{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.301 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang udstilling af hund... {{forumTopicSubject}}

Jeg er helt ny i alt det her med at skulle udstille så har lige nogle spørgsmål som jeg håber at der er nogen der kan svare på :O)

Skal hunden have en udstillingsline på, eller kan man udstille den i alm halsbånd og snor?

Jeg er selvfølgelig ved at lære Kashmir at hun ikke må hoppe op af mig når vi løber, men hun er desværre ikke helt enig med mig.. Er det noget dommeren slår hårdt ned på til en udstilling? Kashmir er kun 6 måneder til vores første udstilling

Hvad plejer i at bruge til at dække jeres udstillingsbure over med? Går ud fra at det er en god idé at lave en "hule" så hunden har bedre mulighed for at slappe af?

Til de få udstillinger jeg har været til som tilskuer har jeg set sådan nogle smarte rulle-ting som folk trækker deres bure på, hvor kan man købe dem henne, og hvad koster de ca?

Ved godt at det er en god idé at være pæn i tøjet til en udstilling, men hørte for noget tid siden en sige at handlerens udsende kunne påvirke hundens bedømmelse, passer det?

Tror vist at det var de spørgsmål jeg kunne huske lige nu :O)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang udstilling af hund...
  • #1   2. sep 2011 udstillings line, halsbånd skæmmer hundens udseende

    har ikke bur, men hunden i snor smiley har jeg mere end en med så har jeg min løbegård

    kennelmaj.dk tholo.dk

    Ja man skal være præsentabel klædt men afdæmpet så ikke man overskygger hunden - ingen spraglede og hidsige farver


  • #2   2. sep 2011 og så vil jeg råde dig til at tage til ringtræning, du kan finde trænigspladserne på dkk's hjemmeside

  • #3   2. sep 2011 Skal hunden have en udstillingsline på, eller kan man udstille den i alm halsbånd og snor?

    du har en idstillingsline på din hund under bedømmelsen. ellers bruger du bare halsbånd og en snor -- husk ingen flexliner


    Jeg er selvfølgelig ved at lære Kashmir at hun ikke må hoppe op af mig når vi løber, men hun er desværre ikke helt enig med mig.. Er det noget dommeren slår hårdt ned på til en udstilling? Kashmir er kun 6 måneder til vores første udstilling

    en hvalpeklasse er uofficiel - og de fleste dommere giver lang snor til hvalpene. men det kan selvfølgelig gå uder over bedømmelsen hvis din hund hopper så meget at dommeren ikke kan se dens bevagelser. - men giv ikke op eller hold jer væk pga dette. bare bliv ved med at træne. det kan også være din hund syntes alt er så spændende at den helt glemmer at hoppe.


    Hvad plejer i at bruge til at dække jeres udstillingsbure over med? Går ud fra at det er en god idé at lave en "hule" så hunden har bedre mulighed for at slappe af.
    hvis din hund ellers er vandt til at være i bur - så kan det være en god ide at dække buret så den får lidt ro. men pas på der ikke bliver for varmt. man kan købe et utal af dækkener til burene - også på udstillingen. jeg har selv syet nogle - men bruger for det meste bare et tæppe.


    Til de få udstillinger jeg har været til som tilskuer har jeg set sådan nogle smarte rulle-ting som folk trækker deres bure på, hvor kan man købe dem henne, og hvad koster de ca?

    der findes flere modeller på markedet. med og uden bord. de koster fra 1000 kr og op -- og kan købes hos eks www.tholo.dk http://www.amalie.dk


    Ved godt at det er en god idé at være pæn i tøjet til en udstilling, men hørte for noget tid siden en sige at handlerens udsende kunne påvirke hundens bedømmelse, passer det


    der vil være dommere der ude som påstår det modsatte. men man kan ikke komme uden om at tøj betyder noget i forhold til hvordan din hund præsenteres. brug ikke tøj der flagre. tænk også ove ikke at brukne din hund i farver. eller eks bruge sorte bukser til en sort hund


    god fornøjelse


  • #4   2. sep 2011 Mange tak for jeres svar, dem kunne jeg helt sikkert bruge til noget :O))

    Tina:
    Regner med at starte til ringtræning i Vejle på Tirsdag, vil gerne have en idé om hvad det er jeg skal gøre osv :O)


  • #5   2. sep 2011 det er i hvert fald en rigtig god ide.. det giver lige lidt mere overblik

  • #6   2. sep 2011 Der får du svar på alle dine spørgsmål...

  • #7   2. sep 2011 Det er ret godt til ringtræning i Vejle synes jeg.. selv om jeg er totalt grøn endnu .-)

Kommentér på:
Spørgsmål ang udstilling af hund...

Annonce