511 visninger
|
Oprettet:
Øjenbetændelse ^^ {{forumTopicSubject}}
Som om det ikke var nok, at han har været syg næsten hele sommerferien, har Vaks nu også fået øjenbetændelse.
Han har før haft det, hvor vi kogte vand og lavede kamillethe, og lod det køle ned, hvorefter vi dryppede en dråbe i øjet 2-3 gange om dagen ^^'
- Nu har vi så ikke noget kamillethe, så har kogt noget vand, som så er kølet ned her i morges
Anywho, mit spørgsmål ER; Er det noget mere jeg kan gøre, indtil vi får skaffet kamillethe, hvilket højst sandsynligt bliver i dag? Og smitter det også over på mennesker? o.o For det synes jeg, jeg har hørt.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
Men falder korn ikke ned til bunden, når det står i flere timer for at køle ned? For altså.. vi bruger bare små stykker køkkenrulle til at dyppe ned i, hvor vi så får vandet ud af køkkenrullen, og ned i øjet.
jun 2009
- Well, vil i hvert fald prøve, og hvis det ikke bliver bedre indenfor 3 dage, jamen så tager vi til Dr. dyr ^^ Ved bare, at det virkede sidst han havde det :3
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.794
Prøv saltvand (apoteket, Matas o.lign.), men hvis det er rigtig øjenbetændelse, skal du nok forbi dyrlægen.
jun 2009
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Jeg kan finde på at bruge det til øjenomgivelserne, men sørme ikke indeni.
Ud over det - det er jo nødvendigt at finde ud af hvad der forårsager betændelsen. Det kan jo både være en autoimmunreaktion en almindelig betændelse eller det kan være en ridse i hornhinden.
jun 2009
Men det var stadig ikke mit spørgsmål >_<
aug 2006
Dyrlægen tjekker to ting - der puttes et farvestof i øjet, der afslører hornhinde ridser, og der tjekkes for små "knopper" i øjet, som afslører en autoimmun tilstand. Disse to skal behandles vidt forskelligt.
Kamillethe kan forværre tilstanden.
Indtil du kan behandle hunden kan du kun forsigtigt afvaske øjenomgivelserne. Om det smitter mennesker - nej, det kan jeg ikke forestille mig. Igen er muligheden for dette også afhængigt af årsagen til øjenbetændelsen...
jun 2009
- nemlig, vil lige se, om den retter sig med den behandling, eftersom jeg har gjort det før. Den er ikke tilbagevendende, da han første gang havde det, da han var ca. 1 år o.o Det er altså 3 år siden, så hvis det var tilbagevendende, ville han nok have det noget oftere.
aug 2006
Hvis man selv behandler, så behandler man i blinde...
Og at behandle med kamillethe kan gøre det hele meget værre. Saltvand er det eneste, der giver mening at forsøge sig med, i det det i det mindste ikkek an skade.
Måden med køkkenrullen giver i øvrigt også risiko for, at der kommer fremmedlegemer i øjet...
Du kan selv lave saltvandsopløsningen, men brug en anden måde at dryppe på.
Øjenbetændelse ^^