Hundefoder !! Hundefoder !!
Hej alle ! Jeg har en engelsk bulldog, som man bestemt ikke kan kalde kræsen.. Han får dog kun sit tørfoder og har aldrig fået anden udover selvfølgelig godbidder og det han selv har fundet.. han plejer at få foder fra dyrelægen der hedder Specific.. Den anden dag fik jeg så 1kg gratis foder af mærket Brit.. Det skulle være super godt mod allergi osv. og hold da op en salgstale ham fra dyrehandlen gav mig.. Nu blander jeg det så sammen med Specific, men han vil simpelthen ikke spise det ! Og han plejer at være så glad for Specific at jeg har kunne bruge det som godbidder.. Nu vil han slet ikke spise det hvis det har ligget sammen med Brit foderet.. Har i oplevet noget lignende ? og har i forslag til noget andet foder, som er allergivenligt, gerne lavet på lam..?
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Arion laks og ris er allergivenligt
Arion Lam og ris har jeg også gode erfaringer med til hunde med let allergi
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.029
De skulle alle være fri for korn og i øvrigt være af høj kvalitet.
Ellers kunne du kigge på Olivers, de har en variant med lam, desværre er der dog havre i. Men havre er ikke voldsomt allergifremkaldende i forholde til hvede og soya.
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 861
De laver også en variant med lam. Den hedder Green Valley....
dec 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 337
De har også speciel allergifoder lavet på kartoffel og and bla.. kender rigtig mange der er skiftet til dette og kører godt på det;-)
Årsagen til at de fleste dyrlæger kører med specifik er at de jo får alverdens tilskud fra foderfirmaet så det er klart de ikke vil have man fodrer med andet end deres dyre produkter;-)
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 19
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.082
Specielt fiske varianten er god til bulldogsne pga det lave protein og fedt indhold..
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men jeg ved at Taste of the wild er på tilbud i nordsjælland..
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
Kiki var multiallergikker og var overfor: Lagermider, skimmelsvamp, husstøvmider og loppespyt.
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.029
Hundefoder !!