{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

HURTIG HJÆLP TAK !! :/ {{forumTopicSubject}}

Pablo har fået sin 12 ugers re vacc. i dag.
er på arbejde lige nu. og så ringer min kæreste og siger, at Pablo ikke har det så godt. han laver båede nr 1 og 2 hele tiden. og nr 2 der er det bare helt tyndt/flydende..

noget jeg kan gøre ??
er det pga af vacc ??

og hvor urolig skal jeg være lige nu ?? står på job og har ikke fri før kl 20 (og kan ikke gå for er selv)..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HURTIG HJÆLP TAK !! :/
  • #1   8. sep 2011 jeg ville ikke være urolig, hvis det var min ville jeg lige vente til imorgen og se om det stadig var slemt også evt tage til dyrelæge

  • #2   8. sep 2011 Tror ikke det har med vaccinen at gøre... har aldrig hørt det nævnt som en bivirkning!
    Hvis det er slemt ville jeg ringe ti dyrlægevagten og bede om råd...


  • #3   8. sep 2011 Har en veninde der fik en meget dårlig hvalp efter vaccine, og hvis det står ud af den med tynd aff. så kontakt dyrlægen, sådan en bette en kan hurtig blive dehydreret.

  • #4   8. sep 2011 Den hurtigste hjælp I kan få er at ringe til dyrlægevagten.

    God bedring med ham.


  • #5   8. sep 2011 "Er der nogen bivirkninger ved at lade sin hund vaccinere?
    Især hvalpe kan godt blive lidt utilpasse efter vaccinationen, og få lidt feber. Dette går dog som regel over igen indenfor 24 timer efter vaccinationen. Hvalpe bør holdes i ro i et par dage efter vaccinationen, for at beskytte dem mod sekundære infektioner.
    Når der sprøjets noget ”fremmed” (vaccinen) ind i kroppen, er der altid en risiko for en allergisk reaktion med symptomer som sløvhed, ødem i hoved, kløe, åndenød, opkast, diarré eller kollaps.
    Desuden kan der komme en lokal reaktion (en lille hævelse) på stedet hvor hunden er vaccineret.
    Alle disse bivirkninger er meget sjældne."


    http://www.xn--netdyrlge-m3a.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=225&Itemid=217


  • #6   8. sep 2011 Puuha, kan bare slet ikke tåle, når jeg ikke er der til og vurdere, hvordan har det.
    han fik den i morges..

    har snakket med dyrlægen.. det kan sagtens skyldes vacc.
    Hun sagde han skulle fastes og så bare have adgang til vand hele tiden for, at han netop ikk dehydrer.
    og så skal han gave noget zoolac.. og min veninde er på vej ned med det til ham..
    så nu er der ro på mig igen.. nu glæder jeg mig bare til og komme hjem til ham..


  • #7   8. sep 2011 Tusind tak for hjælpe alle sammen. :o)

  • #8   8. sep 2011 vores nellis har næsten lige fået sin også..
    hun brækkede sig om natten 1 gang..andre gangen opførte hun sig som om hun gjorde men der kom intet..det var væk dagen efter


  • #9   8. sep 2011 I min race har vi oplevet at hvalpene er blevet syge 10 dage efter vac...... parvo symptomer, På sjælland var der et kuld på 4 der alle blev syge, 2 døde. de blev testet for parvo, men den var negativ for parvo.
    I mit kuld blev tavi ret syg.. (diarre, opkast... til sidst jamrede han når han kastede op). først sagde dyrlægen zoolac.... men da det ikke blev bedre...det blev værre.. måtte han på antibiotika, fik væske og specialmad med hjem. de 3 andre havde lidt diarre, men ikke så meget som tavi.... alle 4 skulle have specialkosten..

    Spørger man dyrlægerne siger de det ikke er vac. der gør hvalpene syge, men at de lige når at fange en virus eller lignende når deres immunforsvar er nede pga. vac..... spørger man opdrættere i norge og sverige siger de at de ikke tør bruge så stærk en kombi vac. som vi bruger i dk .... parvo delen mener de er for aktiv til nogle hvalpe.


  • #10   8. sep 2011 -M Hysted.En stolt DF'er -

    og det er da også bare helt iorden.. :o) hehe

    i mit tilfælde prøve jeg også og ringe til min dyrlæge inden jeg slog noget op herinde. men kunne ikke få fat i hende..og derefter slog jeg op herinde da jeg ikke har prøvet , hvor min hund er blevet syg efter vacc.
    og for at finde ud af hvor slemt det kunne være..når jeg ikke selv er der og ikke kan være der, så bliver jeg virkelig bekymret og kan ikke slappe af..
    men hun ringede så tilbage.. smiley

    men du har da helt sikkert ret, der er mange af de her opslag.

    Estrid H

    okay, jeg vil lige være obs på det de løbende dage. smiley det var da rart, at vide . smiley tak


Kommentér på:
HURTIG HJÆLP TAK !! :/

Annonce