1.517 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Indbildt løbetid, -steril hund? Indbildt løbetid, -steril hund?

Vi blev i januar de lykkelige ejere af en lille pige smiley

Ronja var, da vi overtog hende, steriliseret, -herligt, så var der ikke noget at tage hensyn til med en ung viril hanhund i huset.

MEN for ca. en uge siden kom Ronja i løbetid ???
Hun bløder ikke og dufter, ifølge Eltons yderst pålidelige snude, ikke af løb, men hun opfører sig sært.

Vi drog til dyrlægen, jeg tænkte måske sterilisationen ikke var helt perfekt, eller der var nogle sensitive analkirtler som generede, men alt er super duper.

Ronja reagerer som en højløbsk tæve, når man aer hende over ryggen og kommer ned til haleroden, slår hun halen til side og slikker sig ivrigt om munden.

Elton er hun meget efter, hun bakker helt op i snuden af ham og smækker halen til side, så den stakkels dreng bliver helt forvirret..

Hvad pokker gør vi?
Og hvorfor gør hun det?
Gode råd søges.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indbildt løbetid, -steril hund?
  • #1   19. sep 2011 Det lyder bestemt underligt, for sterilisering skulle jo netop sørge for tæven ikke blev falsk drægtig, så vidt jeg har forstået.

følger lige med hvis der skulle komme nogle kloge svar :o)

ps. Elton er simpelthen for dejlig at se på smiley

• #2   19. sep 2011 Hvad siger dyrlægen, at I skal gøre?

• #3   19. sep 2011 Tak for svar i to smiley

Louise, -hun er skam heller ikke indbildt drægtig... endnu smiley
    hvilket vi også meget gerne vil undgå, Elton hopper heldigvis ikke på, hun dufter ikke rigtigt, men hun lokker..
    Og ps. tak smiley

Jeanette, -dyrlægen mente det kunne være stress, hvilket jeg er uenig i, Elton er stress plaget, men ikke Ronja, hun viser ingen andre tegn og dem kender jeg efterhånden godt.
    En kammerat af min, som er hundetræner, har den her teori, at alle tæver trænger til en parring ind imellem, ..det er drifter mener han.. igen er jeg uenig, det kan simpelthen ikke passe.

Vi er godt nok lidt på bar bund her, men det er også første gang vi har en tæve, alle før har været hanhunde smiley

• #4   20. sep 2011 Jeg tror bestemt ikke jeres tæve er kommet i løbetid .. det er jo umuligt. Jeg tror simpelthen bare hun nyder at blive nusset på rumpen og at halen vendes til siden er sikkert blot velbehag. Min tæve (som foriøvrigt også hedder Ronja) har samme mani og det er helt bestemt blot hygge men et ritual hun forventer bliver gennemført hver morgen :o))

.. og indbildsk drægtighed har intet med løbetid af gøre. Det er to forskellige perioder i tævens cyklus der er tale om ..

.. jeg har heller aldrig oplevet at mine tæver "trænger til en parring" .. det må vist stå for din træners egen regning :o)

Kommentér på:
Indbildt løbetid, -steril hund?

Annonce