stop tisseri indenfor stop tisseri indenfor
Hej.
Jeg har 2 hvalpe som gerne vil have vænnet fra at tisse inde.
Det er egen opdræt og de har derfor været vant til at det var ok, da de var små. De har fri adgang til hundegård indefra døgnet rundt, trods det kan de finde på år sætte sig lige foran døren til hundegård, ligesom de kan finde på at løbe ind og tisse, når de leger i hundegård, bare for at løbe ud igen.
Så derfor tænkte jeg, kan man evt sprøjte / vaske med noget som får dem til at stoppe inde, og evt. Ligeledes sprøjte med noget, som lokker dem udenfor.
I hundegård er en stor "kasse" med grus, som de voksne fint bruger til toilet, ligesom de små nogengange også gør.
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 65 Svar: 454
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 28
Ved ikke om det virker, har ikke prøvet det
jul 2009
Følger: 24 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 82 Svar: 3.602
mar 2008
Karin, de ved det, tro mig, de tisser aldrig i stuen.... gør de det i køkkenet eller baggangen, som har adgang til hundegården, så er det kun når vi ikke er der. Er vi i køkkenet, bliver det ikke gjort der.
Selvfølgelig får de ros når de gør det ude og på gåturer, og bliver enten ignoreret eller får et kort nej, hvis jeg ser dem tisse inde.
De er nu 4 mdr. så der er stadig håb, er bare bange for, at de er blevet for vant til at avisen lå i køkkenet, og senere i baggangen.
Derfor var det jeg tænkte om man evt. kunne "lokke" dem til at gøre det i hundegården, også når vi ikke er hjemme. Jeg går bestemt ikke ind for straf, og skal også nok få dem vænnet fra det. Men måske var der en lettere måde
mar 2008
mar 2008
De bor i køkkenet når vi ikke er hjemme, så lukke døren dertil er ikke let
De er der, for at de kan gå gennem en tidligere kattelem og udenfor
mar 2008
Mange tak for alle jeres input
jul 2009
Følger: 24 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 82 Svar: 3.602
mar 2008
Det virker med RODALON
Vi er nu nede på at tisse indenfor max 1 gang i døgnet, og kun i baggangen ikke længere i køkkenet.
Selvfølgelig kan det smutte, men det gøres ikke "med vilje"
Mange tak for rådet
mar 2008
drys et godt lag på, og læg en avis over, indtil det er helt tørt
Herefter kan du lave en blanding af 1 liter vand og 1 dl. RODALON, og spraye det på. Det skulle iflg. producenten ikke tage farve.
stop tisseri indenfor