Info vedr. Border terrier Info vedr. Border terrier
Hej.
Vi er en familie med 2 børn (3,5 og 1,5 år). Vi er igang med at finde den rigtie hund. Det kan være svært, da det er en stor beslutning og der er så mange forskellige racer at sætte sig ind i. Vi har udelukket en del (med hjælpe fra dette forum), og står nu med den sidste hund som vi tror er den rigtige for os, nemlig en borderterrier.
Der er nogle prioriteter som den skal opfylde:
- Være god og venlig især mod børn.
- Mindst mulig fældning
- Den kommer til at følge mig som fabrikshund i min virksomhed i dagstimerne. Den skal derfor kunne lære at gå uden snor.
Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe med at afklare om denne race vil passe til ovenstående beskrivelse, da det være katastorfal hvis vi får valgt forkert og er nødsaget til at skille os af med hunden indenfor kort tid, specielt for børnene.
I er også velkommen til at kontakte mig på 40324251 hvis det er. Jeg hører også gerne Jer hvis der er nogen der har hvalpe til salg.
Mvh., Thomas.
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.762
Familien har ofte børnebørn med og dem leger den fint med.
Jeg ved dog intet om, hvilke linier, den er fra.
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 106
Har i overvejet en puddel? De har det med at være lidt lettere at træne, kan være super gode i familier og så fælder de jo heller ikke... De findes desuden i forskellige størrelser, så i kan finde en der passer.
Under alle omstændigheder, så tager jeg hatten af for at i tager beslutningen så seriøst og forsøger at finde så meget information som overhovedet muligt!!! Håber i finder den helt rigtige til jer!
Info vedr. Border terrier