{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.432 visninger | Oprettet:

Mille N
Mille N
Tilmeldt:
15. mar 2011
Følger: 1 Emner: 23 Svar: 64

Forsikring TJEK DIN FORSIKRING! Det kan blive dyrt {{forumTopicSubject}}

Hej HG !
Jeg er lidt frustreret og må lige ud med det så i kan nå at tjekke jeres forsikringer INDEN det er forsent!!

Jeg har lige sat et indlæg ind, men da det ikke er alle, der læser nogle gange mine kedelige oplæg, synes jeg lige jeg vil give jer vigtig synes jeg information!!.. smiley

Jeg vil på ingen måde sige noget dårligt om forsikringer GENERALT....

Men jeg har lige haft min "lille" Fie (Pekingeser) til dyrelægen fordi hun skulle opereres i øjet i hornhinden.....
Og jeg har selvfølgelig forsikring på hende.....
om morgenen da Fie skulle opereres, ringede dyrlægen og fortalte at Fies skade vare større end først antaget, så det ville komme til at koste ca. 8-10.000 kr.
Men det skal jo laves, og jeg tænkte at det måtte gå over forrikringen..

Da jeg så ringer ind til forsikringsselskabet, fortalte de at Det dækkede ikke øjnskader hos pekingeser, fordi det kunne måske være noget der "kom igen" ..
Eks. hun sagde: De dækkede ikke ryg-operationer hos Gravhunde..

Så jeg måtte selv punge ud med 8500 kr. Det er sørme meget, men ja... Jeg spurgte hvorfor jeg ikke havde fået det fortalt da jeg tegnede forsikringen på fie? Og det SKØNNE svar: "Jamen, det er noget du selv skal spørge om" ........
Hmmmmmmmm Hvad er jeres mening? Er det min egen skyld? Spørg i når i tegner forsikringer "Dækker denne Øjne?, Nakke,? ben? osv osv osv...???" Så kan det blive en lang samtale *G* smiley Jamen helt ærligt, Hvad pokker dækker den så?

Jeg har tjekket papirene på Fie, og det står at den IKKE dækker noget der er arveligt, og en "Hyppig" skade.. Men for Pokker hvornår ved man om det er hyppigt??? Det gjorde hun åbenbart.. Og derefter sagde hun at at man kunne Google om skaden var hyppig ved den race, og der stod ikke noget om at de fik hornhinde skader.. (Jeg ved godt at pekingeser har fladt hoved, men der stod ikke noget om det) Det ringer jeg så ind og siger til hende damen.. Men svaret jeg fik :Det gør der, der hvor jeg kigger" .. Øhhhhhhhhhh?? OKAY?....

Det var enden, og jeg kunne ikke få at vide hvor hun så det henne..

Undskyld det sure opstød, men jeg mener at jeg ligeså godt kan skrive det i håb om i tjekekr jeres forsikringer i henhold til "hyppige skader ved jeres hunde" smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring TJEK DIN FORSIKRING! Det kan blive dyrt
  • #1   13. sep 2011 Hmm.... mit forsikringsselskab har ikke en sådan klausul... men må man spørge hvor du er forsikret henne?

  • Mille N
    Mille N Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 23 Svar: 64
    #2   13. sep 2011 Ja, Jeg ville ikke skrive det før, Det kunne være nogle der blev "stødt" over det, men det er IF Forsikring...

  • #3   13. sep 2011 Der er forbehold hos stort set alle selskaber, ligesom med hd/ad , kejsersnit osv...

  • #4   13. sep 2011 hvis der er forbehold skal til stå i forskringsklausulerne. det ved jeg alm brand har i deres.

  • Mille N
    Mille N Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 23 Svar: 64
    #5   13. sep 2011 René, Okay.. Det der gjorde mig mest irriteret var at hun ikke kunne sige andre ting, det var noget jeg selv skulle finde det, mén det var ikke de samme ting jeg fandt..

    Jeg vidste ikke at det var med "hyppige" skader, for hvornår er det en "hyppig" skade?

    Jeg bliver klogere hver dag smiley


  • Mille N
    Mille N Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 23 Svar: 64
    #6   13. sep 2011 Ja, Linda og *plette* Det mener jeg jo også det skal stå..

    Men jeg må lige ringe og snakke med dem igen, Det må være en der kan svare mig til bunds ellers må jeg tage derind.. Men en ting er i hvertfald sikkert..
    JEG skal have nyt selvskab smiley


  • #7   13. sep 2011 Den der ville jeg ikke spises af med... Jeg synes det lyder lidt som om de bare prøver at slippe uden om. IF er humbuk i mine øjne smiley

    Jeg ville liiige sikre mig at den går.


  • #8   13. sep 2011 Mille:
    Ja - det gjorde jeg.
    Jeg ringede rundt til så mange forskellige selskabet at mine øre var ved at falde af.
    Men ja, jeg spurgte om du dækkede fx: øjne,ryg,hd,hud osv!
    De fleste har da også en folder med hvilke ting de dækker og ikke dækker.
    Så umiddelbart - ikke ondt ment - syntes jeg der lyder som dårlig researh fra din side.
    Man kan da ikke blot antage at de dækker alt? Man kan så diskuterer om man er enig med dem.
    Det var jeg ikke med mange af dem, derfor endte jeg op med alm. Brand - de passede bedst til mig og mine krav smiley


  • #9   13. sep 2011 Ej hvor latterligt. Jeg vil da også mene at der skal stå hvad de IKKE dækker i de papirer man skriver under på, eller i forsikringsbetingelserne.

