{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Orijen hvalpefoder t drægtig??? {{forumTopicSubject}}

Jeg kan simpelthen ikke blive klog på hvor meget min drægtige tæve på 25 kg skal have af orijen puppy largebreed.

jeg har fundet ud af hvor meget jeg skal øge med under drægtighed.

http://www.zooplus.co.uk/shop/dogs/dry_dog_food/orijen/44954#feedingGuide

MEN hvor meget skal hun, som udgangspunkt, have og spise??
skal hun have hvad en hvalp på et år får eller skal jeg gå efter den almindelige adult foder skale??

(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Orijen hvalpefoder t drægtig???
  • #1   18. aug 2011 Kig på din hund, og vurder hvad den skal have.. En hund skal have foder efter behov, ikke efter et skema.. Og slet ikke en drægtig..

• #2   18. aug 2011 Jeg har læst andre har ladet det stå så tæven selv kunne styre det... men vi har to hunde og den anden spiser det hvis vi ladet set stå
    (så har jeg en drægtig og en der ligner en drægtig) smiley

jeg ville bare gerne vide ca hvad hun som udgangspunkt skulle have så kan jeg selv regulere men jeg har ikke haft en drægtig tæve før og hun er glad for mad så syntes det lidt svært at vudere selv uden vejledning

• #3   19. aug 2011 Hvis hun fik 100 g om dagen før, øger du det med 10% i uge 7 og 20% i uge 8 & 9.

Altså 110g i 7. uge
    og
    120g i 8-9. uge smiley

(Ved godt hun får mere end 100g men det er de 10&20% du skal ligge mærke til:))

• #4   19. aug 2011 Husk; As each puppy is different, feeding requirements will vary with size, environment, age and activity. smiley

• #5   19. aug 2011 Jeg gik ind og regnede med at fodermængden var ens for voksen og hvalpefoder. Altså plejer hun at få 250 gram voksen foder dagligt - så giver du hende det i hvalpen + procent efter uge...
    Dog vil jeg lige sige man ikke anbefaler at bruge largebreed til drægtige og diegivende - der er simpelthen for lidt energi i. Det er jo lavet til at begrænse tilvækstrade!!!
    Du skal fodre med højt, gode let op tagelige proteiner og masser af fedt.

• #6   19. aug 2011 Ginne - nu med kennelnavn Waginns *.

Fodermængden er ikke ens, fodrer man hvalp med largebreed(all life stages) skal den have +50% oveni det første stk tid og så +25% til de er 6-8 mdr(kan ikke lige præcis husk hvor gammel men det står på pakken)

• #7   19. aug 2011 hun fik ikke orijen før men wolfsblut.
    Hmm viste ikke det med largebreed og lavt energiindhold, der er vel stadig mere i end wolfsblut..?

jeg tror jeg starter ud med de 300g og så øger derfra.

• #8   19. aug 2011 ODDS> Det fremgår af posen hvor meget energi der er i.. Det samme med wolfsblut.
    Jeg ved ikke hvor meget der har været i den WB variant du har brugt...
    Orijen Puppy LB har et indhold på 3900 enheder.

• #9   19. aug 2011 Ginne der er ihvertfald mere i puppy LB end orijen red og det er ellers den de har indikeret på hvad en drægtig tæve skal have.
    Så går udfra det nog skal gå fint med LB det jo kun en forskel på 2 % i protein indholdet.

Kommentér på:
Orijen hvalpefoder t drægtig???

Annonce