

• #13   17. aug 2011 Ja, jeg skulle ihvertfald ikke nyde noget af at købe 5 hundehvalpe på en gang.

Så fandt jeg en person som passer perfekt på hvad personen fortalte om mig, googlede lige navnet igen, og sørme så om ikke jeg fandt en som passer i københavn, men ifølge hende selv skulle hun jo være fra jylland, så det er nok hende som flere havde advaret mig om, da jeg fortalte jeg ventede hvalpe smiley

• #14   18. aug 2011 Pyyh... Det er dæl'me godt I er så seriøse, som I er og ikke bae sælger til hvem som helst.

Den person lyder som en som på en eller anden måde er ude på at "tjene" en masse penge. Prisen på hvalpene (33.000 for 5 hvalpe) er jo i grunden ikke særlig høj, hvis de har stamtavle, så en fortjeneste på 20.000 kunne hun måske godt redde sig ;-( Desuden kunne vedkommende måske også have håbet på at pengene kunne overføres til konto og så undlade at betale.....? Super at I ikke har solgt til sådan en mistænkelig person.
    Jeg håber jeres små hvalpe får nogle rigtig gode og kærlige hjem smiley

• #15   18. aug 2011 Nej hvor skrækkeligt at opkøbe hvalpe på den måde. Som opdrætter ville jeg ikke en gang sælge 2 hvalpe til den samme person eller familie, det er ikke det optimale for hverken hvalpe eller familie...

• #16   18. aug 2011 der er noget jeg ikke rigtigt forstår - du sælger vel ikke dine hvalpe pr telefon??
    I min verden møder man hvalpekøberne, skriver kontrakt, har en tæt kontakt inden hvalpene rejser

• #17   18. aug 2011 Hundene er uden tavle, så der er ikke den store fortjeneste at hente medmindre at hun vil avle løs på dem.

Britta P: Ved ikke om man skal svare ja eller nej her, da det på en måde er over tlf. men med forbehold for at annullere. ang. hende her havde vi aftalt at hun skulle overføre dep. fredag og så ville hun komme og kigge om 2 uger hvor vi så havde mulighed for at annullere handlen såfremt at vi ændrede salgs mening når vi mødte hende.

• #18   18. aug 2011 ok - jeg synes så det er lidt underligt at opkræve dep. hvis man ikke er sikker på at man ønsker at sælge til vedkommende

• #19   18. aug 2011 Ja, men der er nu en god grund.
    Hun lød som skrevet meget oprigtig, og fik det hele til at lyde som et rigtig godt hjem, men hun havde ikke muligheden for at komme og se på hvalpene før om 2 uger. Vi gik ikke ud fra at hun var som hun var, og havde vi ikke opdaget ved en tilfældighed at hun havde reserveret flere hvalpe, så kunne hun jo fortsat have narret os, nu har vi set hende på fb, og hun er en ganske køn pige, som ikke ligner en der ønsker at starte en hvalpefabrik, videresælge hunde eller proppe lejligheden op med hunde, men udseende kan selvfølgelig også snyde. Vi regnede ikke med at vi skulle annullere handlen, og hun virkede til at være meget fornuftig.
    Jeg havde mange som var interesserede i at komme, så vi aftalte at hun kunne betale dep. men at vi kunne annullere handlen, hvis vi ændrede vores mening om salg til hende, på den måde blev hun forsikret om at hvalpene blev holdt tilbage, og vi var sikre på at vi til hver en tid kunne annullere handlen.

Kommentér på:
5 hundehvalpe i en lejlighed

Annonce