{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

Underlige tyndhårede pletter {{forumTopicSubject}}

Ja det er lidt mærkligt. men Phoenix er begyndt at have nogle lide "afpillede" steder imellem skulderbladene og så en enkelt plet i lændeområdet.

Det er ikke ret voldsomt jeg kan egentligt bare se det fordi hans hud er så lys og den skinner igennem når han har hovedet nede for at snuse.

Har kigget ret indgående på det, og der er intet unormalt overhovedet. Huden er ikke fortykket, det er ikke rødt eller knopret eller skællet eller noget som helst.

Han klør ikke på det, og det er heller ikke fordi den hund han er meget sammen med bider ham i de områder.

Jeg har besluttet at jeg (forudsat det ikke bliver værre eller begynder at genere ham) ikke vil gøre noget foreløbigt. Han skal jo alligevel vaccineres i næste uge igen.

Min umiddelbare tanke er at det er hårsæksmider, men jeg er ikke sikker fordi det i så fald er et "forkert" sted det viser sig. Men jeg tænkte på om i mon har set noget lignende eller har andre ideer til hvad det kan være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underlige tyndhårede pletter
  • Pia m
    Pia m Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 104
    #1   18. sep 2011 det kan måske være allergi,og det kan komme over hele kroppen.så det er godt at du skal til dyrelæge,

• #3   18. sep 2011 Allergi er ikke et helt dårligt bud, men ville det så stadig komme i pletter?? Hvad jeg har set af så kommer det mest i plamager?? Men dermed ikke sagt at du ikke kan have ret.

Ringorm havde jeg ikke tænkt på. Men de er jo i reglen runde de pletter, er de ikke?? Det er de i hvert fald på kalve, og så kan jeg heller ikke mindes at han skulle have været i nærheden af nogle der havde det, men igen, det ER en mulighed...

• Pia m
    Pia m Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 104
    #4   18. sep 2011 ja det var også en mulighed. min egne schæfer fik nemlig allergi. vi skiftede foder mens det stod på og det hjalp.han har fået en fin pels igen.det tog også 2 mdr.

• #5   18. sep 2011 ringorm ville være mit bud..

min ene kat fik det for nogen tid siden, og det var heller ikke runde pletter, men mere bare nogen bare pletter.

jeg ville tage till dyrlæge, bare lige for at få taget en test af det, så kan du udelukke det. det koster næsten ikke noget at få taget sådan en test, og er det ringorm er det klart nemmest at komme af med, hvis man opdager det tidligt.

Kommentér på:
Underlige tyndhårede pletter

Annonce