Hjælp, hund reagerer mærkeligt :'( {{forumTopicSubject}}
I får lige hele historien først... Min far bor på landet alene og havde længe ønsket sig en hund, så det ville jeg self. gerne hjælpe ham med at finde.
vi kommer ud og ser på en blanding af schæfer, labrador og dobberman, som var to år gammel. Hunden var meget glad da vi kom, og var meget legesyg, elskede min far og min far blev lige så hurtigt glad for den, så det endte med at vi samme aften tog ham med hjem.
Man kunne dog godt mærke at den havde brug for lidt træning i form lydighedstræning.
Jeg besøger så min far ca. en gang om måneden, MEN hunden bliver mindre og mindre glad for at se mig. Når jeg besøger ham, så gider de ikke engang komme og hilse længere og den knurre indimellem af mig, hvis jeg aer den. Ligeledes vil den faktisk heller ikke gå hen til mig, og jeg kan mærke at den er MEGET utryg ved mig og kigger mig meget i øjnene.
Men med andre gæster er der ingen problemer... og med min far går alt også super godt.
Det eneste jeg har haft gjort med den er og træne "bliv der, læg dig i kurven" osv..
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre, og er vildt frustreret over at jeg ikke kan få kontakt med denne hund, og oveni købet blevet usikker på den, da det ikke skulle undre mig hvis den hapsede mig pludselig.
Jeg har prøvet at kalde på den med dejlige godbidder, men kan se på den at den er meget utryg... den kan tage imod godbidden og så smider den, den derefter på gulvet, og spiser den først når jeg ikke ser det...
Håber nogen har forslag, for er helt på bar bund...
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 161
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 3.981
Personligt ville jeg ignorere hunden fuldstændigt, når jeg var på besøg. Det virker til, at den er usikker/utryg ved dig. Måske har du overskredet dens grænser?
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 311
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.865
Det lyder som om den er usikker på dig. Når den føler sig tryg ved dig igen, så tror jeg at den selv søger kontakt med dig
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 161
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Du kan vælge altid at have noget lækkert med.. pølsestykker du smider i gården, ignorerer hunden og hilser på din far.
- Er den glad for legesager kunne du tage noget med engang imellem =)
Hjælp, hund reagerer mærkeligt :'(