15.375 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

HJÆLP MIN HUND HAR MULIGVIS SPIST VINDRUER!! HJÆLP MIN HUND HAR MULIGVIS SPIST VINDRUER!!

Hjælp, min hund er lige kommet ind med en klase vindruer fra haven, som nogle har smidt ind over hækken, ved ikke hvor mange hun har spist og er rimelig bekymret nu, hvad kan jeg gør??? Og skal jeg være opmærksom på noget?? Ved bare at de ikke kan tåle dem..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP MIN HUND HAR MULIGVIS SPIST VINDRUER!!
  • #1   9. sep 2011 Lasse har også tit hapset en vindrue eller to. Gav ham dem tit da han var mindre. Men så hørte jeg at det ikke var sundt for hunden. Men han har ikke lidt skade og han er en lille 2.5 kg´s hund. Så mon ikke det går smiley

• #2   9. sep 2011 Se tiden an om den bliver dårlig. kender flere hunde der fint tåler vindruer.

• #3   9. sep 2011 mine tre nuffere har både spist chokolade, vindruer, og nødder smiley de er ikke allergiske, og de har ikke fået for meget, og det har ikke påvirket dem smiley smiler..

chokoladen og nødderne er nogle de har stjålet hvis vi ikke har været hurtige nok til at gribe det smiley den gang de måtte være i stuen når vi spiste. det er de ikke mere. de ligger nu i køkkenet, fint på deres tæppe smiley .. (vi spiser i stuen) ..

men hvis nu, der kommer opkast, dårlig mave, udslet, eller lign, så ring til dyrelægen. Lad det endelig ikke stå til smiley

• #4   9. sep 2011 Det er ikke kendt præcis hvilke indholdsstoffer i vindruer, der forgifter hunde. Ligeledes er det heller ikke alle hunde der reagerer på det, - nogle hunde kan spise uden der sker noget. Man kan blot ikke på forhånd vide om ens hund er modtagelig eller ikke, og der er desværre ingen tests der kan vise det.
    Teorien er at det er svampesporer i frugterne, der ødelægger hundenes nyrer.
    Man har fundet ud af at der skal så lidt som 19,6g vindruer pr kg kropsvægt til at forårsage nyresvigt hos modtagelige dyr.
    Symptomer på forgiftning viser sig ofte få timer efter indtagelsen; Opkast, diarre, mavesmerter, øget tisse-trang, øget drikkelyst, skælven, kramper.
    Når den har spist vindruer skal du kontakt dyrlægen og fortælle hvor meget du tror den har spist, - og hvornår den har spist det. Hvis hunden ellers er frisk vil dyrlægen give et brækmiddel. Herudover kan dyrlægen vælge at behandle hunden med væskedrop og aktivt kul hvis han/hun skønner at hunden er i fare.

• #5   9. sep 2011 Jo det håber jeg da at det gør, bliver sgu bare lidt urolig.. smiley

• #6   9. sep 2011 Det kan jeg godt forstå. Det bliver man også når det er ens lille vuf. Men ellers ring til vagtdyrelægen. Så kan det være at de kan komme med et svar der kan berolige dig lidt smiley

• #7   9. sep 2011 2 af mine chier har delt 1 æske vindruer på ca. 1kg, og inden af dem fejlede noget efterfølgende.. smiley

• #8   9. sep 2011 Okay, så er der ikke andet for en at krydse fingre for at der ikke sker noget.. Er bare godt træt af at folk (Børn) kaster ting ind i vores have, og det har stort set alle gange været ting som er farlige for hunde... smiley

• #9   9. sep 2011 Men tusind tak for de hurtige svar alle sammen, det hjalp meget på min bekymring.. smiley

• #10   9. sep 2011 Nogle hunde kan tåle det, andre kan ikke. Dem der ikke kan, bliver utrolig syge bagefter. Det er et sats at tage, at give hunden vindruer med vilje, og jeg forstår ikke dem der gør det, hvis jeg skal være helt ærlig. Aldrigom jeg gav Silje vindruer, chokolade eller lign. Så hellere et godt tyggeben, eller andet i den stil.

Hvis din hund ændrer adfærd, får det dårligt, så kontakt en dyrlæge.

• #11   9. sep 2011 Kan godt forstå du bliver urolig og irritereret.
    For ikke så længe siden lå der pludseligt et halvt kyllingskrog i min have. Heldigvis så jeg det før Calle. Hvad kunne der ikke være sket der. Vores dyr kan dø af folks ubetænksomhed

• #13   9. sep 2011 Vaks kastede op, sidst han fik vindruer af min søster o.o
    Og så var han lidt sløv 2 dage efter og det var det. Men hold lige øje med din hund alligevel ^^

• #15   10. sep 2011 Hun har heldigvis ikke taget skade af det, hun er helt frisk idag.. smiley Så det er dejligt. Nej kunne heller aldrig drømme om at give min hund, vindruer, chokolade eller ligne, så heller et lækkert kød ben.. smiley

Ja nogle folk bruger bare ikke hovedet, og tænker ikke over konsekvenserne.. Kan godt være de gør det af god mening, men så kom og spørg om det er i orden at de giver hunden noget..

Kommentér på:
HJÆLP MIN HUND HAR MULIGVIS SPIST VINDRUER!!

Annonce