    Ellers må man jo antage at de dækker alt andet.

    Hvis de stadig ikke vil dække, syntes jeg at du skal klage til forsikringsankenævnet.
    Du kan da ikke blive ringere stillet end du er...


  • #10   13. sep 2011 Jeg har spurgt til bunds hvad mit forsikringsselskab dækker og ikke dækker på de racer jeg har, og de svarede helt ærligt (håber jeg da *GG*). Det meste kan man også læse i deres betingelser..
    Men det er selvfølgelig enooormt surt at forvente man er dækket og pludselig skal finde 8500,- ekstra i budgettet.
    Jeg kan anbefale Alm. Brand.


  • #11   13. sep 2011 Vi blev også en gang fejet af at få retshjælpsdækning på vores indbo, fordi vi var flyttet ind pr. 1/2 . De havde så tegnet forsikringen 4/2 men vi havde oplyst overtagelsesdag til 1/2 (Mener det var sådan) og så ville de ikke dække da vi var flyttet ind 1/2 og tvisten måtte være opstået der, og de først havde tegnet den et par dage efter.

    Nu arbejder min mand så bare i det selskab, og ved at de skal tegne forsikringen med dækning fra overtagelsesdagen, så de måtte æde den, og vi fik godkendt at de ville dække det alligevel. Man skal ikke bare altid godtage hvad man får af svar i første omgang.


  • #12   13. sep 2011 Jeg forstår det ikke som om hun forventer at de dækker alt. Men at det her er noget der ikke står under forbehold og hun derfor forventer det er dækket, men at selskabet så mener det er en hyppig skade? Korrekt?

  • Mille N
    Mille N Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 23 Svar: 64
    #13   13. sep 2011 Tak alle sammen smiley ..

    Nu har jeg afsat et par timer i morgen til "ringe" tid i morgen...
    Jeg har i hvert fald ikke lyst til at være i IF mere !! .... Men ja, Der er nok bange der er glade for dem, Jeg er desværre bare ikke en af dem.....

    JEg er glad for der er så mange der har læst dette indlæg, Muligvis er det mig der har været " for hurtig" i min søgning, men jeg er bare ikke klar over hvad "hyppig skade! er?? Og det kan "damen" heller ikke svare mig på.. Hmmmmm Lidt mærkeligt, men ja...

    Tak for svarene alle sammen smiley


  • #14   13. sep 2011 Altså jeg vil mene at der burde stå hvad de dækker og ikke dækker, men når det er sagt så er det helt almindeligt at forsikringsselskaber generelt ikke dækker øjenskader ved fladhovedet (eller hvad det nu hedder) hunde, ligesom de nogle gange heller ikke dækker HD ved meget store hunde...

    Selvfølgelig er det træls, men vil også mene at du skulle have undersøgt det nærmere da du tegnede forsikringen, da det som sagt er meget normalt, men man kan jo altid være bagklog smiley
    Det er surt med de penge, men det vigtigste er da at hunden forhåbentlig bliver rask smiley

    Men hvis der virkelig ikke står noget som helst med småt nogle steder synes jeg da også du skal tage kampen op og prøve at presse dem lidt... Selvom jeg nu tvivler på du får noget ud af det... Men det kan jo ikke skade...


  • #15   13. sep 2011 Jeg har også lige haft en kamp kørende ang IF !

    Jeg synes da der skulle stå i papirerne hvis der er noget de ik dækker.


  • Mille N
    Mille N Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 23 Svar: 64
    #16   13. sep 2011 Der står at de ikke dækker hyppige skader og arvelig skader.. MEN Der står ikke hvilke skader det så drjer sig om, og jeg kan ikke ifnde noget på Pekingeser, men det kunne damen i IF, men hun vil ikke sige hvor og hvad hun ser ?? :s ...

  • #17   14. sep 2011 Jeg ringer ALDRIG og spørg mit selskab om de dækker, jeg sender bare regningerne ind og så får jeg pengene....
    Måske du bare skal sende regningen ind? og så får du en skriftlig begrundelse hvis de ikke dækker- den kan du så lave klagesag over hvis det er...

    Det vigtigt med ALT på skrift.....

    Vi har også IF på alt bare ikk hund og biler- desværre er vi også ret så skuffet for, bare fordi vi har haft nogle forskellige skader de har skulle dække satte de lige vores forsikringer op med næsten 500 om måneden!!!! Men jeg har ikke magtet at ringe rundt og få uforpligtingende møder med andre endnu.

    og så vælg alm brand eller dyrekassen- de dækker altså hele hundens liv- det gør de andre ikke...



  • #18   14. sep 2011 Prøv Alm. Brand. Har aldrig haft problemer med dem smiley

  • #19   14. sep 2011 Og så er selv risikoen kun 300 kr smiley


  • #20   14. sep 2011 Ja, send bare regningen ind. Der er vel ikke noget der hedder at en hund får oftere skader på øjnene. Muligt at de oftere får sygdomme i øjnene, men det er jo noget helt andet.

  • #22   14. sep 2011 Deres police er lidt "tricky"

    (link fjernet)


  • #23   14. sep 2011 Du kan få dyrlægen til at skrive under på at det ikke er et hyppigt opstået problem... Så kan forsikringen ikke rigtigt gøre noget.

Kommentér på:
Forsikring TJEK DIN FORSIKRING! Det kan blive dyrt

Annonce