{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.389 visninger | Oprettet:

Kastration, hvornår, hvorfor og hvor gammel? {{forumTopicSubject}}

Vores hanhund på snart 7 måneder "humper" altså lidt de andre hunde, når han er i pakken for at lege smiley De bliver lidt trætte af ham, og søger som regelt lidt væk, hvilket jeg synes er lidt synd. Det er ikke voldsomt han gør det, men han gør det.
Jeg har så ladet mig fortælle, at jo før jo bedre med kastration, for ellers får de for meget færden af "det". Er det korrekt? Han er i forvejen en nervøs hund, så jeg er jo bange for at det vil blive endnu værre efter en kastration. Jeg synes også det er en tidlig alder at gøre det i, men omvendt ved jeg ikke meget om det. Hvornår skal det ske, og hvilke tegn er der på at det vil være bedst for hunden med en kastration?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastration, hvornår, hvorfor og hvor gammel?
  • #1   16. sep 2011 Jeg vil tro at det bedste du kan gøre er at sige "nej" og stoppe ham HVER gang han humper de andre. Efter hvad jeg har lært her på HG så kan det være meget uheldigt at kasterere en usikker hund. Men det er der helt sikker andre der har langt mere styr på end jeg har.


  • #2   16. sep 2011 har du lært ham nej, så ville jeg bruge når du ser de tegn til at han skal begynde at humpe, dvs du skal lære at læse ham, før han begynder, ros ham for at respektere dit nej.
    folk vil være for og imod kastretion herinde, jeg har gjort det på mine rotter i en alder fra 10-13 mdr.
    du kunne overveje en kemisk som vare 6 mdr i kroppen første gang, så kan du se om han ændre psyke, mine har ikke forandret sig psykemæssigt og ej blevet hvalpet af det, det har gjort for mine at de ikke bliver seksuelt forstyrret når de leget med hunde, de har været nemmere at træne og respekteret endnu hurtigere at man har sat grænser.
    men det er normalt at hormonerne raser op og ned i den alder, samtidig med at de ikke "høre" efter og prøver grænser af


  • #3   16. sep 2011 Har en på 11 uger der humper bamser.. smiley

    - Enig med de andre to smiley


  • #4   16. sep 2011 Ville ikke gøre det, hvis det bare er den ende ting og han er nervøs. bare sig nej, så lærer han det nok til sidst.
    min gamle dreng blev kastreret, det var nu mere fordi, at han rente meget sammen med en tæve og vi ville ikke have, at der en dag skule ske en ups'er.
    og efter kastrationen var det ham de andre hanhunde ville humpe, fik de så ikke lov til af mig..
    men der er et eller andet med, at hanhunde har 2 af et eller andet(dufte) i kroppen og når det så bliver kastreret, så har de vist kun 1 og er vist den samme duft som tæverne har.. (i må rette mig, hvis jeg er gal på den).
    men så tror jeg bare han ville blive mere nervøs og føle sig meget utryg ved, at andre hanhunde lige pludselig var så interesseret i ham osv. :o)


  • #5   16. sep 2011 Som de andre skriver er det vigtig at han ikke få lov til denne adfærd på noget tidspunkt, det bedste ville være at stoppe ham lige inden. I starten kan det være nødvendigt at flytte/stoppe ham fysisk stille og roligt.
    Men hensyn til kastration af en nervøs hund kan det ikke anbefales, da det tit og ofte forstærker det. Sammetid lyder det mærkelig at han humper andre men også er nervøs, da det er modstridende adfærd, er du sikker på at du har læst din hund rigtig...?
    Hvis man kasterer sin hund er det bedst at vente til hunden er over 9 mdr. ellers risikere man at hunden får "unormale" lange ben i forhold til hvad der er normen for racen. Hvis man er ligeglad med denne "bivirkning" er det ikke noget som taler imod at gøre det tidligere


  • #6   16. sep 2011 Ja det vil jeg da mene at jeg har. Altså han er ikke nervøs hvad angår andre hunde, men nervøs ved nye mennesker, og især børn. Jeg trak ham stille ned i selen idag når han gjorde det, men ikke inden, og sagde ikke direkte nej. Men jeg vil bestemt forsøge at stoppe ham inden han får det gjort, og sige nej. Så haber jeg at han forstår det. Det kan jo være svært at få gjort det i tide, i det virvar der tit er, når han leger med en 3-4 hunde ad gangen, men der er jo ikke andet for end at prøve.

  • #7   17. sep 2011 vil kastrere ham så tidligt som muligt - altså ved grænsen for hvornår man må - hvis ikke du skal bruge ham til avl,

    Vores hanhund blev først kastreret som 3 års, og han er fuldstændig ustyrligt når vores tæve er i løbetid.. ligesom hvis ikke han var kastreret faktisk.. det er anstrengene.. smiley


Kommentér på:
Kastration, hvornår, hvorfor og hvor gammel?

Annonce