909 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hvalpe i glasbure... Hvalpe i glasbure...

Puhaa så kom jeg hjem fra min første solferie, turen gik til spanien og jeg havde glædet mig vildt, for som sagt det var min første rigtige ferie. Glad ser jeg en mega dyrehandel som jeg bare må ind i, hvem ved det kan være man ser noget genialt til dyrerne derhjemme... men i butikken er der glasbure med hvalpe i... der er savsmuld på gulvet, en skål med vand og mad, og en plastik kurv. MIT HJERTE BEGYNDT STRAKS AT HAMRE FOR FUCK NOGET SVINERI !!!
i to af burerne gik de flere men ellers var de 1 og 1, små hvalpe, uden legetøj eller nogen anden form for aktivering, hva er det for et liv at tilbyde små hvalpe.
Jeg fik lov til at holde en lille fransk bulldog hvalp, og det mindede slet ikke om en hvalp, den var så trist og lå bare i mine arme...
jeg havde købt den og taget gladelig overtræk hvis min kæreste ikke var så stærkt imod det...
Jeg er godt klar over at det ikke er klogt at købe for hunde i udlandet da de kan være syge men hvorfor skal de lide dernede hvor folk ikke sætter deres dyr så højt som vi gør her i DK, jeg blev glad om hjertet da jeg tænke på hundegalleri, hvor folk spørg om de mindste ting, men det viser jo bare at de virkelig bekymrer sig om deres dyr!!! smiley
Ligeledes var der killinger i glasbur, de lå allesammen i kattebanken, der havde været benyttet flere gange, vand skålen var tom og de to mad skåle var tomme og der var indtørrede rester af dåsemad... ingen legetøj eller noget selvom hele forretningen mugnede af det...
Hvordan kan folk gøre sådan mod de stakkels dyr der er afhængig af os mennesker ???

Puhaa det lettede at komme af med alt det her...
Tror bare jeg for fremtiden holder ferie i DK, hvor hjemløs katte og hunde ikke strejfer så meget rundt som i udlandet smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpe i glasbure...
  • #1   16. jun 2006 Det er jo desværre sådan i mange lande smiley

• #2   16. jun 2006 ja det er så forfærdeligt som hundene har det sydpå... så noget tilsvarende sidste år i Sunny Beach i Bulgarien. En dyerhandel med hundehvalpe i vinduet....... og så alle de hjemløse hunde der lever på gaden.... de ser bare så sølle ud.... havde lyst til at tage allesammen med hjem....!!!!!!!

• #3   16. jun 2006 Ja penge og så har de et helt andet syn på hunde / dyr sydpå. de ser dem slet ikke på samme måde som os... de er bare " besværlige ting" der render rundt på gaden og "ting" som sælges som alt andet...... smiley

• #4   16. jun 2006 ja selv undulater havde så små bure så jeg blev dårlig, jeg fandt et sted hvor mange katte holdt til, og havde 6 dåser kattemad med ud til dem hver aften, ville hellere bruge pengene på dem end på nips ting til mig selv, må jeg indrømme vi var på et marked hvor en mand stor med en kasse hvor i der var 2 dobbermann hvalpe. ..hvor på der stod et skilt.... "i give a free dog" vi fik travlt med at ringe til dyrelæger i dk for at høre hva kravene var for at få den med hjem, men vi fik 3 forskellige svar, så vi turde ikke

• #5   16. jun 2006 Lene... så også en knægt på en 16-17 år der gik med en amerikans stafford... den fik lige en i hovedet med sådan et avis skilt der stod foran en kiosk, jeg var fandemde parat til at gå over og smide skiltet i hovedet på ham, lagde hunden sig ned hev ham den op i snoren..... ikke sært hvis han bliver bidt ihjel af den hund en dag hva jeg inderligt håber han gør!

• #6   17. jun 2006 Mange sydlige europæiske lande betragter os som værende totallt dumme, at gå op i dyrs velfærd....I DK er dyret et medlem af familien...prøv lige at give et marsvin til en familie i etiopien!! De viler æde den, fordi de ikke har andet...Vi skal være glade for, at vi bor i DK og lever.....

• #7   17. jun 2006 Anna t.... jeg er skam glad for at jeg lever!!! vær du ikke i tvivl om det, men samtidig piner det at se andre lide, jeg kan ikke hjællpe de fattige i deres lande, men kan jeg redde en hund eller en kat gør jeg da det. sådan er min kultur

• #8   17. jun 2006 Har i aldrig set amerikanske fiml, hvor ungen går med moren tiggende forbi et vindue hvor der sidder hundehvalpe i glasbure helt ude til gaden. Det er ikke kun i de "sølle" lande det sker.

• #9   17. jun 2006 Julie P.... de film er jeg heldigvis sluppet for, men ved at der er herrerløse overalt næsten desværre.

• #10   17. jun 2006 ja der sker mange dårlig ting i denne verden. og ja også i usa

• #11   17. jun 2006 Øvøvøv , man vil jo så gerne tro på at alle i verden er lige så gode dyrejere som en selv.. men man må nok indse at det er de ikke.. Stakkels dyr smiley Jeg fatter ikke hvordan man kan være et så dårligt menneske at gøre sådan noget....

Kommentér på:
Hvalpe i glasbure...

Annonce