{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

Hjælp mig lige her - hundeforståelse {{forumTopicSubject}}

Vi har jo vores plejebarn i øjeblikket, en gul labs.

Nu har jeg så lige et spørgsmål da jeg jo ikke selv har haft hund.....han spiser ret meget græs og i dag da han skulle af med bommelum, havde han problemer med at få det ud og da jeg skulle fjerne den, kunne jeg se at den var fyldt med græs.
Er det normalt????

Noget andet er, når man siger PÅ PLADS....er det så ikke når hunden skal komme over på venstre side af en og så sitte????

Lærer i jeres hund altid at gå ved din venstre side, eller får den lov at gå på må og få, med snor???

Sikke med spørgsmål....hehe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af vægbeslag med udtræk samt tv der skal sidde derpå 350 kr.
  • Samling af skab 1.180 kr.
  • Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp mig lige her - hundeforståelse
  • #1   9. sep 2011 1: Nødvendigvis bliver græs ikke fordøjet og det kan være i hundens afføring det kan sidde fast ved endetarms åbnigen og da kan man hjælper hunden med at få det væk ved at hive det let ud - med handsker eller plastpose på hænderne.

2: Jo hvis hunden har lært det og gør det lydigt hver eneste gang.

3: Ingen grund til udelukkende at lære hunden at gå ved venstre side det er et gammelt levn fra da hunde blev brugt til jagt for at skaffe føde da man bære et våben over sin højre skulder - så lær endelig hunden at gå plad og omvendt - på begge sidder af ens ben eller lad hunden færdes frit i snor ved egnet områder.

Go' hundesitning

• #2   9. sep 2011 Hmmm oki....han blev nærmest bare panisk, da den ikke rigtig ville ud, men han klarede det heldigvis *S*

Jeg ville blot være sikker....det er ikke fordi jeg vil begynde at opdrage på ham, da det jo ikke er min hund.

Det er fordi at her hvor vi bor, kører folk ret hurtig og det ville være dejligt hvis han blev på venstre side, men det forstår han ikke helt...og så er det som om at han ikke så gerne vil gå i græsset.

• #3   9. sep 2011 Nogle hunde vælger fortov at gå på fremfor græs, det har jeg kendt et par stykker der gjorde når de gik smiley

• #4   9. sep 2011 Voldsom græsspisning har en enkelt gang ført til at jeg måtte give samson et lavement efter dyrlægens anvisning. Man skal lige være obs på at de ikke indtager alt før meget smiley

• #5   9. sep 2011 King of Heaven:
    Troede egentlig at de var mere eller mindre ligeglade hvor de gik....

Somsonitten M:
    Jeg holder lidt øje med ham...for synes at han nærmest spiser hver gang han er ude....både i haven og på tur.

Poul Erik Lind P:
    Vores kommende hund skal også -så vidt muligt- lærer at komme og sætte sig og helst gå på venstre side. *S*
    Bluie er altså dejlig at se på....kunne godt falde for en korthåret collie.

• #6   9. sep 2011 Jeg synes det er bedre at hunden bare går på indersiden hvis man går ved vej. Men en hund skal da også have lov at gå som den vil, bagved, foran, højre og venstre, når omgivelserne tillader det, det er sgu for trist hvis man har en hund der bare går og trasker ved siden af en på hver tur og hele turen.

• #7   9. sep 2011 vores spiser græs i perrioder, men de har aldrig haft problemer med at få det ud smiley ..
    angende plads , så bruger vi det "bare" til at de skal sitte eller stille sig hen til os. det ikke så vigtigt, bare de kommer smiley

jeg har lært min loke at gå i den side hvor bilerne ikke kører, og så siger jeg højre venstre når han skal udenom tingene, (lygte pæle, de der vej refelekser) men de andre to er KROP umulige at lære noget smiley stædige bæster smiley .. men giver ikke op.. træning træning træning smiley
    min tæve går pænt i snor, uden at trække, og ved hun skal holde sig på græsset npr vi er ude og gå. vi bor på landet, så vi har græs, mark, og vej at vælge imellem smiley .. men hun vader dn forkerte vej omkring tingene hele tiden.. åååh for søren.. og den bete vi har er kun 11 uger, så han forstr ikke det ikke endnu : P

• #8   9. sep 2011 Samson nipper til græsset på alle ture, hvilket også er fint nok. Jeg taler om overdreven græsspisning.

• #9   10. sep 2011 Jeg har den holdning at jeg syntes det IKKE er ok at hunden sætter sig før det skal over gaden grundet at tævehunden komme i løbetid og ska ikke sidde i det snavs plus vejret er lune fuldt herhjemme med blandt andet regn og sne - derfor har jeg valgt at lære min hund ven-te øvelsen hvor jeg beder hende om at vente på alle fire poter før vi ex går over gaden

Kommentér på:
Hjælp mig lige her - hundeforståelse

Annonce