5 hundehvalpe i en lejlighed {{forumTopicSubject}}
Hej.
I dag fandt jeg og kæresten så ud af præcis hvor påpasselig man skal være når man sælger sine hunde.
Jeg fik en henvendelse i søndags på mine hundehvalpe, køberen lød meget oprigtig og ville reservere 2 af mine tæver, da hun ikke ville have at hendes hund skulle blive ensom.
Det argument kunne jeg godt følge, hun ville indsætte depositum fredag, men som dagene gik fik jeg og kæresten dårlige mave fornemmelser da hun ikke virkede særlig interesseret i hvalpene.
Vi snakkede med en anden opdrætter som kunne fortælle at samme person havde reserveret hos hende også samme dag, så fik vi rigtig ondt i maven og måtte konfrontere personen.
Kæresten skrev til personen om hun ville være opdrætter, siden hun valgte mere end de 2 hundehvalpe fra mig. Dertil svarede hun at hun havde reserveret 5 hundehvalpe, men hun boede i en stor lejlighed og om der var noget galt i det? Kæresten skrev straks tilbage at en person umuligt kan passe 5 hundehvalpe, og da slet ikke i en lejlighed, så vi ønskede ikke at sælge vores hvalpe til hende.
Her ville en interesseret som virkelig glædede sig blive ked/skuffet, men ikke hende her, hun virkede ret så ligeglad.
Vi prøvede at slå personen op, men den person eksisterede slet ikke i den angivne by, faktisk var hun slet ikke at finde. Slog så hendes mail op på google, den viste så at hun havde en del kaniner, men stadig ingen adresse at finde på hende.
Jeg er lettet over at vi opdagede det før det var for sent.
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.040
Dejligt at I gør et arbejde for at finde egnede hvalpekøbere
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.320
jeg ville heller ikke sælge til hende hvis jeg havde fundet ud af den baggrund. ikke tale om .. Det lyder skummelt.
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 157 Svar: 1.387
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.221
eller bare sælge hvalpene videre for flere penge ØV!
GODT I opdagede det
okt 2007
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 216 Svar: 1.393
stakkels små hunde at skulle ende sådan et sted
mar 2011
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 7 Emner: 40 Svar: 380
Vi vil aldrig sælge hvalpene til sådan et liv, det vil altid være hjemmet før pris.
Har selvfølgelig advaret de andre om hende, og håber virkelig ikke at der er nogle andre som hopper i nettet, og først opdager det når det er for sent. (desværre er der nok nogle som hopper i)
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.224
mar 2011
Kæresten er meget følsom og hun var færdig da hun fandt ud af det, hun fik ondt i maven, kvalme og man kunne se tårerne i hendes øjne, hun kiggede på mig og sagde "tænk hvilket liv de små ville få, hvis ikke vi havde opdaget det". Jeg kan kun give hende ret.
Det skal lige siges at vi hele tiden har været meget kritiske, da vi kun ønsker det bedste, men alligevel kan nogle folk have en fantastisk evne til at få det hele til at lyde bedre end det er
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.320
godt i fandt ud af det. tænk sig engang hvis i havde fået det afvide bagefter hun havde hentet hvalpene, så havde i nok haft det rigtig dårligt
mar 2011
Er så glad for at vi opdagede det før, og det gør at vi fra i dag vil sørge for at være ekstra kritiske.
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.454
2 hvalpe er en kæmpe håndfuld at have på en gang, 5 er jo fuldstændigt ånsvagt
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 9 Hunde: 3 Svar: 278
Det kan jo være vedkommende har hemmelig adresse og Tlf nr..
mar 2011
Så fandt jeg en person som passer perfekt på hvad personen fortalte om mig, googlede lige navnet igen, og sørme så om ikke jeg fandt en som passer i københavn, men ifølge hende selv skulle hun jo være fra jylland, så det er nok hende som flere havde advaret mig om, da jeg fortalte jeg ventede hvalpe
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Den person lyder som en som på en eller anden måde er ude på at "tjene" en masse penge. Prisen på hvalpene (33.000 for 5 hvalpe) er jo i grunden ikke særlig høj, hvis de har stamtavle, så en fortjeneste på 20.000 kunne hun måske godt redde sig ;-( Desuden kunne vedkommende måske også have håbet på at pengene kunne overføres til konto og så undlade at betale.....? Super at I ikke har solgt til sådan en mistænkelig person.
Jeg håber jeres små hvalpe får nogle rigtig gode og kærlige hjem
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.339
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.623
I min verden møder man hvalpekøberne, skriver kontrakt, har en tæt kontakt inden hvalpene rejser
mar 2011
Britta P: Ved ikke om man skal svare ja eller nej her, da det på en måde er over tlf. men med forbehold for at annullere. ang. hende her havde vi aftalt at hun skulle overføre dep. fredag og så ville hun komme og kigge om 2 uger hvor vi så havde mulighed for at annullere handlen såfremt at vi ændrede salgs mening når vi mødte hende.
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.623
mar 2011
Hun lød som skrevet meget oprigtig, og fik det hele til at lyde som et rigtig godt hjem, men hun havde ikke muligheden for at komme og se på hvalpene før om 2 uger. Vi gik ikke ud fra at hun var som hun var, og havde vi ikke opdaget ved en tilfældighed at hun havde reserveret flere hvalpe, så kunne hun jo fortsat have narret os, nu har vi set hende på fb, og hun er en ganske køn pige, som ikke ligner en der ønsker at starte en hvalpefabrik, videresælge hunde eller proppe lejligheden op med hunde, men udseende kan selvfølgelig også snyde. Vi regnede ikke med at vi skulle annullere handlen, og hun virkede til at være meget fornuftig.
Jeg havde mange som var interesserede i at komme, så vi aftalte at hun kunne betale dep. men at vi kunne annullere handlen, hvis vi ændrede vores mening om salg til hende, på den måde blev hun forsikret om at hvalpene blev holdt tilbage, og vi var sikre på at vi til hver en tid kunne annullere handlen.
5 hundehvalpe i en lejlighed