{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

alene hjemmeproblmer hjælp nu {{forumTopicSubject}}

Hej søde HG.
Har fået denne fantastiske hund hjem fra Rhodos. MEN har fået 2 kæmpe problemer. Han ødelægger ting når han er alene - kun nogle gange men så ødelægger han os alt hvad han kan finde. Idag alle ledningerne til tv atenne dvd. Bladholder - blade - potteplante. Vi har ellers flytte alt hvad han kunne komme i nærheden af. Men han går i vindueskarme og tager ting ja selv hylder - sengetøj osv. Han er alene sammen med vores cocker som er meget dygtig til at være alene hjemme. han er alene max 6 timer når jeg er i skole. Vi har forsøgt alenehjemme træning - bur - og kasse med legetøj - tyggeben osv. MEN buret går han fuldstændig amok i vi har optaget da han var i det mens vi var afsted max 3 timer. Der er optaget 1 time og 20 min og han går faktisk panik alt den tid han er deri skriger graver hyler osv. Selv vores cocker som jeg aldrig har hørt hyle, hyler med ham. Vi havde ellers forsøgt og vænne ham til det så han lå derinde i og fik godbider og forbandt det med noget rart. Udover det har vi et andet problem - det er blevet lidt bedre - MEN Alle de hunde Uffe møder han ikke lide ham - selv vores figo som aldrig har knorret hader ham og gider ham ikke knorre af ham osv det går dog bedre men bestemt ingen leg imellem dem. Sådan er det også med hunde vi møder folk bliver helt rystet over deres hunde og siger det har de ikke oplevet før.
Jeg har ledt efter adfærdsterapeut her i viborg området men kan ikke finde nogen. Plus min økonimi er ikke til flere tusinde kroner.


HJÆLP...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alene hjemmeproblmer hjælp nu
  • #1   26. aug 2011 Hvad angår alene-hjemme-træningen så er det bare med at komme igang igen. Grunden til at hunden ødelægger ting er fordi hunden er utryg og stresset grundet at den ikke kan lide at være alene. Jeg vil aldrig bruge buret igen.. Hunden har fået en meget dårlig oplevelse med det. Samtidig (ved godt man kan være bagklog) så ville jeg aldrig bruge et bur så længe første gang for at man ikke ved hvordan hunden vil reagerer.

    Det er ikke et indlært eller indkodet del af en hund at den kan med alle. At den knurre og evt. viser tænder er på ingen måde et aggressivt tegn, det kan lige så godt være utryghed eller angst for den anden part.

    Jeg vil helt klart evt. begynde til noget træning og få nogle råd fra en kompetent træner. Der ud over evt. finde en adfærdsbehandler i nærheden.. Kender dog ikke lige nogen, men fandt dette

    http://www.hundensgaard.dk/indhold.php?page=forsiden


  • #3   26. aug 2011 Jeg har også lige et spørgsmål: Hvor gammel er hunden?

  • #4   26. aug 2011 han er vuderet til 1,5 år har nu kontaktet http://www.hundogadfaerd.dk/ det var lige den tættest på så lad os håbe hun kan hjælpe for jeg er helt græde færdig. Og jeg ønsker jo ikke jeg skal ud og finde andet hjem til ham - han er nemlig utrolig dejlig og glad og alt andet er godt.

    Han kan heller ikke gå uden snor endnu da han faktisk stikker af når man tager den af ham men det er jo logisk han er vant til og være en fri hund og så vil vi bare bestemme det hele..


  • #5   26. aug 2011 Jeg tror også at I skal tænke den nye hund som en hvalp på 8 uger. Den skal have en masse støtte og masse af gode oplevelser med alt.
    Hvad tænker du om hundetræning?


  • #6   26. aug 2011 Helt sikkert hundetræning håber jeg kan komme på hendes hold.
    det underlige ved uffe er bare han os kan finde på mens vi er hjemme og gå hen og bide i ting - og ved ikke rigtig hvordan jeg skal reagere andet end nej og dygtig når han stopper. Har haft hund hele livet og har gået til hundetræning før. Min mor har os haft hund hele livet - men tingene er bare en smule anderledes med uffe det os klart når han har været gadehund..


  • #7   26. aug 2011 Lige præcis med en gadehund skal man virkelig sætte sig ind i hvad man har mellem hænderne. Du aner ikke hvad den har været udsat for, og hvilket liv den evt. kommer fra.

    Så det kommer til at kræve MASSER af tålmodighed, og så lidt mere oveni. Det kommer til at tage tid, og penge, og det skal man være forberedt på med en gadehund.


  • #8   26. aug 2011 Jeg vil prøve at få hans tænder tjekket ved en dyrlæge for at se om de evt. er dårlige og det er derfor at han bider i ting.
    Der ud over er det at bide i ting, en handling som hunde gør for at få ro på sig selv. Når en hund bider/tygger/synker så frigives der nogle afslappede homoner i hjernen som får hunden til at slappe af.
    Det er faktisk derfor at hunde som er bange for at være alene hjemme bider ting i stykker, hvor de prøver at få ro på sig selv - ved egen kraft.
    Det bedst du kan gøre er at - som du gør - give ham et alternativ som han gerne må bide i og rose ham når han vælger det - istedet for det som han ikke skal vide i. Samtidig skal han selvfølgelig have tid til at falde til.

    Når du søger træningsplads, så husk at følge din mavefornemmelse. En træningsplads og træner kan virke utrolig dygtigt og have en masse viden. Men man skal mærke efter inde i en selv om man syntes om de metoder og andet som trænere og træningspladsen bruger.


Kommentér på:
alene hjemmeproblmer hjælp nu

Annonce