{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.781 visninger | Oprettet:

Parring udenfor løbetid... {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen -

Så spørger jeg til HG´s expert panel igen -

Jeg har ikke kunne finde svar andre steder - håber nogen her har erfaringer eller viden om dette -

Normaltvis parrer en hanhund jo kun en tæve i løbetid - og det er også der hun kan blive drægtig -

Men hvad er det der kan gøre en hanhund interesseret i en tæve udenfor løbetid - ( Og vi snakker ikke leg eller dominans parring )
Men reel parring og at de to sidder sammen...

Normaltvis, igen - bør dette jo ikke kunne lade sig gøre. - men undtagelser findes jo...

Håber nogen herinde kan bidrage med viden, erfaringer eller lign -

Stil gerne "?" hvis du ikke forstår spørgsmålet...

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parring udenfor løbetid...
  • #1   4. sep 2011 Nej Stinne - jeg ville kalde det det samme -

    Min ene hanhund ( Ja den anden er vel egentlig ikke rigtig hanhund - da han er i kemisk kastration pt ) sprang på min ene tæve sidste år i December - midt mellem to løbetider...

    Vi talte m dyrlægen dengang - og svaret var at drægtighed IKKE ville kunne finde sted... ( Hun var m sikkerhed ikke i løb )

    Sagen er bare den nu at han fortsætter på andre tæver ( Er selvf obs nu - så han får ikke chancen )

    Jeg kan ikke sige HVAD ved tæven der tænder DET i ham - og det er langt fra alle tæver, men ind imellem kommer en enkelt indenfor rækkevidde - og så opfører han sig som om alt andet er lukket ude af hans tanker -
    Han kan tilmed finde på at hyle og skabe sig når han så bliver fjernet fra tæven -

    Ved irettesættelse falder han til ro, og der kan gå lang tid før han møder "sådan" en tæve igen -

    ligesom han kan møde tæver han decideret slet ikke gider værdige et blik -

    Gid man ku læse deres "ranker" ind imellem -

    smiley



  • #2   4. sep 2011 Læse deres "tanker" sku der stå

  • #3   4. sep 2011 Det forekommer sommetider...Jeg kender også nogen hvor tæven ikke var i løbetid, men hannen fik alligevel held til at sætte sig fast. Det er som regel ikke noget tæven synes er særligt fedt, men hvis hun lige akkurat står stille længe nok til at han kan nå at blokke op, så er hun fanget, og nogle hanner er ekstremt gode til at holde fast på tæven.
    Men hvad det lige er, der gør at han har lyst til at parre..tja nogle hanner parrer jo gerne tæver uanset hvad, man kan vel kalde det at de de er oversexede, dvs at de er en smule forstyrret i hovedet pga kønshormoner. I nogle tilfælde kan det være en fordel at kastrere sådan en han, hvis han alligevel ikke skal bruges i avl..


  • #4   4. sep 2011 det er vel som os andre...han har vel smag eller tæven lugter på en speciel måde, der gør at han synes at hun er lækker:-)

  • #5   4. sep 2011 Hej Lykke -

    Jeg har faktisk tænkt i at prøve en kemisk kastration - på den måde kan han få ro til han er blevet lidt mere voksen i hovedet... Måske lidt modning kan hjælpe ham -

    Ja tæven syns jo det er frygteligt - min tæve skreg som en gal og i dagene efter kunne INGEN hunde komme til hende - og en af dagene lige efter lå hun under min dyne og sov - og da jeg i løbet af natten sku vende mig, må jeg have ramt hende og givet hende et chok, for hun hakkede mig en ( bed ) og sådan er hun ALDRIg ellers -
    hun faldt til ro efter nogle dage og siden har der intet været -


    Mest pinlige er - at sidst han fik det sådan - og derfor tanken om kastration nu er oppe igen - ja der var det ikke en hund - men en voksen dame på visit her -
    Han blev HEEEELT vild da han så hende - og ku slet ikke give hende fred - Jeg lukkede ham ud i udestuen - hvor han nærmest bare skreg efter hende -

    Ellers er han jo noget af det mest rolige du kan komme i nærheden af - hans adfærd helt generelt ellers - minder faktisk meget om en kastreret hanhunds -
    Og det skal jo ikke lyde som om han er sådan her tit og ofte - Men NÅR det sker virker det bare meget voldsomt -

    smiley


  • #6   5. sep 2011 Hold da magle. Jeg sidder og tænker at det er da meget godt han ikke er et menneske, når han får sådan nogle vilde lyster

  • #8   5. sep 2011 Ulla - Det er slet slet ikke sådan min hanhund er - heldigvis da -
    Min hund er meget afbalanceret - en hygge trold - som du ALDRIG Ser dominans parrer nogen eller nogen som helst -

    Han møder bare ind imellem en tæve der tænder et eller andet i ham - og når det sker prøver han at parre ( Rigtig parre ) tæven - også selvom den ikke er i løb...

    Alt det der vimre hanhund dominans fis har han slet ikke i sig -
    Det er også derfor jeg syns det er så mærkeligt at han En gang imellem reagerer som fortalt på en tæve -


  • #9   5. sep 2011 Hvad er dominans parring?

    Tæver kan dufte xtremt godt, selvom de ikke er i løb.


  • #10   5. sep 2011 mænd kan altså også lugte/se om en kvinde er i den modtagelige tidspunkt på måneden.. så det er såment slet ikke så mærkeligt smiley

  • #11   5. sep 2011 Platugler ; Så du mener det er naturligt at han penetrerer tæven og de hænger sammen, udenfor løbetid ???

    Pernille ; Dominans parring kalder jeg det mange hunde gør på hinanden og nogle hunde gør på bamser etc -
    Denne form for "parring" handler jo ikke om reformering, men som at sætte hierakiet på plads...


  • #12   5. sep 2011 Lever: nej.. slet ikke..

  • #13   5. sep 2011 Platugler : Ok - så forstod jeg ikke din kommentar smiley

    "mænd kan altså også lugte/se om en kvinde er i den modtagelige tidspunkt på måneden.. så det er såment slet ikke så mærkeligt :-)"

    Vil du ikke forklare så... ??


  • #14   6. sep 2011 Lever med hunde-- Okay, så forstod jeg det korrekt. *s* Det er jo ellers efterhånden almindeligt kendt at det intet har med dominans at gøre, men handler om stress istedet. En "rigtig" dominant hund har ikke behov for det. *s*

  • #15   7. sep 2011 Hej Pernille -
    Jeg tror bestemt også at det handler om stress, når det er de der hunde der gør det hele tiden -
    Personligt kan jeg blive vildt irriteret over folk der ikke stopper deres hunde i det...

    Sådan er min heldigvis på på ingen måde, -
    Faktisk ser jeg dem aldrig gøre det -

    Jeg syns både det er ucharmerende og unødvendigt...;)


  • #16   7. sep 2011 Lever med hunde-- Det samme her. Hader de hundeejere der bare står og griner af det! Blir helt hidsig. *g*

Kommentér på:
Parring udenfor løbetid...

Annonce